  • 11. Data: 2008-08-02 08:58:53
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "wodzo" <w...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message
    news:g71154$8o1$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 02:50
    > (autor Andrzej Lawa
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <b...@n...lechistan.com>):

    > A jest na fakturze ,,Zapłacono gotówką''?
    > A jest na fakturze podpis sprzedawcy?

    Jest podpis i pieczątka hurtowni. Dodatkowo płatnośc gotówką i dostawa w
    ten sam dzień, bez termonowej spłaty.

    wodzo

  • 12. Data: 2008-08-02 09:02:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, andreas wrote:

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał
    [...]
    > Ja bym raczej obstawiał, że to wystawca faktury przegra.
    > Słowo "gotówka" na fakturze generuje w domyśle wpłynięcie do kasy wystawcy.

    Nie, różnica jest taka sama, jak między zapisem "zapłata przelewem"
    (bądź "sposób płatności: przelewem") lub "zapłaCONO przelewem" (to
    ostatnie np. przy f-rze na przedpłatę).
    To że wystawca OCZEKUJE zapłaty gotówką nie znaczy, że POTWIERDZA
    iż ją otrzymał.

    > Ja na swoich fakturach mam ustawiony automatycznie sposób płatności przelew
    > i wtedy w razie wątpliwości to klient musi udowadniać, że przelał, albo
    > zapłacił gotówką.

    A jak na fakturze jest "zapłata gotówką", to klient musi udowadniać
    że zapłacił gotówką albo przelał :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-08-02 10:12:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:
> [...]
    >

    > A jest na fakturze ,,Zapłacono gotówką''?
    > A jest na fakturze podpis sprzedawcy?
    >
    > Jak nie, to dość średnio dostał pokwitowanie.

    Zakładam, że podpis jest.

    A stempelek "zapłacono" to IMHO średnio jest potrzebny, jeśli płatność
    (gotówkowa) i odbiór są tego samego dnia.

    Z drugiej strony i w sądzie może pracować idiota...

  • 14. Data: 2008-08-02 10:13:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Niedawno w gazecie prawnej opisywana była sytuacja: facet dostawał
    > faktury gotówkowe, które miały termin płatności 7 dni. Płacił gotówką od

    No, ale to jest odroczona płatność...

    Inna sprawa że to idiotyzm - miał niby latać 7 dni później do kasy? ;)

  • 15. Data: 2008-08-02 10:54:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 09:30
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1884d4g9k1muu$.1ktszo00b2ihz.dlg@40tude.net>):

    > A jest wymagany?

    Na pokwitowaniu wpłaty? No jakby tak.
    --
    Tristan

  • 16. Data: 2008-08-02 10:54:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 10:58
    (autor wodzo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g717n9$q61$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

  • 17. Data: 2008-08-02 11:23:24
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > iż ją otrzymał.

    > A jak na fakturze jest "zapłata gotówką", to klient musi udowadniać

    Jak Twoim zdaniem klient może dodatkowo udowodnić że rzeczywiście gotówką
    zapłacił, gdy zarówno on jak i sprzedawca nie stosują dowodów KP/KW?
    Mamy tylko fakturę ze słowem "Gotówka".

    --
    andreas

  • 18. Data: 2008-08-02 11:38:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 13:23
    (autor andreas
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g71g3e$l3d$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jak Twoim zdaniem klient może dodatkowo udowodnić że rzeczywiście gotówką
    > zapłacił, gdy zarówno on jak i sprzedawca nie stosują dowodów KP/KW?
    > Mamy tylko fakturę ze słowem "Gotówka".

    Dlatego jeśli nie płaci przelewem, to ma się domagać potwierdzenia. Może być
    KP, a może być faktura z napisem ,,ZAPŁACONO GOTÓWKĄ'' i podpisem. Sama
    forma płatności to nic. Nieraz wystawiałem fakturę z formą
    płatności ,,gotówka'' i przyjmowałem wpłatę za kilka dni dopiero.

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2008-08-02 12:34:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jak Twoim zdaniem klient może dodatkowo udowodnić że rzeczywiście gotówką
    > zapłacił, gdy zarówno on jak i sprzedawca nie stosują dowodów KP/KW?

    Dowodem zapłacenia, JAKIMKOLWIEK.
    Tak samo jak sprzedawca może udowodnić fakt wydania towaru - dowodem
    wydania, jakimkolwiek, wcale nie musi być wydanie magazynowe.

    > Mamy tylko fakturę ze słowem "Gotówka".

    Napisem ZAPŁACONO gotówką na papierze z fakturą na przykład.
    ZAPŁACONO! (a nie "zapłata"). I autografem.
    Toto właśnie jest "dowód zapłaty za tę f-rę", umieszczony na
    f-rze (zakazu nie ma).

    Mi np. zabrzańskie wodociągi ichni stempel przywalają, właśnie
    o takiej treści. Zresztą niezależnie od KP :) (z czego wcale nie
    wynika, że zapłata ma miejsce dwa razy, żeby ktoś się nie
    czepiał, zapłata może być potwierdzona wielokrotnie różnymi
    dowodami).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-08-02 12:41:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Zakładam, że podpis jest.
    >
    > A stempelek "zapłacono" to IMHO średnio jest potrzebny, jeśli płatność
    > (gotówkowa) i odbiór są tego samego dnia.
    >
    > Z drugiej strony i w sądzie może pracować idiota...

    Odnoszę wrażenie że dość lekkomyślnie rzucasz podejrzeniem ;)
    Możliwość, że towar jest wydany DZIŚ a zapłata może nastąpić
    KIEDYŚ i ma być GOTÓWKĄ jest jak najbardziej zgodna z prawem.
    Ominąłeś najważniejsze pytanie - czy sformułowanie o zapłacie
    jest zapisane w czasie przeszłym dokonanym czy nie.
    Stempelek jest niepotrzebny, TREŚĆ jest potrzebna. Może
    być wydrukowana.
    Tristan nie pytał, czy jest "stempelek"!

    pzdr, Gotfryd