  • 61. Data: 2006-11-12 05:55:13
    Temat: Re: Fiskus sprawdzi twój telewizor
    Od: m...@g...com

    Huckleberry wrote:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
    >
    > Nie mam zamiaru odpowiadać na twoje "jesteś uposledzony" itp. ale napiszę
    > ostatni raz:
    >
    > PODAJ PODSTAWĘ PRAWNĄ!!!
    >
    > Co z tego że jakaś pani Żebrowska napisała ze wg niej jest tak skoro w
    > ustawie jest cos innego? Przyjdzie za miesiąc inna pani Kowalska i powie
    > że pani Żebrowska bredziła a wszyscy mają zapłacić odsetki.
    > pozdrawiam

    Jak to było z ZUSem. Raz mówił że działalność jest zawieszona, drugi raz
    mówi że nie ma czegoś takiego jak zawieszenie działalności ....

    p. m.

  • 62. Data: 2006-11-12 06:02:35
    Od: m...@g...com

    witek wrote:

    > "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote in message

    > Możesz.
    > Zastanów się tylko jak wytłumaczysz się w US, że prowadzisz działaność pt.
    > sprzedaż sprzętu AGD. :)

    Podejrzewam że w US by było nikłe zainteresowanie handlem jednym
    telewizorem, w dodatku ciągle nieschodzącym ze stanu :)

    p. m.

  • 63. Data: 2006-11-12 07:32:40
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > eeee... W naszym pieknym kraju nie ma faktycznego okreslenia - firma.
    > Cos takiego nie istnieje. Sa osoby fizyczne i prawne.
    > Pozatym jesli chodzi o DG to pelna nazwa owego czegos brzmi 'dzialalnosc
    > gospodarcza osoby fizycznej'. Teraz juz wiesz kim jestes? ;)

    wiem, ale powiedz mi, czy 'działalność gospodarcza osoby fizycznej' ma
    płacić abonament jako osoba fizyczna (jeden abonament - wszystkie
    odbiorniki) czy jako firma (każdy odbiornik - jeden abonament) no i
    oczywiście dlaczego?

    andy_nek

  • 64. Data: 2006-11-12 11:19:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4556ce13$1@news.home.net.pl Andrzej Kłos
    <a...@w...pl> pisze:

> [...]
    > płacić abonament jako osoba fizyczna (jeden abonament - wszystkie
    > odbiorniki) czy jako firma (każdy odbiornik - jeden abonament) no i
    Za każdy. Art. 48 ust. 4 ustawy o radiofonii i telewizji.

    Jotte

  • 65. Data: 2006-11-12 22:23:07
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jotte napisał(a):
    > Za każdy. Art. 48 ust. 4 ustawy o radiofonii i telewizji.

    przywołany przez Ciebie punkt mówi:

    4. Opłatę abonamentową uiszcza się za każdy odbiornik radiofoniczny i
    telewizyjny, z zastrzeżeniem ust. 5.

    a ust. 5 brzmi:

    5. Niezależnie od liczby odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych
    używanych przez:
    1) osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub w samochodzie
    stanowiącym ich własność,
    - uiszcza się tylko jedną z opłat, o której mowa w ust. 3.

    nadal nie rozumiem, z czego np. wynika obowiązek płacenia przez osobę
    fizyczną, prowadząca działalność gospodarczą abonamentu za każdy
    odbiornik w każdym samochodzie używanym w tej działalności (EST), jeżeli
    każdy taki samochód stanowi jej własność.

    andy_nek

  • 66. Data: 2006-11-12 22:24:29
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    MarcinJM wrote:

    > Ja jestem "technicznie dostosowany do odbioru programu" (uszy mam i oczy)
    > Czy JA JESTEM ODBIORNIKIEM???
    > Czy ja mam placic za siebie abonament??
    > ;)

    A masz gdzie wetknąć wtyczkę antenową?

    JaromirD

    --
    Odpowiadając zamień "q" na "o".

  • 67. Data: 2006-11-12 22:32:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:45579ec2$1@news.home.net.pl Andrzej Kłos
    <a...@w...pl> pisze:

    > przywołany przez Ciebie punkt mówi:
    [cut]
    Wiem, co mówi.

    > nadal nie rozumiem, z czego np. wynika obowiązek płacenia przez osobę
    > fizyczną, prowadząca działalność gospodarczą abonamentu za każdy odbiornik
    > w każdym samochodzie używanym w tej działalności
    Bo ustawa nie przewiduje w tym wypadku wyłączenia. Przecież to jest jasno
    napisane.

    Jotte

  • 68. Data: 2006-11-12 22:33:04
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w każdym samochodzie używanym w tej działalności (EST), jeżeli każdy taki

    Bo pani Żebrowska tak powiedziała ;)
    Uważaj bo Cię zaraz splonkują za niewygodne pytania o podstawę prawną.
    pozdrawiam

  • 69. Data: 2006-11-12 23:28:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "JaromirD" <r...@q...pl> wrote in message

    > A masz gdzie wetknąć wtyczkę antenową?

    To zależy od płci.
    Możliwe, że jeszcze nie ma gdzie.
    A potem niestety będzie płacić abonament od każdego zrobionego telewizora.
    Nazywa się to alimenty.

  • 70. Data: 2006-11-13 08:00:41
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jotte napisał(a):
    > [cut]
    > Wiem, co mówi.

    > Bo ustawa nie przewiduje w tym wypadku wyłączenia. Przecież to jest jasno
    > napisane.

    na razie widzę, że tak umiejętnie wycinasz cytaty, aby pasowały do
    Twojej tezy:

    powtórzę: w działalności gospodarczej osoby fizycznej, samochód wpisany
    do Ewidencji Środków Trwałych (EST) tej działalności jest zazwyczaj
    *własnością* tejże osoby fizycznej. A ust. 5 przywołanego przez Ciebie
    art 48 mówi wyraźnie na temat wyłączeń:

    przed wycięciem spróbuj przeczytać

    andy_nek