  • 11. Data: 2006-11-29 19:48:02
    Temat: Re: Fotoradar - mandat po 2 miesiącach
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Artur Golański napisał(a):
    > "Od razu".... a przeciew komu?

    właścicielowi pojazdu

    KG

  • 12. Data: 2006-11-29 20:17:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > właścicielowi pojazdu

    A skąd wiadomo, że on kierował?

  • 13. Data: 2006-11-29 20:25:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W tej sprawie jest pewien szkopuł. Otóż przywołany przez kolegów art. 97 podaje
    termin 30 dni od daty "ujawnienia czynu". Data ujawnienia nie jest tożsama z
    datą jego popełnienia, jeśli chodzi o fotoradary. Wszak policja ujawnia czyn po
    odczytaniu zapisu. A to niekoniecznie musi nastąpić tego samego dnia. Choć
    miesięczna zwłoka wydaje mi się przesadą.

    Druga sprawa, to to, że mandat zostaje nałożony w chwili jego "wystawienia", a
    nie w chwili doręczenia Tobie. Zobacz na datę wystawienia. Był strajk
    pocztowców. Może ów wysłany do Ciebie mandat przeleżał gdzieś ze dwa tygodnie
    albo i lepiej na poczcie. No to wówczas zaczęło by się to robić możliwe. Odczyt
    zapisu fotoradaru raz w tygodniu, czy nawet raz na 10 dni nie jest czymś
    niespotykanym. Potem 30 dni na wystawienie mandatu no i tych "kilka" dni strajku
    pocztowego. Razem mogło się uskładać blisko dwa miesiące.

  • 14. Data: 2006-11-29 20:26:27
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A skąd wiadomo, że on kierował?

    a to już zmartwienie sądu

    KG

  • 15. Data: 2006-11-29 20:40:00
    Od: "misiu" <m...@g...pl>

    > Nie sądzę.

    ok sadze, i to coraz bardziej

    > Ujawienie dotyczy pkt. 1 i czas jest 14 dni. Natomiast w punkcie 2 jest
    > "stwierdzi popełnienie wykroczenia" i czas 30 dni. Fatoradar o którym
    > piszemy to właśnie pkt 2 i "popełnienie"

    umiesz czytac ze zrozumieniem? to przeczytaj 97kpow jeszcze raz
    > Ale sam nie pzreczytałeś.
    przeczytalem ... ze zrozumieniem

  • 16. Data: 2006-11-29 20:43:37
    Od: "misiu" <m...@g...pl>

    > Najpierw muszą ci go zaproponować, a ty musisz go przyjąć.

    znowu cos nie tak. policjant gdy proponuje mandat, to wcale nie MUSISZ go
    przyjmowac. Mozesz go przyjąc a MOZESZ tez odmowic przyjecia mandatu -
    wowczas sprawa trafia do sadu.

  • 17. Data: 2006-11-29 23:07:08
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Po 2 mies. przyszło wezwanie w sprawie mandatu z fotoradaru.
    > Jak to jest, słyszałem że policja ma termin 30 dni do wystawienia mandatu
    > a po
    > tym terminie sprawa trafia do sądu.
    > Czy coś się zmieniło? Dlaczego policja wzywa po 2 miesiącach? Czy jak
    > zapłacę
    > mandat, to nie okaże się że sprawa trafi i tak do sądu?

    Zastanow sie nad jeszcze jedna rzecza - podobno jest tak, ze jesli masz duzo
    punktow, to lepoej jest isc do sadu, dostaniesz tyle co mandat, albo troche
    wiecej, a nie dadza CI punktow, sprawdzone przez znajomego dla ktorego 100 w
    te czy w druga strone nie robi roznicy a zalezy mu na prawie jazdy. Sad
    pewnie kazd poktryc koszty postepowania itp, nie wiem czym sie kieruje w
    kwocie mandatu, moze tez taryfikatorem, moze nie:)
    pozdrawiam
    michal

  • 18. Data: 2006-11-29 23:28:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a to już zmartwienie sądu

    Nie, no raczej dla oskarżyciela.

  • 19. Data: 2006-11-30 06:47:05
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie, no raczej dla oskarżyciela.

    jakie?
    w sądzie i tak się nie pojawi

    KG

  • 20. Data: 2006-11-30 06:47:47
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Michał Trych napisał(a):
    > Zastanow sie nad jeszcze jedna rzecza - podobno jest tak, ze jesli masz duzo
    > punktow, to lepoej jest isc do sadu, dostaniesz tyle co mandat, albo troche
    > wiecej, a nie dadza CI punktow,

    tam nie, potem tak

    KG