  • 1. Data: 2003-01-22 07:06:01
    Temat: Fw: 286 § 3 kk
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Marcin Surowiec" <s...@d...pl>
    To: <M...@n...pl>
    Sent: Wednesday, January 22, 2003 9:56 AM
    Subject: 286 § 3 kk

    : Witam,
    :
    : mam mały kazus treningowy (chociaż sytuacja autentyczna).
    :
    : Iks chce kupic na aukcji program komputerowy
    : Igrek oferuje go.
    :
    : Dochodzi do zawarcia umowy.
    : Okazuje się jednak, że Iksiński nie otrzymał żądanego programu (miał
    nadejśc
    : pocztą), ale niewiele wartą płytę CD).
    : Iks składa zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.
    :
    : W toku postępowania przygotowawczego okazuje się, ze dane sprzedawcy
    podane
    : przez serwis i na przesyłce pocztowej nie są prawdziwe, wskazują bowiem
    : jakiegoś nieletniego (Zet) z drugiego końca polski.
    :
    : Igrek zostaje namierzony po numerze IP oraz numerze konta bankowego, na
    : które poczta przesłała pieniądze.
    :
    : W procesie Igrek wyjasnia (nie przyznaje się do winy), że nie zamierzał
    : dokonać przestępstwa, nabył bowiem przedmiotowy program na innej aukcji od
    : Zeta (otrzymał go pocztą, stąd też miał jego dane), a następnie sprzedał
    go
    : dalej bez sprawdzania zawartości przesyłki. Dalej wyjaśnia, że
    uczestniczył
    : w wielu aukcjach (kilkaset) i zarabia sprzedając przedmioty nie musi zatem
    : uciekać się do oszustw.
    :
    : Zet zeznaje, że nie zna Igreka i nigdy niczego mu nie sprzedał.
    :
    : Iksiński zeznaje, poza tym, co w pierwszych zdaniach, że przesyłka była
    : zapakowana w kopertę oraz dodatkowo owinięta gazetą.
    :
    : Sąd skazuje Igreka na grzywnę z 286 § 3 kk, nie dając wiary, że on nie
    znał
    : zawartości przesyłki.
    :
    : pytania:
    : Jakie zarzuty Igrek może podnieść w apelacji?
    :
    : pozdrowienia
    :
    : marcin
    :

  • 2. Data: 2003-01-22 07:26:42
    Temat: Re: Fw: 286 § 3 kk
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <019b01c2c1f4$8a90ed90$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
> [...]
    > go
    >: dalej bez sprawdzania zawartości przesyłki. Dalej wyjaśnia, że

    Ja wiem że nie powinienem się wtrącać z głupawymi filmowymi pytaniami,
    ale nie mogę się powstrzymać aby nie zapytać czy były sprawdzane odciski
    palców na tym CD i reszcie? :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-01-22 07:55:51
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Ja wiem że nie powinienem się wtrącać z głupawymi filmowymi pytaniami,
    : ale nie mogę się powstrzymać aby nie zapytać czy były sprawdzane odciski
    : palców na tym CD i reszcie? :)

    o ile pamiętam - nie