    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fikołki prawnicze 3
    Date: Tue, 25 Jul 2023 11:48:27 +0200

    On Mon, 24 Jul 2023 23:27:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Przy całej antypiatii jaką mam dla działań tej panienki, wsadzanie
    > kogoś, bez wczesniejszych wybryków, do pierdla na 3 lata za
    > wyszarpywanie torebki (o ile tak właśnie było) nie wydaje mi się zbyt
    > mądre.

    Tez mi sie nie wydaje zbyt mądre, ale cos tam piszą ze to PiS z Ziobro
    zaostrzył kary.

    A tu jeszcze taki
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/ko
    deks-karny-16798683/art-57-a

    Art. 57a. § 1.
    Skazując za występek o charakterze chuligańskim, sąd wymierza karę
    przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości nie
    niższej od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę.

    Jakaś świeża wersja?

    Czyli jak ktoś zwyczajnie ukradnie z rozbojem komus torebke,
    to moze dostac np 2 lata, a jak jeszcze chuligansko, to 3 ...

    > Kwalifikacje zaproponowała prokuratura. Dla tej kwalifikacji min. to
    > zdaje się właśnie 3 lata. Ale sąd nie jest związany w żaden sposób tym
    > co zaproponuje prokuratura, a tu wygląda, że po prostu przyklepał.

    Z drugiej strony maja jakies tam komentarze, opracowania i wytyczne,
    i pewnie pasowało to do "rozboju".

    Prokurator dopasował, sędzia dopasował, Ziobro kasacji nie założył.

    > Mocno podejrzewam. Wszyscy mieli to w dupie, ale pewnie szukano
    > przypadków męczenników i katów na wybory. Dziewczyna mogłą dostać np. 2
    > w lata w zawiasach na kilka lat i by się pilnowała. Teraz, zaraz

    2 chyba nie, skoro należą sie co najmniej 3.

    A czy mógł zawiesić ... ponoć nie bardzo, jeśli juz stwierdził, ze
    "chuliganski"

    > długopis ją uniewinni i mamy nowego pracownika struktur przyrządowych.
    > Nawet lepszego niż taki Kamiński bo młoda i hybryda z oskarkiem.

    Ale teraz to juz bedzie recydywa.
    I w dodatku karana.

    No ale pare tysięcy głosów sobie zdobędą.

    J.