  • 1. Data: 2002-10-22 23:55:39
    Temat: Alimenty i kontrola
    Od: "^^^MPK23^^^" <mario_79=NOSPAM=@wp.pl>

    Witam!

    czy ojciec placacy alimenty na maloletnie dziecko, moze zazadac od opiekuna
    (matki) udokumentowania, ew. objaśnienia, na jak cel zostają te pieniądze
    wydane?
    Prosiłbym o jakieś uwarunkowania prawne, (wskazanie na art. kodeksów
    odpowiednich itp.)

    pozdrawiam
    i z góry dziękuję za odpowiedz.

  • 2. Data: 2002-10-23 09:29:53
    Temat: Odp: Alimenty i kontrola
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik ^^^MPK23^^^ <mario_79=NOSPAM=@wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ap4ogp$pge$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    opiekuna
    > (matki) udokumentowania, ew. objaśnienia, na jak cel zostają te pieniądze

    objaśnienia tak...ma do tego zupełne prawo jeśli sąd mu nie zakazał
    ingerencji we władze ...
    jeśli matka dziecka nie wywiązuje się wg. niego prawidłowo z powierzonych
    jej obowiazków jako rodzica i zasądzone alimenty przeznacza na cele,które są
    krzywdzące dla dziecka ma prawo wiedzieć co sie dzieje z
    świadczeniami,które przesyła matce, znane są przypadki kiedy rodzic pokrywał
    alimentami swoje nieudolności wynikłe z życia a dziecko w sposób rażący
    zaniedbywał i tu odnośnikiem do sytuacji była ingerencja na wniosek o
    ograniczenie władzy rodzicowi i poddaniu jej kontroli kuratora sądowego,
    który zdawał na okoliczność matki poczynań informacje... a dalszym tokiem
    rozumowania to już chyba nie musze pisać, gdy sąd stwierdzi, że matka nie
    spełnia nalezycie swojej roli sprawa może mieć dla niej przykry koniec...

    W zwiazku z powyższym nie doszukiwałabym się przepisów dosłownych "prawo
    rodzinne" jest zagadnieniem bardzo złożonym i każda sytuacja ,problem
    właściwie pokierowany jest do rozwiązania ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-23 10:54:11
    Temat: Re: Alimenty i kontrola
    Od: "^^^MPK23^^^" <mario_79=NOSPAM=@wp.pl>

    > rodzinne" jest zagadnieniem bardzo złożonym i każda sytuacja ,problem
    > właściwie pokierowany jest do rozwiązania ..
    <ciach>

    Dzieki za odpowiedz.. Widzisz jednak tu chodzi o to, ze teoretycznie
    wszystko jest o.k. jednak osoba ktora ma taki problem (znajomy), wciaz jest
    pociagana do sadu w sprawach o podwyzszenie alimentow. Chcialbym wiec
    wiedziec, na co sie powolywac w przypadku gdy osoba ta bedzie chciala
    skontrolowac wydatki matki dziecka. A ma powody do tego. jednak jak to ma
    wygladac, czy to musi byc kolejna sprawa sadowa? Czy ma sie powolywac na
    jakies obowiazujace prawo. Jak sady podchodza do tego typu spraw...

  • 4. Data: 2002-10-23 11:02:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik ^^^MPK23^^^ <mario_79=NOSPAM=@wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ap5v3h$snl$...@n...gazeta.pl...
    > wygladac, czy to musi byc kolejna sprawa sadowa? Czy ma sie powolywac na
    > jakies obowiazujace prawo. Jak sady podchodza do tego typu spraw...

    jak mam być szczera to do bezpodstawnego czepiania się sądy podchodzą z dużą
    rezerwą ale niekiedy niemało mają kłopotu z upierdliwym tatusiem bądź
    mamusią ...

    Sandra