  • 41. Data: 2019-09-26 22:15:25
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2019 19:34:30 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Może organizator zbiórki jest. Wiedział jak je napisać, aby być bezkarnym.
    > Dlatego chciałbym poznać ten majstersztyk. :-)

    https://wiadomosci.wp.pl/organizator-zbiorki-stracil
    -150-tys-zl-na-nowe-seicento-bedzie-zazalenie-642859
    1233701505a

    https://pomagam.pl/NowySeicento

    https://oswiecim.naszemiasto.pl/gdzie-sa-pieniadze-n
    a-seicento-dla-sebastiana-koscielnika/ar/c1-5079667

    No i przestalem rozumiec.

    J.

  • 42. Data: 2019-09-26 22:24:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > https://pomagam.pl/NowySeicento
    >
    > https://oswiecim.naszemiasto.pl/gdzie-sa-pieniadze-n
    a-seicento-dla-sebastiana-koscielnika/ar/c1-5079667

    Ja zrozumiałem tak: prokuratura mogła domniemać że _jeszcze_ nie zaszło
    (łatwe do udowodnienia) przestępstwo a pieniądze ze zbiórki _mogły_
    zostać użyte "jak pożyczka krótkoterminowa" [naganne ale trudne do
    surowego ukarania "wykroczenie" w porównaniu z prostym zawłaszczeniem].

    W sumie to "raj prawników" z taką pokręconą sprawą albo wymyślną linią
    obrony przekrętu :-)

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2019-09-26 22:35:02
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Bardzo na trzezwo.
    > Darczynca zamierzal podarowac kierowcy SC

    czyli nie zamierzał podarować żonie organizatora

    > No a z winy organizatora zbiorki bardzo niekorzystnie rozporzadzil
    > wlasnym majatkiem, wiec o co pretensje ? :-)

    O twój stosunek do tego co zostało napisane w tym watku, a co całkowicie
    ignorujesz.

    --
    'Tom N'

  • 44. Data: 2019-09-26 22:40:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bardzo na trzezwo.
    > Darczynca zamierzal podarowac kierowcy SC pewna kwote pieniedzy, nie
    > otrzymujac nic w zamian, czyli tak w sumie - chcial bardzo
    > niekorzystnie rozporzadzic wlasnym majatkiem.

    Czyli każda darowizna jest oszustwem. Jakoś Ci mocno podupadła jakość
    argumentów w tym wątku.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2019-09-26 22:45:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, brane z konta bankowego, wiec z zalozenia z opoznieniem
    > pokazywane.
    > Chyba, ze platnosc kartą, to sie organizator dowiaduje wczesniej niz
    > pieniadze wplynely.

    Wpłacasz kwotę, którą deklarujesz, a dalej jak przy zakupie organizator
    otrzymuje potwierdzenie od operatora. Online. Automatycznie. Nawet jak
    są przelewy bezpośrednie to przecież nie wiesz czy podana w tej sprawie
    kwota je zawiera i kto tę kwotę ujawnił, więc na jakiej podstawie
    twierdzisz, że to organizator przyznał ile dokładnie zebrał?

    > Tak czy inaczej - organizator decyduje co tam pokazac, i czy to bedzie
    > prawda czy nie.

    Skąd ta informacja?

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2019-09-26 22:50:14
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Czyli każda darowizna jest oszustwem. Jakoś Ci mocno podupadła jakość
    > argumentów w tym wątku.

    A ty jesteś taki cienki bolek że innego "paragrafu rezerwowego" nie
    potrafisz wskazać jakby *o dziwo* sąd podzielił taką argumentacje
    w kwestii różnicy w rozporządzeniu mieniem?
    "Ścieżki orzecznictwa zadziwiającymi bywają" ;-)

    --
    A. Filip

  • 47. Data: 2019-09-26 23:09:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-26, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A ty jesteś taki cienki bolek że innego "paragrafu rezerwowego" nie
    > potrafisz wskazać jakby *o dziwo* sąd podzielił taką argumentacje
    > w kwestii różnicy w rozporządzeniu mieniem?

    Sąd podziela argumentację JFa, że jak ktoś coś darował to jest to de
    facto niekorzystne rozporządzenie mieniem? Zacytujesz? :)

    Z tych wycinków prasowych, które JF wkleił to wynika, że facetowi te
    pieniądze mogła zabrać owa żona, np. z ich wspólnego konta, co oznacza,
    że nie przywłaszczył. Co do oszustwa to trzeba wykazać zamiar a z
    tym jest zawsze kłopot. Tym może tłumaczyć decyzję sądu, a nie gadaniem,
    że jak sie darowuje komuś majątek to się nim rozporządza niekorzystnie
    co do zasady.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2019-09-26 23:18:38
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-) [KK286 ?]
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > ale jesli w miedzyczasie koncepcja winy sie
    > zmieni i OC Szydło wyplaci ? :-)

    To obdarowany ma multum możliwości, ale nie o tym wątek trolliku kiepski!

    --
    'Tom N'

  • 49. Data: 2019-09-26 23:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2019 20:40:40 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Czyli każda darowizna jest oszustwem. Jakoś Ci mocno podupadła jakość
    > argumentów w tym wątku.

    No nie, bo darczynca sie na to zgodzil.

    Choc w sumie ... jesli literalnie spojrzec na przepis, to darowizna
    jest niekorzystnym rozporzadzeniem mieniem, ale karalne tylko
    "kto za pomoca wprowadzenia w blad ..."

    Czy powie ze da kierowcy SC a nie da, czy np powie ze to na jego
    wlasne chore dzieci, a dzieci zdrowe ...

    J.

  • 50. Data: 2019-09-26 23:23:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2019 22:24:46 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > zostać użyte "jak pożyczka krótkoterminowa" [naganne ale trudne do
    > surowego ukarania "wykroczenie" w porównaniu z prostym zawłaszczeniem].

    Chyba jakos tak, skoro to organizator powiadomil prokuratora ...

    > W sumie to "raj prawników" z taką pokręconą sprawą albo wymyślną linią
    > obrony przekrętu :-)

    Tez mozliwe :-)

    J.