    From: jaszczur <m...@c...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fikcyjne przepisanie auta - pytania
    Date: Wed, 5 Oct 2005 09:43:48 +0000 (UTC)

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik york pisze:

    > Dobrzy znajomi poprosili mnie , zebym zgodzil sie na przepisanie ich
    > auta na mnie. Maja spore zadluzenie w urzedach i pomalu splacaja, ale
    > dlug jest na tyle duzy, ze ciagle maja wizyty komornikow i proby zajecia
    > majatku. Zaprzyjazniony ich komornik zaproponowal zrobic licytacje
    > auta przez ich firme i fikcyjna sprzedaż mi tego pojazdu za nieduza kwote 11 tys.

    Przez jaką firmę licytacja??
    Kto zapłaci wylicytowaną kwotę?
    Na samochodzie ustanowiony jest zastaw rejestrowy, samochód jest
    przewłaszczony na rzecz jakiegoś wierzyciela?

    > Czy zgadzajac sie na to wszystko narazam sie na duze problemy ?
    To zależy. Ja osobiście bym się w to nie pchał. Dlaczego?
    A na przykład należałoby sprawdzić czy swoim zachowaniem wyczerpujesz
    dyspozycję określoną w art. 18 § 3 kk w związku z art. 300 kk.
    (pozorna sprzedaż za zaniżoną wartość pojazdu).

    --
    '''..\
    < _| (