  • 31. Data: 2007-02-23 16:41:44
    Temat: Re: Fryzjer damski, fryzjer meski.
    Od: "KRZYZAK" <k...@g...com>

    On 23 Lut, 17:01, Tomasz Trystula <t...@t...pl> wrote:

    > PS. Stosujesz zenujace porownania.

    Roznica jest tylko ilosciowa. Skoro chcesz zmuszac kogos, zeby zrobil
    cos czego nie chce robic, to pewnie nie bedziesz mial nic przeciwko,
    jesli sam zostaniesz do czegos zmuszony.

  • 32. Data: 2007-02-23 17:34:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-02-2007 o 14:45:22 Goomich <g...@w...pl> napisał(a):

    > To idź do owczarza i przestań trollowac.

    Zeby nie byc wulgarnym i nie pietnowac czyjejs glupoty streszcze sie do
    samych wyjasnien: owczarz nie ma uprawnien do prowadzenia zakladu
    fryzjerskiego, nie ma tez uprawnien do podjecia pracy jako fryzjer
    'ludzki'.

    A tak na marginesie: sugerujesz, ze mam naklonic jakiegos owczarza do
    popelnienia wykroczenia/przestepstwa? Zdefiniuj tez slowo 'trollowac' i
    pokaz fragment, w ktorym zaczalem trollowanie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 33. Data: 2007-02-23 17:47:11
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-02-2007 o 13:59:25 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

    > Wiesz co, albo trolujesz albo udajesz na czym polega specjalizacja w tym
    > przypadku.
    > To jest troszkę jak z adwokatem, który np. nie lubi karnego, przychodzi
    > do niego klient, a adwokat się raczej uchyla.
    > Albo idziesz do murarza, żeby Ci nagrobek postawił, a on mówi, że pewnie
    > by umiał ale nigdy tego nie robił bo się specjalizuje w garażach.

    Co wy tak wszyscy z tym trolowaniem? Ok, zmienimy sytuacje. 'Fryzjer tylko
    dla białych' z dopiskiem 'murzynow nie obslugujemy'.

    Rozumiem, ze ktos moze odmowic wykonania uslugi ze wzgledu na braki w
    swojej wiedzy lub umiejetnosciach. Ale wtedy zachodzi jakas 'uzasadniona
    przyczyna'. Docenie wtedy szczerosc takiego wyznania. Ale jesli np.
    uslysze 'nie wygraweruje panu panskiego imienia na nagrobku bo ja sie
    specjalizuje tylko w zenskich imionach'? Czy to nie jest czasem niezgodne
    z przepisami?

    PS: szukam tylko rozwiazania - czy fryzjer moze, ze wzgledu na plec
    obslugiwanego, odmowic [prostej] uslugi fryzjerskiej.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 34. Data: 2007-02-23 17:53:57
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-02-2007 o 16:56:55 Tomasz Trystula <t...@t...pl> napisał(a):

    > Przeciez to wychodzi na to samo. Zamawiasz strzyzenie damskie. I jak Ci
    > odmowia z powodu ze jestes facetem to popelniaja wykroczenie.

    Dokladnie o to mi chodzilo. W ofercie jest strzyzenie damskie i place za
    taka usluge. A moze cos pomylilem. Gdyby kobieta chciala zrobic sobie jeza
    na glowie to powinna isc do fryzjera meskiego?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 35. Data: 2007-02-24 08:59:54
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    KRZYZAK napisał(a):

    > Moze ktos nie lubi strzyc mezczyzn.

    Ja sobie głowy obciąć nie dam, ale to chyba jednak chodzi o uprawnienia.
    Kiedyś gadałam z fryzjerką, i ona twierdziła, że na "fryzjera męskiego"
    potrzebne sa większe uprawnienia - np. Umiejętnośc posługiwania się
    brzytwą, umiejętność golenia i trudno zdać taki egzamin, dlatego część
    fryzjerek ogranicza się do "fryzjerstwa damskiego". Czy to ma jakies
    umocowanie prawne - nie wiem.

    Justyna

  • 36. Data: 2007-02-24 09:39:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-02-2007 o 09:59:54 krys <k...@p...onet.plys> napisał(a):

> [...]
    > brzytwą, umiejętność golenia i trudno zdać taki egzamin, dlatego część
    > fryzjerek ogranicza się do "fryzjerstwa damskiego". Czy to ma jakies

    Tak na marginesie: i za te 'prostsze' uslugi trzeba wiecej placic :) A jak
    klientka zechce sie na krotko ogolic (juz nie ostrzyc) i potem brzytwa
    wyrownac meszek na karku ... pewnie trzeba bedzie meskiego szukac. ZTCW to
    jest jeden egzamin na stopien technika fryzjerstwa ... ale wlasnie wciaz
    szukam tego prawnego zamocowania (bo w moim przypaku nie zaslaniali sie
    "nie wiem czy bede potrafila" tylko "nie wolno nam").

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 37. Data: 2007-02-24 15:34:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > tu chodzi o specjalizacje, taki fryzjer czy fryzjerka damska moze
    > ostrzyc faceta, a pewnie, ale jak od lat strzyze kobiety, to jak
    > myslisz, dobrze po mesku ostrzyze faceta, czy moze niekoniecznie, a co
    > jesli klient sie spieni jak zobaczy na swojej glowie jakas damska fryzurke?

    A kto powiedział, że dany facet chce jakąś "męską" fryzurę? Może ma
    ochotę na jakieś ładne loczki albo inną trwałą :)

  • 38. Data: 2007-02-24 15:35:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK wrote:

    > Moze ktos nie lubi strzyc mezczyzn. Nie jest to wystarczajacy powod?

    Nie. Równie dobrze może nie lubić strzyc np. Murzynów (płci dowolnej).

  • 39. Data: 2007-02-24 15:37:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK wrote:

    > Oczywiscie. Niby dlaczego masz w swoim prywatnym zakladzie robic cos,
    > czego nie chcesz robic?

    To załóż taki zakład, spróbuj nie obsłużyć kogoś z powodukoloru skóry i
    zobaczymy, jak skończysz ;->

    A skończysz źle, bo nie dość, że zostaniesz ukarany grzywną za
    wykroczenie, to jeszcze trafisz pod lupę jako potencjalny naziol i przy
    okazji możesz oberwać sprawą karną za szerzenie nienawiści rasowej.

    > Jak ci jakis mily pan zaproponuje bzykanie, kto nie odmowisz, bo nie
    > jestes homofobem?

    To zdecyduj się: prowadzisz zakład fryzjerski, czy burdel?

    Ty jakiś tępy jesteś, bo ciągle mylisz krańcowo różne rzeczy...

  • 40. Data: 2007-02-24 15:38:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK wrote:

    > Ale dlaczego musze? Ja mam ochote strzyc kobiety, a moj zaklad nazywa
    > sie "Fryzjer Damski".
    > Dlaczego mam strzyc mezczyzn?

    Bo mężczyzna, który chce mieć ładną, kobiecą fryzurkę, nie będzie mógł
    jej sobie zrobić u fryzjera męskiego, bo tamten nie potrafi.