  • 1. Data: 2013-06-14 12:01:50
    Temat: Eurobank oszukuje
    Od: b...@g...com

    Mam konto w eurobanku, od dawna go nie uzywałem, więc postanowiłem je zlikwidować.
    Co miesiąc dostaje na maila wyciąg, na którym od dawna za każdym razem przedstawione
    było saldo rachunków 0zł. Jednak wizyta w oddziale banku mocno mnie zaskoczyła,
    ponieważ Pan powiedział mi że nie mogę zamknąć konta ponieważ mam ujemne saldo (ok
    -156zł, przez pobieranie opłaty za konto o której nie miałem świadomości), ja na to
    że to nie możliwe i pokazuje mu wyciąg na którym jest 0zł. on na to że wyciąg nie ma
    nic do znaczenia, bo jeżeli nie mam podpisanej umowy o debet w koncie to wyciąg nie
    będzie pokazywał salda ujemnego. WTF?

    Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? Czy wyciąg nie jest od tego aby
    jednoznacznie przedstawic stan konta klienta? Czuje się oszukany, wprowadzony w błąd.
    Gdybym miał wiedze o tym że na moim koncie rośnie ujemne saldo, dawno bym je już
    zamknął, ale bank ukrywal przede mna te informacje nie pokazując tego w wyciagu :/

    Mam zamiar zglosić reklamacje, czy macie doświadczenie z podobnymi przypadkami? Czy
    mogę powołać się na jakieś konkretne paragrafy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-06-14 13:36:34
    Temat: Re: Eurobank oszukuje
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 12:01:50 UTC+2 użytkownik b...@g...com napisał:

    > Mam zamiar zglosić reklamacje, czy macie doświadczenie z podobnymi przypadkami?
    >Czy mogę powołać się na jakieś konkretne paragrafy?

    Zacznij od przeczytania umowy która podpisałes z bankiem i TOiP. Jakz apoznasz się z
    tymi dokumentami to będziesz pewny czy bank oszukuje czy postepuje zgodnie z umową.

  • 3. Data: 2013-06-14 14:30:46
    Od: b...@g...com

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 13:36:34 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    z tymi dokumentami to będziesz pewny czy bank oszukuje czy postepuje zgodnie z umową.

    Zgodnie z TOiP oplata za prowadzenie konta pobierana jest ok.

    Tylko chodzi o to że nie ma to spójności z wyciągiem, który powinien stanowić
    podsumowanie informacji o rachunku, aby wiedzieć w jakim on jest stanie. Od ok. 2 lat
    nie korzystałem z konta ani sie tam nie logowalem, dostawałem tylko co miesiąc
    wyciagi gdzie widząc 0zł "byłem spokojny" że nic się nie dzieje. Skoro wyciąg
    pokazuje 0zł, to dlaczego nie jest to zgodne prawdą?

  • 4. Data: 2013-06-14 14:42:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 14:30:46 UTC+2 użytkownik b...@g...com napisał:
> [...]
    wyciagi gdzie widząc 0zł "byłem spokojny" że nic się nie dzieje. Skoro >wyciąg
    pokazuje 0zł, to dlaczego nie jest to zgodne prawdą?
    Bo stan konta był/jest 0zł.
    Jestes tylko winien bankowi prowizje za prowadzenie konta czy jak to tam się nazywa w
    TOiP.
    I o ta prowizję bank się teraz upomina.
    Sytuacja jest w miarę jasne- wyzej napisałeś: "Zgodnie z TOiP oplata za prowadzenie
    konta pobierana jest ok" Wypadałao by więc zapłacić,ew nap[isac do banku pismo z
    prośbą o anulowanie naliczonych opłat. Byc może w "trosce o dobra dalszą
    współprace..." anulują.
    Także to tytułowe "oszukują" nie jest takie oczywiste.

  • 5. Data: 2013-06-14 14:52:11
    Od: b...@g...com

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 14:42:09 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Także to tytułowe "oszukują" nie jest takie oczywiste.

    No oszukuja, bo wyciag przedstawia saldo 0zł, a pan w oddziale mi mowi ze mam ujemne
    saldo.

  • 6. Data: 2013-06-14 16:00:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-14 14:52, b...@g...com pisze:

    > No oszukuja, bo wyciag przedstawia saldo 0zł, a pan w oddziale mi mowi ze mam
    ujemne saldo.

    Wyciąg przedstawia "0", bo zasada jest taka, że opłaty za prowadzenie
    konta nie powodują ujemnego salda (co jest zresztą sensowne). Co nie
    oznacza, że nie trzeba ich płacić. Zapłacisz hurtem, jak coś przelejesz
    na konto, ewentualnie zwindykują z Ciebie, jak konto zlikwidujesz.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-06-14 16:04:29
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    ps.com...

    > Także to tytułowe "oszukują" nie jest takie oczywiste.

    Zapewne masz rację, jeśli brać pod uwagę prawną definicję słowa "oszustwo".

    Natomiast funkcja salda konta polega na prezentowaniu stanu konta
    - czy to ujemnego, czy to dodatniego. Wysyłanie wyciągów, na których
    salda nie uwzględniają zadłużenia z powodu "niepodpisania umowy
    o debet" (!?) trudno nazwać inaczej, jak organizowaniem pułapki na
    klientów.

    No, chyba że na wyciągu jest wyraźna informacja, że niepodpisanie
    umowy o debet skutkuje nieuwzględnianiem zadłużenia w wyliczeniu
    salda konta. Ale brzmi to tak kuriozalnie, że sam wątpię, aby coś
    takiego pisali na wyciągach :)

  • 8. Data: 2013-06-14 16:38:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-06-14 16:04, ikarek pisze:
> [...]
    > umowy o debet skutkuje nieuwzględnianiem zadłużenia w wyliczeniu
    > salda konta. Ale brzmi to tak kuriozalnie, że sam wątpię, aby coś

    Ja pier...
    Dlaczego do tej pory "cfaniaki" z takich "instytucji zaufania
    publicznego" nie dostali kary za takie "informowanie" klientów?
    Dlaczego takie klauzule są dozwolone?
    Czego jeszcze nie powie mi wyciąg z konta bankowego bo coś tam coś tam
    małym druczkiem na umowie.
    Przez 2 lata gość miał dług a bank się nie upominał.
    Czekali aż nabiją się porządne odsetki?
    Co za kraj? Co za banki? :-(

  • 9. Data: 2013-06-14 16:51:05
    Od: b...@g...com

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 16:38:05 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Przez 2 lata gość miał dług a bank się nie upominał.
    > Czekali aż nabiją się porządne odsetki?
    > Co za kraj? Co za banki? :-(

    No własnie to też zastanawiające... od 2 lat mam dług w banku, i ani razu sie nie
    upomneli...
    Ciekaw jestem czemu nie wyciagneli swoje broni w postaci 50zl kosztów upomnienia :)

  • 10. Data: 2013-06-14 18:36:27
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Dlaczego do tej pory "cfaniaki" z takich "instytucji zaufania
    >
    > publicznego" nie dostali kary za takie "informowanie" klientów?
    A jak mieli poinformować? Przecież gościu sam pisze ze jest świadom tego ze opłaty za
    konto są.

    > Dlaczego takie klauzule są dozwolone?

    Wolisz aby na wszystko były odpowiednie klauzule? Paranoja. Sprawa prosta w tym
    przypadku:konto płatne, ceny w TOiP podane gość konta nie zamknął trzeba płacić. Bank
    miał myśleć za klienta?

    > Czego jeszcze nie powie mi wyciąg z konta bankowego bo coś tam coś tam
    >
    > małym druczkiem na umowie.

    Jakim małym druczkiem. W tym przypadku wystarczyło czytać TOiP.
    > Przez 2 lata gość miał dług a bank się nie upominał.
    Ciekawe co pisał by gość gdyby bank w pierwszym miesiącu gdy zabrakło 5 zł na opłaty
    wysłał wezwanie którego koszt to np 50zł?

    > Czekali aż nabiją się porządne odsetki?
    Raczej jeszcze tam żadnych odsetek nie ma
    > Co za kraj? Co za banki? :-(
    Co za ludzie że nie pilnują swoich interesów