  • 51. Data: 2019-09-26 23:25:17
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 22:02, J.F. pisze:

    > Darczynca zamierzal podarowac kierowcy SC pewna kwote pieniedzy, nie
    > otrzymujac nic w zamian, czyli tak w sumie - chcial bardzo
    > niekorzystnie rozporzadzic wlasnym majatkiem.
    >
    > No a z winy organizatora zbiorki bardzo niekorzystnie rozporzadzil
    > wlasnym majatkiem, wiec o co pretensje ? :-)

    PRAWNIK JAK NIC ;-)

  • 52. Data: 2019-09-26 23:26:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 22:50, A. Filip pisze:
    > "Ścieżki orzecznictwa zadziwiającymi bywają"

    O Jest Was tu więcej ;-)

  • 53. Data: 2019-09-26 23:31:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 23:20, J.F. pisze:

    > Choc w sumie ... jesli literalnie spojrzec na przepis, to darowizna
    > jest niekorzystnym rozporzadzeniem mieniem, ale karalne tylko
    > "kto za pomoca wprowadzenia w blad ..."

    Darowanie (dobrowolne) komuś nie musi być niekorzystne. Tak liczy tylko
    debil albo Żyd ;-) Udaremnienie darowizny powoduje szkodę albo u
    darującego albo obdarowanego ale zawsze szkodę bo mienie nie trafiło tam
    gdzie miało trafić.
    Ja pier.... To jest zaraźliwe. TFUUUUUU ;-)

  • 54. Data: 2019-09-26 23:35:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2019 20:45:35 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Wpłacasz kwotę, którą deklarujesz, a dalej jak przy zakupie organizator
    > otrzymuje potwierdzenie od operatora. Online. Automatycznie. Nawet jak
    > są przelewy bezpośrednie to przecież nie wiesz czy podana w tej sprawie
    > kwota je zawiera i kto tę kwotę ujawnił, więc na jakiej podstawie
    > twierdzisz, że to organizator przyznał ile dokładnie zebrał?

    > Skąd ta informacja?

    Widze, ze zrobil to za pomoca i posrednictwem pomagam.pl, i faktycznie
    wyglada tak jak piszesz.
    Tzn pomagam.pl stworzyl stosowny system i ich programisci decyduja co
    pokazac a czego nie, ale domyslam sie, ze nie oszukuje, bo to by moglo
    miec krotkie nogi ...

    Ale zbiorke mozna tez zorganizowac inaczej - podac nr konta i niech
    wplacaja. I kto wtedy skontroluje ?

    J.

  • 55. Data: 2019-09-26 23:51:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Sąd podziela argumentację JFa, że jak ktoś coś darował to jest to de
    > facto niekorzystne rozporządzenie mieniem? Zacytujesz? :)
    >
    > Z tych wycinków prasowych, które JF wkleił to wynika, że facetowi te
    > pieniądze mogła zabrać owa żona, np. z ich wspólnego konta, co oznacza,
    > że nie przywłaszczył. Co do oszustwa to trzeba wykazać zamiar a z
    > tym jest zawsze kłopot. Tym może tłumaczyć decyzję sądu, a nie gadaniem,
    > że jak sie darowuje komuś majątek to się nim rozporządza niekorzystnie
    > co do zasady.

    AFAIK: Decyzji sądu nie ma (jeszcze). Jest decyzja prokuratury.

    --
    A. Filip

  • 56. Data: 2019-09-27 04:40:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2019 23:31:13 +0200, z napisał(a):

    > Darowanie (dobrowolne) komuś nie musi być niekorzystne.

    Nie musi, ale jak korzysc jest za duza, to sie US moze zainteresowac,
    czy to aby na pewno darowizna :-)

    > Tak liczy tylko debil albo Żyd ;-)

    Skupmy sie moze na tytulowej sprawie - darowujesz jakiemus nieznanemu
    mlodziencowi z drugiego konca Polski drobna kwote ... jaka masz z tego
    korzysc ?

    > Udaremnienie darowizny powoduje szkodę albo u
    > darującego albo obdarowanego

    Ale na obdarowanego to nie ma zapisu w KK :-)

    > ale zawsze szkodę bo mienie nie trafiło tam gdzie miało trafić.

    Ale to juz inny art z KK trzeba zastosowac.

    J.

  • 57. Data: 2019-09-27 06:00:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2019 o 23:51, A. Filip pisze:

    > AFAIK: Decyzji sądu nie ma (jeszcze). Jest decyzja prokuratury.

    Marcin pyta czy linia "darowizna jest z zasady niekorzystnym
    rozporządzaniem mieniem" to utrwalaona linia orzecznictwa.

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2019-09-27 08:03:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-27 o 04:40, J.F. pisze:

    > Skupmy sie moze na tytulowej sprawie - darowujesz jakiemus nieznanemu
    > mlodziencowi z drugiego konca Polski drobna kwote ... jaka masz z tego
    > korzysc ?

    Korzyść jest taka że pomogłem potrzebującemu. Czyli dokonałem
    rozporządzenia moim mieniem zgodnie z moim zamiarem.

    Jeśli ktoś mi to uniemożliwi to raz łamie moją wolność ;-) a dwa
    powoduję moją stratę bo muszę wykonać darowiznę jeszcze raz z godnie z
    moją wolą.

    Oszustwo jest oszustwem. Oszust oszukał ludzi że zbiera na pikaczento.
    Tymczasem zabrał kasę dla siebie.

    Tłumaczenie i uniki nie mają sensu. Każdy normalny Sąd to przyzna.

  • 59. Data: 2019-09-27 08:05:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-27 o 06:00, Shrek pisze:
    > Marcin pyta czy linia "darowizna jest z zasady niekorzystnym
    > rozporządzaniem mieniem" to utrwalaona linia orzecznictwa.

    ja pier... A pomoc staruszce na ulicy jest z zasady niekorzystnym
    rozporządzeniem swoimi mięśniami?
    Skąd Wy się pourywaliście?

  • 60. Data: 2019-09-27 09:06:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Sep 2019 08:05:20 +0200, z napisał(a):

    > ja pier... A pomoc staruszce na ulicy jest z zasady niekorzystnym
    > rozporządzeniem swoimi mięśniami?
    > Skąd Wy się pourywaliście?

    Na miesnie nie ma zapisu w KK :-)

    Ale jak cie przy tej okazji samochod potraci, to bedzie niekorzystne
    ... albo korzystne, jesli marzyla ci sie posada rencisty :-)

    J.