eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2004-05-11 21:51:09
    Temat: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Od: "Aneta" <...@a...pl>

    Witam serdecznie,

    bardzo proszę o odpowiedź, na kim ciąży obowiązek gwarancji wobec klienta, w
    podanym poniżej przypadku :

    Firma A kupila od firmy B, towar X.
    Następnie A sprzedala C tenże towar, by w końcu C sprzedala go
    D-ostatecznemu klientowi.

    Towar przez firmę A w firmie B zostal kupiony ponad 12 miesiecy temu
    (gwarancja 12 miesięcy)
    A towar sprzedala również ponad 12 miesięcy temu firmie C, natomiast C
    sprzedala D niecale 10 miesięcy temu, z czego wynika, że klient ostateczny
    posiada jeszcze na towar gwarancję.

    Teraz powstaje problem : C nie jest w stanie zrealizować naprawy, gdyż nie
    zajmuje sie tego typu uslugami, natomiast B,który sprzedal ten towar C, nie
    przyjmie towaru, gdyż B wobec A nie ma już żadnego obowiązku gwarancyjnego.

    Klient D oczywiscie nie ma zamiaru wnikac,kto wobec kogo jest
    odpowiedzialny. Jego interesuje wywiazanie sie C z obowiazków sprzedawcy.


    Czy C może naciskać swojego dostawcę o naprawę, zaś A , czy może egzekwować
    swoje prawa 9o ile je ma) w B?

    jak ma się tutaj gwarancja liczona od momentu sprzedazy klientowi bedacemu
    na koncu calego lancucha? bardzo czesta sytuacja w przypadku, gdy towar
    jest sprzedawany przez generalnego dystrybutora, potem przez hurtownika,
    nastepnie sklep i w koncu trafia do klienta.

    Dziekuję za wszelkie sugestie.
    A





  • 2. Data: 2004-05-11 22:01:35
    Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>


    Użytkownik "Aneta" <...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hVboc.72053$O9.24703@news.chello.at...
    > Witam serdecznie,
    >
    > bardzo proszę o odpowiedź, na kim ciąży obowiązek gwarancji wobec
    klienta, w
    > podanym poniżej przypadku :
    >
    > Firma A kupila od firmy B, towar X.
    > Następnie A sprzedala C tenże towar, by w końcu C sprzedala go
    > D-ostatecznemu klientowi.

    klient D to konsument w rozumieniu ustawy o szczegolnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej?
    jezeli tak, to radze niezawracac sobie glowy poszukiwaniem gwaranta,
    tylko udac sie do C z roszczeniem z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
    domniemywa sie, ze towar byl wadliwy w momencie wydania, jezeli ustarka
    ujawnila sie do 6 mies

    pozdro
    xmarcel



  • 3. Data: 2004-05-11 22:08:00
    Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Od: "Aneta" <...@a...pl>


    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c7riee$ko5$1@news.lublin.pl...
    > klient D to konsument w rozumieniu ustawy o szczegolnych warunkach
    > sprzedazy konsumenckiej?
    > jezeli tak, to radze niezawracac sobie glowy poszukiwaniem gwaranta,
    > tylko udac sie do C z roszczeniem z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
    > domniemywa sie, ze towar byl wadliwy w momencie wydania, jezeli ustarka
    > ujawnila sie do 6 mies

    Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę jednak o określenie, czy A wobec C, a
    także B wobec A, pomimo , że 12-miesięczny okres gwarancji, jakiej udzielil
    B-glowny dystrybutor, uplynął - odpowiadają wzajemnie, czy odpowiedzialność
    jest jedynie na linii C wobec D. 6-miesięcy od nabycia przez D , już minęło.

    Reasumując, chodzi o to,czy 12-miesięczne gwarancje, jeśli chodzi o towar
    dystrybuowany "centaralnie", obowiązują od momentu sprzedazy klientowi
    koncowemu (towar zatem moze lezec duzo dluzej w magazynie,a klientowi zostac
    sprzedany np. po 10 miesiacach od zakupu centralnego, a zatem laczny czas
    gwarancji wynosilby 22 miesiace), czy tez jedynie od momentu sprzedazy przez
    glownego dystrybutora?



  • 4. Data: 2004-05-11 22:29:59
    Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>


    Użytkownik "Aneta" <...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:49coc.72153$O9.10897@news.chello.at...
    >
    > Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę jednak o określenie, czy A wobec
    C, a
    > także B wobec A, pomimo , że 12-miesięczny okres gwarancji, jakiej
    udzielil
    > B-glowny dystrybutor, uplynął - odpowiadają wzajemnie,

    tu niestety niemoge pomoc ;(

    > Reasumując, chodzi o to,czy 12-miesięczne gwarancje, jeśli chodzi o
    towar
    > dystrybuowany "centaralnie", obowiązują od momentu sprzedazy klientowi
    > koncowemu

    generalnie tak, ale zalezy to jeszcze od szczegolnych wlasnosci towaru
    tzn. czy magazynowanie nie wplywa na zmiane cech produktu.

    [OT] na karta gwarancyjnych niektorych wyrobow napisane jest, ze
    gwaracji udziela sie na okres 12 mies. jednak nie dluzej niz ........ od
    daty produkcji
    na inne jeszcze produkty widzialem gwarancje, ktora biegnie od
    pierwszego uruchomienia produktu(przez osobe upowazniona przez
    prodcenta/sprzedawce0

    pozdro
    xmarcel




  • 5. Data: 2004-05-11 22:42:10
    Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <49coc.72153$O9.10897@news.chello.at>, Aneta wrote:
    > Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę jednak o określenie, czy A wobec C, a
    > także B wobec A, pomimo , że 12-miesięczny okres gwarancji, jakiej udzielil
    > B-glowny dystrybutor, uplynął - odpowiadają wzajemnie, czy odpowiedzialność
    > jest jedynie na linii C wobec D. 6-miesięcy od nabycia przez D , już minęło.

    Przecież to zależy od producenta/gwaranta. Gwarancja to umowa
    cywilno-prawna i jej ustalenia, w tym wypadku dotyczące redystrybucji
    powinny być gdzieś zapisane. Nikt nie zgadnie co jest w tej umowie. Jeśli
    D jest konsumentem, to nie ma w ogóle obowiazku udzielania mu gwarancji.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2004-05-12 09:38:30
    Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Aneta wrote:


    >
    > Reasumując, chodzi o to,czy 12-miesięczne gwarancje, jeśli chodzi o towar
    > dystrybuowany "centaralnie", obowiązują od momentu sprzedazy klientowi
    > koncowemu (towar zatem moze lezec duzo dluzej w magazynie,a klientowi
    > zostac sprzedany np. po 10 miesiacach od zakupu centralnego, a zatem
    > laczny czas gwarancji wynosilby 22 miesiace), czy tez jedynie od momentu
    > sprzedazy przez glownego dystrybutora?

    C chcac sie zajmowac sprzedarza towarów jest moralnie zobowiązany do
    poczytania kilku ustaw, kodeksu cywilnego, moze kilka opracowan dot handlu
    i na drugi raz umawiac sie z dystrybutorem (podpisywać umowy) dotyczace
    warunków gwarancji.

    a na chwile obecna, ... ale masz pecha

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1