  • 1. Data: 2005-10-05 06:53:03
    Temat: wezwanie do zapłaty - podział mieszkania - rozwód
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    Witajcie,

    Dostałem wezwanie, wystawione przez radcę prawnego w imieniu mojego tatuśka,
    do zapłaty połowy wartośc wkładu spółdzielczego na mieszkanie. Wezwanie
    dostałem jako pełnomocnik swojej mamy.

    A teraz trochę wstecz:
    W 2002 roku rodzice rozwiedli się z orzeczeniem winy (tatuś). Jak to po
    rozwodzie bywa tatuś został w mieszkaniu i dalej terroryzował rodzinkę (w
    dwomu została dwójka małoletnich). Ponieważ regularnie potrzebował kasy na
    swoje hobby - rujnował rodzinkę. Mama spisała z nim umowę (niestety bez
    prawnika ) że spłaci mu połowe mieszkania w ratach, pod warunkiem że do
    określonego terminu się wyniesie.

    I to zrobiła (a w zasadzie zrobiliśmy wspólnie z siostrą) w roku 2002 i 2003
    ojciec został spłacony - mimo że raty miały trwać do 2007roku.

    I tu zaczyna się problem:
    na część kasy mamy kwity na część nie, a ojciec wziął tą umowę i polazł z
    nią do prawnika - i ..... chce całej kwoty .

    czy w ogóle odpowiadać na to pismo ? A jezeli tak to czy:
    a/ napisać tylko że umowa jest spłacona
    b/ punkt a + przedstawić dowody ?

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-10-06 07:07:29
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    może ktoś mi odpowie chociaż na to:

    czy w ogóle ktoś ma prawo wzywać mnie do zapłaty jako pełnomocnika
    (pełnomocnictwo mam tylko do reprezentowania Matki przed sądami) , czy
    odpowiadam również materialnie za "długi" osoby której jestem pełnomocnikiem
    ???

    pozdrawiam
    Paweł