  • 51. Data: 2013-06-24 22:26:35
    Temat: Re: Eurobank oszukuje
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    b...@g...com wrote:
    > Mam konto w eurobanku, od dawna go nie uzywałem, więc postanowiłem je zlikwidować.
    > Co miesiąc dostaje na maila wyciąg, na którym od dawna za każdym razem
    przedstawione było saldo rachunków 0zł. Jednak wizyta w oddziale banku mocno mnie
    zaskoczyła, ponieważ Pan powiedział mi że nie mogę zamknąć konta ponieważ mam ujemne
    saldo (ok -156zł, przez pobieranie opłaty za konto o której nie miałem świadomości),
    ja na to że to nie możliwe i pokazuje mu wyciąg na którym jest 0zł. on na to że
    wyciąg nie ma nic do znaczenia, bo jeżeli nie mam podpisanej umowy o debet w koncie
    to wyciąg nie będzie pokazywał salda ujemnego. WTF?

    > Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? Czy wyciąg nie jest od tego aby
    jednoznacznie przedstawic stan konta klienta? Czuje się oszukany, wprowadzony w błąd.
    > Gdybym miał wiedze o tym że na moim koncie rośnie ujemne saldo, dawno bym je już
    zamknął, ale bank ukrywal przede mna te informacje nie pokazując tego w wyciagu :/

    > Mam zamiar zglosić reklamacje, czy macie doświadczenie z podobnymi przypadkami? Czy
    mogę powołać się na jakieś konkretne paragrafy?

    > Pozdrawiam

    dam ci taki przyklad.

    wypozyczas sobie u mnie kieszen w spodniach do trzymania swoich pieniedzy.
    Umawiamy sie, ze bede z tej kieszeni wyciagal co miesiac zlotowke.

    Dopoki pieniadze w tej kieszeni masz, to bedziesz widzial, jak co
    miesiac z tej kieszeni zlotowka ci ubywa.

    Ale jak kieszen bedzie pusta, to bedzie ona pusta przez caly czas, co
    nie oznacza, ze mi sie zlotowka nalezy.

    Ta kieszen nie bedzie pusta na -1 czy - 2 zl. Ona caly czas bedzie na zero.

    Ty dlug 156 zl wobec banku masz, ALE NIE NA KONCIE.

    Formalnie bank postapil slusznie.

    To banki, ktore wpuszczaja cie w ujemne saldo jesli nie masz umowy o
    debet robią to bezprawnie.

    Fakt faktem, ze bank dla przyzwoitosci mogl na wyciagu napisac, cos w
    stylu "zalegla oplata za prowadzenie konta ...."

    Natomiast za haslo, ze nie mozesz zamknac konta bo masz dlug wobec banku
    powinni skazywac na pare lat bezwzglednego wiezienia.

    Rozwiazanie umowy o prowadzenie rachunku TO JEDNOSTRONNE OSWIADCZENIE
    WOLI. Twojej woli.

    Po prostu piszesz, ze z dniem dzisiajszym rozwiazujesz umowe o
    prowadzenie rachunku nr xyz. Data i podpis.
    Koniec. W momencie otrzymania tego pisma przez bank umowa przestaje
    obowiazywac. Bank nie ma nic do gadania.
    Pismo mozesz zaniesc, albo wyslac poczta. Mozesz nawet zwyklym listem,
    ale pozbawiasz sie wtedy jakiegokolwiek argumentu, ze faktycznie
    wyslano, doszlo i bank mial mozliwosc zapoznania sie.
    Dlatego polecony lepszy, ale dalej nie obowiazkowy.
    Jak ci nie zalezy, to dalej mozesz wyslac zwyklym. Najwyzej wyslesz
    jeszcze ze dwa, az dostaniesz potwierdzenie, ze bank sam sie przyznal,
    ze korrespondencje otrzymal.

    Zamkniecie konta oczywiscie nie likwiduje twojego dlugu. Dalej go masz,
    bo on nigdy nie mial nic wspolnego z tym kontem. teoretycznie pobieranie
    oplaty za prowadzenie tego konta mogles zlecic z zupelnie innego konta.

  • 52. Data: 2013-06-25 08:50:17
    Od: z <...@...pl>

    > Właśnie.
    > Musi być umyślna CZYNNOŚĆ, nie wystarcza umyślna BEZCZYNNOŚĆ.

    Sorry ale tu już mnie załamałeś.
    W taki sposób to można każdy czyn wytłumaczyć.
    Wszak zaniechanie też może być karalne ;-)
    Jak już to niech Ci będzie. Czynnością było tak skonstruowanie systemu,
    umowy... żeby do wyłudzenia prowadziła.
    PASI? :-)

    Wiedziałem prawo można naginać ale to już jest mistrzostwo świata.
    Powinieneś karierę zrobić. (Sawicka ...) :-)

    > Próbuj dalej! :)
    > W szczególności objaśnienie "niekorzytnego rozporządzenia" przy
    > braku rozporządzenia (ze strony klienta) jest dosć kuriozalne.

    To znaczy że poniesiona strata za 2 lata prowadzenia konta już nie jest
    stratą i niekorzystnym rozporządzeniem mieniem bo bank sprytnie
    skonstruował a Ty to tak ładnie wytłumaczyłeś?
    Wyborne. Gdyby takie farmazony wygadywał 7-latek to nie dziwiłbym się. :-)

    PS. Ludzie!!! Czy prawnicy na prawdę tak rozumują? To jest szersze
    zjawisko? ;-)

  • 53. Data: 2013-06-26 17:30:28
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 12:01:50 UTC+2 użytkownik Brzezi napisał:
> [...]
    >

    > Mam zamiar zglosić reklamacje, czy macie doświadczenie z podobnymi przypadkami? Czy
    mogę powołać się na jakieś konkretne paragrafy?

    Sprawa zakończyła się w dosyć zaskakujący sposób. Główna zasługa najprawdopodobniej
    leży w dziale PR/social media Eurobanku, który monitoruje internet w poszukiwaniu
    rozmów na temat eurobanku.
    Tak znaleźli tutaj opisany mój problem i odezwali się do mnie prywatnie. Musiałem
    jedynie podać im konkretniejsze namiary na mnie, aby mogli mnie odnaleźć w systemie,
    potem zadzwonili do mnie z informacją że w związku z zaistniałą sytuacja, ponieważ
    nie używałem aktywnie konta, postanowili anulować naliczone opłaty, dzięki czemu
    udało mi się dzisiaj już bez problemu zamknąć konto.

    Całe szczęście, że zwlekałem z napisaniem reklamacji, bo pewnie taką drogą nie
    udałoby się rozwiązać tego problemu, a okazało się że problem sam się rozwiązał.
    Jestem na prawdę pozytywnie zaskoczony, i mimo że zdecydowałem się zamknąć konto w
    Eurobanku, to pozostawił mi on na konieć pozywytne wzspomnienia :)

  • 54. Data: 2013-06-26 17:43:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jun 2013, Brzezi wrote:

    > Sprawa zakończyła się w dosyć zaskakujący sposób.
    > Główna zasługa najprawdopodobniej leży w dziale PR/social media
    > Eurobanku, który monitoruje internet w poszukiwaniu rozmów na temat eurobanku.

    :O

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2013-06-26 18:40:09
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 17:43:47 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > :O

    Skąd to zdziwienie? :) to że firmy monitorują rozmowy na ich temat w internecie? robi
    tak bardzo duzo firm, sa do tego specjalne narzedzia, ktore monitoruja, facebooka,
    twitera, fora, itp :)

  • 56. Data: 2013-06-26 19:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Sprawa zakończyła się w dosyć zaskakujący sposób. Główna zasługa
    > najprawdopodobniej leży w dziale PR/social media Eurobanku, który
    > monitoruje internet w poszukiwaniu rozmów na temat eurobanku.

    Jestem pod wrażeniem.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 57. Data: 2013-06-26 19:36:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > internecie? robi tak bardzo duzo firm, sa do tego specjalne narzedzia,
    > ktore monitoruja, facebooka, twitera, fora, itp :)

    No tak.
    Ale usenet...?
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 58. Data: 2013-06-26 19:46:40
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 19:36:40 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > No tak.
    >
    > Ale usenet...?
    >
    > :)

    No nie do końca usenet :)

    to wiadomość jaką dostałęm:

    Witamy serdecznie,

    zauważyliśmy na forum wątek, w którym opisuje Pan problem z naliczeniem opłat za
    konto. Czy możemy prosić o więcej szczegółów - chętnie pomożemy. Zależy nam na
    szybkim wyjaśnieniu sprawy.
    http://e-prawnik.pl/narzedzia/grupy-dyskusyjne/eurob
    ank-oszukuje_732778.html

    Pozdrawiamy,
    zespół PR eurobanku

  • 59. Data: 2013-06-26 19:48:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail b...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No tak.
    > Ale usenet...?
    > :)

    usnet ląduje na wielu stronach przez bramki.
    Na pewno nie znalezli jego postu bezposrednio na grupie.

  • 60. Data: 2013-06-26 21:48:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 19:48:34 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    stronach przez bramki.

    > Na pewno nie znalezli jego postu bezposrednio na grupie.

    Czemu nie?
    Ekipa BZWBK często oficjalnie na grupie pl.biznes.banki sie udziela.