  • 11. Data: 2014-11-22 00:55:48
    Temat: Re: (FUW) Re: Krótko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2014, Ghost wrote:

    > Tak, kolokwialność, jednak bez uszczerbku dla przesłania, wystarczy
    > inteligencja lewego kapcia by poprawnie odczytać intencje piszącego

    Nie bez powodu wspominałem o tych podatkach.
    Intencje są gdzieś dalej :>

    > - jak
    > dotąd nikomu nie udało się uściślić języka naturalnego. Podobno jest nawet
    > dowód, że się nie da.

    Ale ten przypadek "nie podlega" (pod to zastrzeżenie), wystarczy zmienić
    przedmiot - dopełnienie (wskazać pozycję, a nie "znak x").

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-11-22 10:09:05
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Coś mi się kołacze, że gdzieś było właśnie
    > o "przecinających się liniach", ale widocznie
    > gdzieś indziej albo kiedy indziej.

    Nie gdzieś indziej. Dobrze Ci się kołacze.
    Linie muszą się przecinać, niedozwolone są inne znaczki w kratce, a X może
    być postawiony pod dowolnym kątem, byle się mieścił.
    J.

    www.kontestacja.com

  • 13. Data: 2014-11-22 21:41:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 21 Nov 2014 22:41:40 +0100, t-1 napisał(a):

    > W kwestii formalnej.
    > Znak X a nie krzyżyk.
    > Postawienie krzyżyka "+" czyni głos nieważnym.
    > Podobnie jak ptaszka lub każdego innego znaku.

    "(...) stawiając na karcie do głosowania znak ,,x" (dwie przecinające się
    linie w obrębie kratki) (...)".

    Przy okazji ciekawostka, opowiedziana podczas szkolenia komisji wyborczej:
    na jednych z poprzednich wyborów trafiła się karta, którą ktoś przekreślił
    od brzegu do brzegu dwoma zamaszystymi liniami, zapewne wyrażąjąc swój
    protest. Niestety (dla niego) linie przecięły się w jednej z kratek i
    nieumyślnie oddał ważny głos.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2014-11-22 23:51:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.11.2014 o 00:50, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przecież nie wiem.
    > Wiem która znajduje się na pierwszej pozycji, ale która była
    > w kolejności nie mam pojęcia.

    Dokładnie. Pytanie może mieć dwa znaczenia - pytanie o kolejność w
    jakiej znaki były tworzone na papierze lub pytanie o kolejność, w jakiej
    się znajdują.

    Prosta eliminacja - które pytanie ma sens - wskazuje na właściwe pytanie
    kolejność w jakiej się znajdują.

    Widać tekst przepisu pisał normalny człowiek, a nie prawnik ;->

    > Co oczywiście nie wyklucza możliwości popełnienia takiego
    > "uproszczenia z błędem" w mowie potocznej (patrz: oczekiwane
    > błędne odpowiedzi na pytanie "czy ma pan zegarek", szczególnie
    > w czasach kiedy zegarek nie był dodatkiem do setki codziennie
    > noszonych gadżetów).

    Pytasz się o zegarek w sensie indywidualnego urządzenia czy o fragment
    możliwości telefonu? ;)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 15. Data: 2014-11-24 09:53:47
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 21 listopada 2014 13:47:35 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
> [...]
    > i sposobu kreślenia po kartce, w sposób powiązany z kartką),
    > co skądinąd naruszałoby jedną z zasad głosowania (tajność),
    > bo skądś musi wiedzieć który *KRZYŻYK* został postawiony
    > wcześniej a jakoś słabo mi idzie ustalenie kolejności
    > krzyżyków innym dowodem niż monitoring.
    > Czytać umiem i w tekście wyżej nic nie widzę o kolejności
    > pozycji, napisano "znak x" to napisano (że ważne jest,
    > w jakiej kolejności umieszczono znak "x").
    >
    > Coś przeoczyłem?
    > Czy tylko "polska język trudna język" i posłom zwyczajowo
    > nie wyszło? (to jak te komisje z krzyżykami robią?)

    Bo wybory są robione pod ograniczonych umysłowo,
    którzy tak naprawdę nie powinni w ogóle głosować.

    Powinno się wpisać nazwiska wybrańców dodając
    numer listy i pozycję na liście.

    Andrzej.

  • 16. Data: 2014-11-24 10:08:58
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Nie gdzieś indziej. Dobrze Ci się kołacze.
    > Linie muszą się przecinać, niedozwolone są inne znaczki w kratce, a X może
    > być postawiony pod dowolnym kątem, byle się mieścił.

    i musza sie przecinac w obrebie kratki

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 17. Data: 2014-11-25 00:02:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > W dniu 22.11.2014 o 00:50, Gotfryd Smolik news pisze:
    >
    > Widać tekst przepisu pisał normalny człowiek, a nie prawnik ;->

    No i popełnił błąd, którego się przyczepiłem :)
    Ltiera przepisu ma PIERWSZEŃSTWO, w tym problem.

    > Pytasz się o zegarek w sensie indywidualnego urządzenia czy o fragment
    > możliwości telefonu? ;)

    Zegarek "osobno", w czasach w których nie bywał jeszcze
    dodatkiem do czegoś :)

    pzdr, Gotfryd