  • 1. Data: 2019-09-25 19:40:45
    Temat: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://krakow.onet.pl/zbieral-pieniadze-na-sebastia
    na-koscielnika-oddal-je-zonie-prokuratura-umorzyla/r
    g3cnsz
    > Zbierał pieniądze na Sebastiana Kościelnika, oddał je
    > żonie. Prokuratura umorzyła śledztwo
    > ; dzisiaj 16:47 ;
    >
    > Zbiórka na fiata seicento dla Sebastiana Kościelnika przepadła, za co
    > nikt nie odpowie - prokuratura umorzyła bowiem śledztwo - informuje
    > RMF FM. Celem było zebranie 5 tys. zł na nowe auto dla uczestnika
    > wypadku z udziałem Beaty Szydło, ostatecznie uzbierano ponad 150
    > tys. zł. [...]

    Cyniczna interpretacja prawno-polityczna jest tak że prokuratura woli
    być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
    ekstra to już czysty zysk polityczny :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-09-25 19:47:48
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.09.2019 o 19:40, A. Filip pisze:
    > Cyniczna interpretacja prawno-polityczna jest tak że prokuratura woli
    > być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
    > ekstra to już czysty zysk polityczny

    jak pełomafia zbiera, to wiadomo, że dla siebie, a nie dla
    frajerów:)))))))))))))

    --
    I love love

  • 3. Data: 2019-09-25 20:55:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
    > ekstra to już czysty zysk polityczny :-)

    Dziwna interpretacja. Zbiórka była celowa. Darczyńca został celowo
    wprowadzony w błąd, a to oszustwo.

  • 4. Data: 2019-09-25 20:58:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    na-koscielnika-oddal-je-zonie-prokuratura-umorzyla/r
    g3cnsz

    > Dziwna interpretacja. Zbiórka była celowa. Darczyńca został celowo
    > wprowadzony w błąd, a to oszustwo.

    A ewentualna linia obrony że zbiórka byłą na deklarowany cel ale _potem_
    zbierającemu "przeszło" *tej* linii oskarżenia nie "utrudnia"?

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-09-25 21:40:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.09.2019 o 20:58, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > A ewentualna linia obrony że zbiórka byłą na deklarowany cel ale _potem_
    > zbierającemu "przeszło" *tej* linii oskarżenia nie "utrudnia"?

    Przejść m u mogvło i powinien pieniądze zwrócić.

  • 6. Data: 2019-09-25 21:48:49
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Przejść m u mogvło i powinien pieniądze zwrócić.

    wnieś prywatny akt oskarżenia:)))))))))

    --
    I love love

  • 7. Data: 2019-09-25 21:56:11
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    na-koscielnika-oddal-je-zonie-prokuratura-umorzyla/r
    g3cnsz

    > Przejść m u mogvło i powinien pieniądze zwrócić.

    W ramach sprowadzenia dyskusji na tory ściśle prawne:
    z jakich konkretnych paragrafów Kodeksu Karnego powinien organizator tej
    zbiórki odpowiadać _twoim zdaniem_ ?

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2019-09-25 23:56:35
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-09-25 o 19:40, A. Filip pisze:
> [...]
    > być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
    > ekstra to już czysty zysk polityczny :-)

    Tak jak postąpił ten typ to nawet świnia by tak nie postąpiła.
    To się nie mieści w głowie jak perfidny potrafi być człowiek...i nie ma
    na niego żadnego paragrafu!

    --
    animka

  • 9. Data: 2019-09-25 23:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > A ewentualna linia obrony że zbiórka byłą na deklarowany cel ale
    > _potem_ zbierającemu "przeszło" *tej* linii oskarżenia nie
    > "utrudnia"?

    Zalezy.
    Jak jestes uczciwym człowiekiem a nie członkiem to nie.
    Ale skoro masz wątpliwości...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 10. Data: 2019-09-26 00:07:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.09.2019 o 21:56, A. Filip pisze:

    > W ramach sprowadzenia dyskusji na tory ściśle prawne:
    > z jakich konkretnych paragrafów Kodeksu Karnego powinien organizator tej
    > zbiórki odpowiadać _twoim zdaniem_ ?

    286§1 kk" "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za
    pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania,podlega karze
    pozbawienia wolności od 6miesięcy do lat 8."

    Zarzut mniej więcej wyglądałby tak w odniesieniu do każdego daru:
    W dniu ..... doprowadził ................. do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem w ten sposób, że wprowadzajac go w błąd co do
    ostatecznego przeznaczenia środków finansowych na zakup pojazdu
    samochodowego dla ................ i wyzyskując bład, co do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, a w szczególności tego, że zgodnie
    z regulaminem środki przekazane będą stanowić własność organizatora
    zbiórki i mogą być przez niego dowolnie zadysponowane, przyjął od niego

    Rzecz nie jest w tym, na co on te środki przeznaczył i co było w
    regulaminie, tylko w tym, że w chwili organizowania zbiórki wprowadzał w
    błąd ludzi, ze to zbiórka na samochód, podczas, gdy z regulaminu - jak
    ustaliła prokuratura - wynikało, ze to była zbiórka na rzecz organizatora.