  • 1. Data: 2004-05-11 21:24:23
    Temat: Umowa najmu i nienależne opłaty?Pomocy!
    Od: "Nedd" <n...@p...onet.pl>

    Znajomy wynajął lokal pod działalność gospodarczą. Spisano umowę, zapłacił
    kaucję, odebrał klucze do lokalu. W lokalu był zamontowany wiatrołap- który
    na czas najmu własciciele lokalu zdemontowali.
    Po kilku miesiącach znajomy zrezygnował z tego lokalu, wypowiedzial umowę.
    Napisalem mu pismo że na zasadzie potrącenia - dwa ostatnie czynsze zostaną
    spłacone z kaucji+ doplacił 300 zł. (a miał dopłacić 10 zł.)
    Nie otrzymał dowodu zapłaty. Teoretycznie sprawa powinna zostać już
    zamknięta, ale w tym momencie firma ta przyslała dwie kolejne faktury:
    1 oplata za ryczałt remontowy USD 3.8546 - (tak podano za co ta faktura)na
    kwotę 752zł. (w umowie pisze że ryczałt ten wynosi równowartość jednego
    miesięcznego czynszu.)
    2 opłata za montaż wiatrołapu w lokalu P-5 - na kwotę 3 838.13
    Najemca zgodził się w umowie że przywróci lokal do stanu pierwotnego
    zgodnego z protokołem zdawczo-odbiorczym. W tym protokole jest adnotacja, że
    ten wiatrołap został zdemontowany przez wynajmującego na żądanie najemcy, z
    tym że znajomy podpisał ten protokolik po miesiącu i nie przeczytał go
    dokładnie. Kiedy rezygnował z lokalu adwokat włascicieli lokalu przyszedl i
    postraszył znajomego, że ma zamontować wiatrołap bo inaczej w sądzie go
    "załatwi". No więc tak zastraszony znajomy sprowadził ekipę która miała
    zamontować ów wiatrołap-tylko jak się okazało nie było odpowiednich
    uszczelek bo przy demontażu własciciel musial je albo wyrzucić albo
    sprzedać. Ich koszt to ok 1200 zł. Znajomy powiedział że już takich kosztów
    nie będzie ponosił i nie zamontował wiatrołapu (bo okazało się to
    niemożliwe.) Teraz firma przysyła fakturę, z której wynika że zamontowała
    sobie nowy wiatrołap na koszt znajomego, przy czym faktura jest mocno
    zawyżona.
    Poradźcie co robić teraz z tą sprawą. Jak uniknąć płacenia tej faktury na
    3800 zł?

  • 2. Data: 2004-05-11 21:47:00
    Temat: Re: Umowa najmu i nienależne opłaty?Pomocy!
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nedd" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    , z
    > tym że znajomy podpisał ten protokolik po miesiącu i nie przeczytał go
    > dokładnie.

    no wlasnie, nieprzeczytal.
    kto wie jakie tam jeszcze sa "kwiatki"?!

    generalnie ciezka sprawa...
    cala sprawa rozbija sie o ten nieprzeczytany, a podpisany protokol
    macie jego kopie?
    w samej umowie jest cos o wiatrolapie?
    przedewszystkim zazadalbym, od wlasciciela, uzasadnienia budowy nowego
    wiatrolapu, a nie montazu starego.

    mam nadzieje, ze cokolwiek pomoglem

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2004-05-12 06:24:05
    Od: "Nedd" <n...@p...onet.pl>

    > no wlasnie, nieprzeczytal.
    > kto wie jakie tam jeszcze sa "kwiatki"?!

    Wygląda na to że nic nowego tam już nie ma...

    > generalnie ciezka sprawa...
    > cala sprawa rozbija sie o ten nieprzeczytany, a podpisany protokol
    > macie jego kopie?

    Z momentu odbioru lokalu nie ma w ogóle takiego protokołu, natomiast ze zdania
    lokalu-jest. Jest w nim właśnie taki kwiatek -w dziale uwagi wpiasne:"Przed
    zasiedleniem lokalu na żądanie Najemcy zdemontowano wiatrołap.Najemca
    przywróci lokal do stanu pierwotnego zgodnie z art 2 pkt 2 umowy najmu."

    > w samej umowie jest cos o wiatrolapie?

    Właśnie nie ma. Pewnie pójdę do wynajmującej firmy i postaram się negocjować
    sumę- bo jest za wysoka a demontaż wiatrołapu mógł być warunkiem bez którego
    mój znajomy w ogóle by umowy nie podpisał. W takim przypadku montaż klatki
    byłby zmartwieniem wynajmującej firmy.

    > przedewszystkim zazadalbym, od wlasciciela, uzasadnienia budowy nowego
    > wiatrolapu, a nie montazu starego.
    > mam nadzieje, ze cokolwiek pomoglem
    Mimo wszystko dziękuję za poświęcony czas.
    Pozdrawiam
    Nedd