  • 1. Data: 2003-12-12 10:59:41
    Temat: Garaz - definicja ??
    Od: "Waters" <ts_home(NO-SPAM)@poczta.pnet.pl>

    Witam,

    Czy ktos sie spotkal z definicja garazu podziemnego zglednie garazu wogole
    ?? Czy garaz musi czy powinien miec drzwi czy nie ma to najmniejszego
    znaczenia ?? W ustawach tego nie ma bo sie przekopalem przez chyba wszystkie
    natomiast nie mam wszystkich orzeczen, moze gdzies nsa przemycil jakas
    definicje ??

    F1 !!!!

    Pozdrawiam,
    Waters

  • 2. Data: 2003-12-12 12:06:01
    Temat: Re: Garaz - definicja ??
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    wszystkie
    > natomiast nie mam wszystkich orzeczen, moze gdzies nsa przemycil jakas

    W ogole w tej kwestii prawo jest zacofane
    Jest minimalna szerokosc przejazdu w garazu jednoprzestrzennym, ktora nawet
    nie musi byc prawnie stosowana w przypadku boksow zamknietych, nie ma tez
    mowy o minimalnej szerokosci bramy do takiego garazu.. a wjazd na wprost i
    wjazd z podziemnego przejazdu o szerokosci 6m pod katem prostym to zupelnie
    co innego.. Niestety wlasnie tak wykonano garaze na moim osiedlu ... moim
    malym Clio jakos siemieszcz .. co w przypadku wiekszych samochodow. Raz juz
    zmeczony lekko przytarlem, zreszta z tego co widze juz kazdemu sie zdazylo..
    zwykle jest nie wiecej niz 10cm luzu ;))))
    Moze wreszcie ktos tam zaplaci w ministerstwie zeby sie tym zajeli
    ;))))))))))))))))

  • 3. Data: 2003-12-12 12:39:55
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waters" <ts_home(NO-SPAM)@poczta.pnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wszystkie
    > natomiast nie mam wszystkich orzeczen, moze gdzies nsa przemycil jakas

    istnieje definicja, odnośnie minimalnych wymiarów pomieszczenia określanego
    jao garaż. NIestety nie potrafię powiedzieć gdzie. Spoatkałem się z tą
    informacją w jakiejś opinii biegłego, który zaklasyfikował pomieszczenia w
    oficynie kamienicy jako komórki, a nie jako garaże, bo były zbyt krótkie,
    zdaje się miały mniej niz 5 metrów.

  • 4. Data: 2003-12-12 20:37:44
    Od: "Waters" <ts_home(NO-SPAM)@poczta.pnet.pl>

    > istnieje definicja, odnośnie minimalnych wymiarów pomieszczenia
    określanego
    > jao garaż. NIestety nie potrafię powiedzieć gdzie. Spoatkałem się z tą

    No to jest w rozporzadzeniu:
    "Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie"
    Dz.U.1999.15.140

    Pozdrawiam,
    Waters

  • 5. Data: 2003-12-18 09:43:10
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > oficynie kamienicy jako komórki, a nie jako garaże, bo były zbyt krótkie,

    Definicja wymiarow istnieje .. owszem.. jest tak samo jak miejsce parkingowe
    przy scianie...
    Ale wszelkie przepisy dotycza jedynie przypadkow bardzo ogolnych.. a takie
    potraktowanie prawa umozliwia developerom budowanie garazy ktore de facto
    ich funkacji zbytnio spelniac nie moga (w zbudowantych zgodnie z war tech
    garazach u mnie juz sie kilka osob zaklinowalo ;)))))

  • 6. Data: 2003-12-18 14:13:23
    Od: "Waters" <ts_home(NO-SPAM)@poczta.pnet.pl>

> [...]
    > ich funkacji zbytnio spelniac nie moga (w zbudowantych zgodnie z war tech
    > garazach u mnie juz sie kilka osob zaklinowalo ;)))))

    No wlasnie wiem, w przepisach tego nigdzie nie ma ale czy nie ma tez w
    orzeczeniach ? przekopalem sie przez nie ale mam aktualne tylko na rok 2001
    :(( moze pozniej sie cos pojawilo ? Moze gdzies okreslono jaka funkcje garaz
    ma spelniac ?

    Pozdrawiam,
    Waters

  • 7. Data: 2003-12-19 11:05:29
    Od: "pEgon" <p...@a...pl>

> [...]
    2001
    > :(( moze pozniej sie cos pojawilo ? Moze gdzies okreslono jaka funkcje

    z definicja klopot, moze warunki techniczne jakim powinny odpowiadac budynki
    i ich usytuo w randze rozporzadzenia, Rozdzial 10 par 102, DzU75, poz 690,
    2002, sa wymagania, ale z definicja klopot, moze
    "Garaż do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów
    osobowych, stanowiący samodzielny obiekt budowlany lub część innego obiektu,
    będący garażem zamkniętym - z pełną obudową zewnętrzną i zamykanymi
    otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo ze ścianami
    niepełnymi lub ażurowymi, powinien mieć:"
    zobacz:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0690.htm
    pozdro
    pEgon

  • 8. Data: 2003-12-19 16:19:16
    Od: "Waters" <ts_home(NO-SPAM)@poczta.pnet.pl>

> [...]
    > otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo ze ścianami
    > niepełnymi lub ażurowymi, powinien mieć:"

    No wlasnie :))) i teraz mamy dwa typy garazu otwarty i zamkniety a otwarty
    dodatkowo moze miec lub nie miec scian zewnetrznych ... wiec jak ktos pisze
    "miejsce prarkingowe w garazau podziemnym" to co to oznacza ? :) nie ma
    szans na udowodnienie, ze ten garaz musi miec drzwi czy brame ...
    Dzieki za info !!

    Pozdrawiam,
    Waters