  • 1. Data: 2005-05-16 14:28:55
    Temat: Dotyczy wpisu o zdłużeniu - długie
    Od: "Marcin" <M...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą, niestety z pewnych powodów zadłużyłem się
    na rzecz ZUS, który oczywiście wszedł mi na konto firmy. Z tego powodu nie
    mogłem zapłacić za fakturę zakupu pewnej firmie. Dział finansowy tej firmy
    przysłał mi listem poleconym jeden raz wezwanie do zapłaty od tego czasu nie
    wysyłano mi żadnych pism a tym bardziej poleconych. No i tydzień temu
    otrzymałem pismo z KSV BIG pismo o umieszczeniu mnie w ich rejestrze o
    zaległościach płatniczych na rzecz tamtej firmy. Moje pytanie jest takie:
    czy zgodnie z przepisami nie powinienem otrzymać listem poleconym wezwania
    ostatecznego do zapłaty z informacją, że jeżeli tego nie uczynię moje dane
    zostaną umieszczone we wpisie KSV BIG. A jeśli nie otrzymałem takiego, to co
    zrobić. Przyznaję się do długu i mam zamiar go spłacić ale wpis ten
    ogranicza mnie w prowadzeniu mojej działalności - brak możliwości zakupu na
    odroczony termin. Jednocześnie przez te ograniczenia nie mogę zarobić tyle
    by zacząć spłacać dług i koło się zamyka. Czytałem na stronie internetowej
    KSV BIG, że firma przed umieszczeniem dłużnika w rejestrze powinna
    powiadomić dłużnika o takich krokach. Czy reguluje to jakiś konkretny
    przepis?
    Marcin

  • 2. Data: 2005-05-17 08:29:41
    Temat: Re: Dotyczy wpisu o zdłużeniu - długie
    Od: "cjh" <cjh inicwiecej @poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin" <M...@p...onet.pl> napisał:

    > [...] Czy reguluje to jakiś konkretny
    > przepis?

    > Marcin

    tak: ustawa z dnia 14 lutego 2003 o udostępnianiu informacji gospodarczych.
    można ją przeczytać m.in. tutaj:
    http://www.krd.pl/Info_download_files/Ustawa.pdf

    --
    pozdr. cjh

  • 3. Data: 2005-05-17 10:07:23
    Od: "Marcin" <M...@p...onet.pl>

    Po przeczytaniu ustawy doszedłem do wniosku, że firma nie przesyłając mi
    wezwania do zapłaty z uwagą o możliwości udostępnienia moich danych do BIG
    działała bezprawnie i powinna ponieść konsekwencje wymienione w późniejszych
    artykułach powyższej ustawy? Czy może się mylę?

    Pozdrawiam Marcin

  • 4. Data: 2005-05-17 12:48:03
    Od: "cjh" <cjh inicwiecej @poczta.fm>

> [...]

    późniejszych
    > artykułach powyższej ustawy? Czy może się mylę?

    o ile ja się orientuję to Twoje myślenie jest dobre, ale też ciekawe czy
    faktycznie Cię dopisali, czy tylko ten wierzyciel próbuje Cię zastraszyć w
    ten sposób.

    --
    pozdr. cjh

  • 5. Data: 2005-05-17 20:07:39
    Od: "Marcin" <M...@p...onet.pl>

    Dopisali mnie, ponieważ dostałem pismo z KSV BIG S.A, Warszawa o treści:
    Informujemy, że do KSV Biuro Informacji Gospodarczej S.A. (KSV BIG) zostały
    zgłoszone dane ......... wraz z informacją o następujących zaległościach
    płatniczych: .........
    Oprócz tego w momencie kiedy starałem się o tak zwany kreyt kupiecki w
    jednez z firm otrzymałem odpowiedź odmowną gdyż stwierdzono, że figuruję w
    rejestrze.

    Pozdrawiam
    Marcin