  • 1. Data: 2005-10-04 20:31:22
    Temat: Zakaz zatrzymywania się z tabliczką.
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    Witam.
    Znak zakaz zatrzymywania się (i postoju) dotyczy tej strony jezdni, po
    której został ustawiony.
    Na ile więc tabliczka pod tym znakiem z napisem "dotyczy obu stron jezdni"
    jest wiążąca dla kierującego? Taka tabliczka nie występuje w wykazie znaków
    drogowych. Czy znak nie powinien mimo wszystko wówczas stać po obu stronach
    jezdni?
    Pozdrawiam
    Arkady

  • 2. Data: 2005-10-04 20:49:21
    Temat: Re: Zakaz zatrzymywania się z tabliczką.
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    A i jeszcze podobne.
    Małe natężenie ruchu. Zakaz stoi po prawej stronie. Po lewej go nie ma więc
    parkuję sobie po lewej. Jednak okazuje się, że po tej stroni eteż jest
    zakaz, ale stoi on w sporej odległości i oczywiście tyłem ( przodem do
    jadących swoim pasem).
    Nie znając miasta kierowca nie wie jaki znak stoi po drugiej stronie ulicy
    (tyłem).
    Jak to się ma do prawa postoju po lewej stronie?
    Arkady

  • 3. Data: 2005-10-04 20:53:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arkady wrote:
> [...]
    > (tyłem).
    > Jak to się ma do prawa postoju po lewej stronie?

    znajdź paragraf mówiący o tym, że generalnie obowiązuje zakaz
    zatrzymywania po lewej stronie jezdni.
    gdzieś coś takiego widziałem.

  • 4. Data: 2005-10-04 21:02:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arkady wrote:
> [...]
    > drogowych. Czy znak nie powinien mimo wszystko wówczas stać po obu stronach

    Patrz: rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych, paragraf 2
    punkt 4.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-10-04 21:07:55
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    wiadomości news:dhuqk9$87m$1@opal.futuro.pl...
    > Patrz: rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych, paragraf 2
    > punkt 4.

    No tak, ale § 28. p. 3. Zakaz wyrażony znakiem B-35 lub B-36 dotyczy tej
    strony drogi, po której znak się znajduje, z wyjątkiem miejsc, gdzie za
    pomocą znaku dopuszcza się postój lub zatrzymanie.
    Czyli wyraźnie zostało wskazane miejsce obowiązywania i wymienione zostały
    wyjątki. Nie ma tu mowy o innych wyjątkach i miejscach.
    Arkady

  • 6. Data: 2005-10-04 23:50:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arkady wrote:

> [...]
    > Czyli wyraźnie zostało wskazane miejsce obowiązywania i wymienione zostały
    > wyjątki. Nie ma tu mowy o innych wyjątkach i miejscach.

    Przeczytaj jeszcze raz. Wskazany przeze mnie fragment.

    Notabene w cale bym się nie zdziwił, gdyby tabliczka była zwykłą
    uprzejmością - bo normalny zakaz stoi (z podobną talbiczką) po drugiej
    stronie jezdni (skierowany w przeciwną stronę).

    Tabliczka ma za zadanie wyeliminowania cwaniaczków, co to potem się
    tłumaczą 'ale ja tamtego nie widziałem, bo przyjechałem z drugiej strony).

    Napis na znaku/tabliczce stanowi integralną część znaku. Kropka.

  • 7. Data: 2005-10-05 05:58:56
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Arkady napisał(a):
> [...]
    > (tyłem).
    > Jak to się ma do prawa postoju po lewej stronie?
    Cos mi sie kolacze, ze nie wolno parkowac po lewej stronie na jezdni
    dwukierunkowej.
    Ale mysle ze na to pytanie lepiej Ci odpowiedza na pl.misc.samochody

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-10-05 11:13:30
    Temat: Re: Zakaz zatrzymywania się z tabliczk?.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Arkady" <a...@...stopce> napisał:

    >Znak zakaz zatrzymywania się (i postoju) dotyczy tej strony jezdni,
    A dokładnie 'drogi' (czyli nie tylko jezdni !)

    >Na ile więc tabliczka pod tym znakiem z napisem "dotyczy obu stron jezdni"
    >jest wiążąca dla kierującego?
    Niestety jest obowiązująca. Na pocieszenie TEN znak nie obowiązuje
    lewej strony drogi za wyjątkiem jezdni.

    > Czy znak nie powinien mimo wszystko wówczas stać po obu stronach
    >jezdni?
    Powinien, co nie oznacza, ze tabliczka do znaku nie obowiązuje.

    >Nie znając miasta kierowca nie wie jaki znak stoi po drugiej stronie ulicy
    >(tyłem).
    Nie musi niczego wiedzieć 'na pamięć'. Natomiast ma wiedzieć, ze po
    drugiej stronie nie obowiazuje znak zakazu.

    >Jak to się ma do prawa postoju po lewej stronie?
    Nie ma takiego prawa - jest tylko wyjątek (dopuszcza się). Dalej,
    znaki mają pierwszństwo w obowiązywaniu przed przepisami, więc znów
    musi wiedzieć czy po lewej nie ma znaku.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2005-10-05 11:13:31
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >Tabliczka ma za zadanie wyeliminowania cwaniaczków, co to potem się
    >tłumaczą 'ale ja tamtego nie widziałem, bo przyjechałem z drugiej strony).
    IMHO to żadne tłumaczenie. Znak jest, więc zakaz obowiązuje po danej
    stronie.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-10-05 20:06:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > IMHO to żadne tłumaczenie. Znak jest, więc zakaz obowiązuje po danej
    > stronie.

    a wina?

    KG