  • 1. Data: 2006-11-10 08:30:32
    Temat: Który sąd rozpatrzy pozew
    Od: " malykoliber" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    1. Mieszkam w mieście A.
    2. Podpisałem umowę z firmą zarejestrowaną w mieście B (przedmiotem umowy jest
    wykonanie mebla).
    3. Firma wzięła zaliczkę.
    4. Następnie firma z umowy się nie wywiązała, a zaliczki oddać nie chce.
    5. Prawdopodobnie będę zmuszony skierować sprwę na drogę sądową.

    A teraz pytanie: który sąd (właściwy dla miasta A czy B) będzie rozpatrywał
    sprawę? W umowie nie zostało to określone.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    malykoliber

  • 2. Data: 2006-11-10 08:58:58
    Temat: Re: Który sąd rozpatrzy pozew
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik " malykoliber" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ej1db8$gvv$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > A teraz pytanie: który sąd (właściwy dla miasta A czy B) będzie
    > rozpatrywał
    > sprawę? W umowie nie zostało to określone.

    Regułą jest sąd właściwy ze względu na siedzibę pozwanego. Ale w tym
    przypadku możesz pozwać do "własnego" sądu z uwagi na fakt, że można pozwać
    w miejscu wykonania świadczenia, a świadczenie pieniężne spełniane ma być w
    siedzibie wierzyciela, czyli Twojej.
    Napisz tylko w pozwie, że podstawą właściwości sądu jest art. 34 k.p.c., bo
    pierwsze co robi sąd to patrzy jak się sprawy pozbyć, np. do innego sądu.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-11-19 13:04:20
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Marcin Krzemiński <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał(a):

> [...]
    > pierwsze co robi sąd to patrzy jak się sprawy pozbyć, np. do innego sądu.

    Dziękuję bardzo!
    Jest to bardzo istotne pouczenie. I wygląda na to, że będę musiał jednak
    prosić prawnika o pomoc w napisamu pozwu (jeśli ostatecznie zdecyduję się na
    skierowanie sprawy do sądu).

    Dziękuje raz jeszcze i pozdrawiam.

    Malykoliber