  • 1. Data: 2004-05-11 20:56:13
    Temat: pieczatka i niezgadzajaca sie osoba podpisana pod pieczatka
    Od: "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Witam
    Pewna osoba za przyłacz internetu wyporzyczyła mi sprzet, lecz tna protokole
    zdawczo odbiorczym jest pieczatka wlasciciela firmy a podpis jego syna. Czy
    jest to zgodne z prawem. Za przylacz internetu placiłęm 500 PLN co jest
    równowazne z kosztami sprzetu. Czy ten sprzet moge zostawic bez obaw i
    niemartwic sie o tego oszusta - od kilkumiesiecy nie dostarcza mi internetu
    tak jak ma i juz mam neostrade. Czy np. jak przyjdzie jego syn odebrac to go
    wylegitymuje i powiem ze z nim nie podpisywałem umowy, a jak przyjdzie
    własiciel to kaze podipsac i nie beda zgadzac sie podpisy?? Jak na to
    patrzec??

  • 2. Data: 2004-05-11 21:18:49
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7rer1$g61$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    protokole
    > zdawczo odbiorczym jest pieczatka wlasciciela firmy a podpis jego

    tak, dzialal z upowaznienia
    nietyle jest to zgodne z prawem, co niejest przestepstwem

    przejzyj archiwum grupy, a przekonasz sie, ze pieczatka, inna niz
    panstwowa, jest nic nieznaczacym stempelkiem.
    znakiem graficznym identyfikujacym dana osobe jest podpis, nawet
    niekoniecznie czytelny.

> [...]
    > równowazne z kosztami sprzetu. Czy ten sprzet moge zostawic bez obaw i
    > niemartwic sie o tego oszusta - od kilkumiesiecy nie dostarcza mi

    to zalezy od tego co masz w umowie.
    jak jest nazwana owa oplata.
    co jest napisawe w kwestii sprzetu.

    przypuszczam, ze jest tam zapis, ze po jakims czasie placenia abonamentu
    sprzet staje sie Twoja wlasnoscia.

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2004-05-11 21:37:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7rer1$g61$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Musisz rozgraniczyć dwie rzeczy. Po pierwsze złożenie podpisu przez syna
    pod pieczątka ojca. To niekoniecznie musi być przestępstwo. jeśli to
    pieczątka firmowa, to przecież może się pod nią podpisać każdy, kto jest
    upoważniony do występowania w imieniu firmy. Gorzej, jak chłopak podpisał
    się czytelnie imieniem i nazwiskiem ojca, albo pod jego imienną pieczątką
    nie dodając "z up." albo "w zast.". Wówczas popełnia przestępstwo.

    Druga zupełnie inna sprawa to modem. Z tego co piszesz, to nie wiem, co
    wynika z umowy. Czyją własność miał stanowić modem? Twoją, czy ich. Bo jak
    ich, to nie ma większego znaczenia sfałszowanie podpisu i modem powinieneś
    zwrócić. Powinieneś, bo jak rozumiem instalacji dokonano. Co najwyżej
    jeśli uważasz, że działała niewłaściwie i wypowiedziałeś im umowę z ich
    winy, to wówczas możesz zastosować prawo zatrzymania. No ale jest to
    związane ze stwierdzeniem jakiegoś zasadnego Twojego roszczenia. Czyli w
    takim wypadku powinieneś albo zawrzeć z nimi ugodę (najlepiej na piśmie),
    a jak nie to pozwać ich do sądu o odszkodowanie. Jeśli wygrasz sprawę, to
    wówczas modem przekażesz komornikowi, a ten sprzeda go i odda Ci kasę.

  • 4. Data: 2004-05-12 05:00:38
    Od: "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl>

    > protokole
    > syna. Czy
    >
    > tak, dzialal z upowaznienia

    hehe. Ale chyba powinien miec swoja pieczatke : gdyz na pieczatce ejst inne
    imie i nazwisko??

> [...]
    > panstwowa, jest nic nieznaczacym stempelkiem.
    > znakiem graficznym identyfikujacym dana osobe jest podpis, nawet

    A i prawdodobnie wtedy ten syn nie był legalnie zatrudniiony u ojca -
    dopiero to bede sprawdzac.

> [...]
    > jak jest nazwana owa oplata.
    > co jest napisawe w kwestii sprzetu.
    >
    > przypuszczam, ze jest tam zapis, ze po jakims czasie placenia abonamentu

    Niema takiego wpisu.

  • 5. Data: 2004-05-12 05:01:45
    Od: "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > pieczątka firmowa, to przecież może się pod nią podpisać każdy, kto jest
    > upoważniony do występowania w imieniu firmy.

    A nie powiniene napisac "z up." ??

  • 6. Data: 2004-05-12 05:27:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7sb5b$ru6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A nie powiniene napisac "z up." ??

    Pod pieczątką firmową nie. Jak wystawiasz fakturę w imieniu firmy, w
    której jesteś pracownikiem to nie musisz pisząc za każdym razem "z up.".
    "z. up." pisze się wówczas, gdy ktoś inny składa podpis na dokumencie,
    który teoretycznie może podpisać tylko określona osoba. Na przykład
    decyzja administracyjna wydawana z upoważnienia wojewody, prezydenta
    miasta itp.

  • 7. Data: 2004-05-12 07:42:05
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    Robert Tomasik wrote:
    > jeśli to
    > pieczątka firmowa, to przecież może się pod nią podpisać każdy, kto jest
    > upoważniony do występowania w imieniu firmy.
    No wlasnie. Interesuje mnie taka kwestia: czy nie powinien byc w jakis
    sposob upowazniony na pismie (tzn. jest gdzies w firmie jakis papier,
    ktory mowi, ze X ma prawo podpisac sie zmaiast Ya)? Przeciez sam fakt,
    ze wlascicielem firmy jest ojciec tego goscia, nie daje mu chyba prawa
    machania swojego podpisu gdzie popadnie w zastepstwie ojca?

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 8. Data: 2004-05-12 14:28:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze wlascicielem firmy jest ojciec tego goscia, nie daje mu chyba prawa
    > machania swojego podpisu gdzie popadnie w zastepstwie ojca?

    Sam fakt nie. Ale jeśli jest pracownikiem lub pełnomocnikiem, to daje mu
    to takie prawo, nawet w firmie zupełnie obcej osoby.