  • 1. Data: 2003-10-11 23:05:59
    Temat: Nagrywanie lekcji
    Od: "Holi" <p...@w...pl>

    Czy nagrywanie lekcji na dyktafon bez wiedzy nauczyciela w szkole publicznej
    jest karalne? Czy można to podciągnąć pod naruszenie praw autorskich?

    Paweł

  • 2. Data: 2003-10-12 00:21:40
    Temat: Re: Nagrywanie lekcji
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-12 01:05 Holi napisał(a):

    >Czy nagrywanie lekcji na dyktafon bez wiedzy nauczyciela w szkole publicznej
    >jest karalne? Czy można to podciągnąć pod naruszenie praw autorskich?

    Tak.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 3. Data: 2003-10-12 08:20:29
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał

    > Tak.

    To sentencja orzeczenia. A uzasadnienie?

  • 4. Data: 2003-10-12 11:31:54
    Od: poreba <d...@p...com>

    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> popełnił 12 paź 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bma6qc$41f$1@news.onet.pl:

    > Tak.
    A skrytobójcze sporządzanie _bardzo_ dokładnych notatek też?
    Dzisiejsza młodzież gotowa stenopisania się nauczyć przeciwko systemowi.

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2003-10-12 12:34:54
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-12 10:20 Van Tommy napisał(a):

    >To sentencja orzeczenia. A uzasadnienie?

    Ustawa o prawie autorskim par. 3? Chociaż teraz nabrałem wątpliwości;
    niby takie nagranie to "użytek własny utworu"...
    - Szwejk

  • 6. Data: 2003-10-12 14:35:21
    Od: "Holi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał:

    > Ustawa o prawie autorskim par. 3? Chociaż teraz nabrałem wątpliwości;
    > niby takie nagranie to "użytek własny utworu"...

    No właśnie statut szkoły nie zabrania wykorzystywania dyktafonu w celu
    "ułatwienia sobie życia" (czyt. zamiast robienia bardzo dokładnych notatek).
    Czy zatem można traktować to w ten sposób, że co nie jest zabronione...?
    Mówimy oczywiście o wykorzystaniu takiego nagrania do użytku domowego.

  • 7. Data: 2003-10-12 15:08:38
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-12 16:35 Holi napisał(a):

> [...]
    >Czy zatem można traktować to w ten sposób, że co nie jest zabronione...?
    >Mówimy oczywiście o wykorzystaniu takiego nagrania do użytku domowego.

    A co na to sam nauczyciel?
    - Szwejk

  • 8. Data: 2003-10-12 16:05:52
    Od: "Holi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał:
    > A co na to sam nauczyciel?

    Nauczyciele różnie reagują niektórzy nie mają nic przeciwko a niektórzy
    kategorycznie się sprzeciwiają, ale chodziło mi o przypadek kiedy się
    nagrywa
    lekcje bez wiedzy nauczyciela czyli być może sobie tego nie życzył. Statut
    szkoły tego nie zabrania a ponieważ to jest szkoła publiczna wydawało mi się
    że nauczyciel jest wtedy traktowany jako "urzędnik państwowy" i można to
    nagrywać bez zezwolenia nauczyciela. Z tego co wiem to "osoby publiczne"
    o ile nie jest to "tajny wykład czy rozmowa" można nagrywać bez ich zgody.
    Kumpel po prawie administracyjnym tłumaczył mi to tak: jak notujesz na
    wykładzie to nie odwzorowujesz dokładnie słowa nauczyciela (czyli jest to
    zgodne z prawem) a jak nagrywasz wykład na dyktafon to odwzorowujesz
    dokładnie słowa nauczyciela co może być niezgodne z prawem (łamanie
    praw autorskich)

  • 9. Data: 2003-10-12 19:44:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem nie. Ewentualnie przestępstwem byłoby dalsze
    rozpowszechnianie.