  • 41. Data: 2019-10-21 10:53:30
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:tA6rF.533501$H...@f...ams1...
    On 2019-10-20, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]

    To jedno - ale albo jest wysoka kara i milion donosicieli jak w
    Singapurze,
    albo te smieci jednak beda.
    A wtedy sie sprzata albo nie.

    W socjalizmie brak rak do pracy i sprzatanie ulic to niekoniecznie byl
    priorytet,
    zreszta czy socjalistycznemu obywatelowi przystoi sprzatac ....
    A w kapitalizmie jest za drogo i sie nie sprzata.
    Dodaj do tego uliczne kosze - sa, nie ma, czy nie sa oprozniane, bo za
    drogo ...

    A to osobna sprawa, ze smieci w socjalizmie jakby troche inne i mniej
    ... papieru na opakowania tez brakuje :-)

> [...]
    >samemu nie dba, a skoro to był stan powszechny to nikt tego nie
    >widział.
    >Tak samo połamanych płyt chodnikowych, zniszczonych elewacji i innych
    >takich. To nie była wyłącznie kwestia pieniędzy, bo można coś zrobić
    >siermiężnie ale schludnie i gdzieniegdzie tak było.

    >Z PRLem jest ten kłopot, że często się wydaje, iż było lepiej. Ano
    >było,
    >bo bylismy wtedy młodzi, bo wielu ludziom odpowiadała sytuacja
    >niskopoziomowej stabilności społecznej bez potrzeby jakiejkolwiek

    No coz - niektorym bylo lepiej. Moze na komputer czy video nie bylo
    ich stac,
    ale na 2 tygodniowy urlop nad morze jezdzili.

    No. ksiazki do szkoly byly jedne w calym kraju, a nie tak, ze co klasa
    i rok to inne.

    >Bo w sumie ten wybór towarów ich zadawał -
    >przyzwycaili się, teaz już są to osoby 65++ i wielu nie szuka
    >nowości.

    Ale po co komu 50 roznych past do zebow ?
    Jedna, ale dobra wystarcza.
    Gorzej, ze i jej nie ma :-)

    >Ale sklepy to jeszcze inna kategoria bo skoro był deficyt towarów to
    >sprzedawca był panem :) I hydraulik i wielu innych majstrów. Teraz
    >sytuacja jest odwrotna i niektórzy faktycznie się chyba tak
    >dowartościowują, jak wczesniej nie mogli.

    Sprzedawca to teraz zaden zaszczyt, ale hydraulik sie ceni :-)

    J.

  • 42. Data: 2019-10-21 11:43:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To jedno - ale albo jest wysoka kara i milion donosicieli jak w
    > Singapurze,

    To mit. W Singapurze śmiecą jak gdzieindziej (jeśli nie bardziej). Sprawę
    załatwia armia sprzątaczy z co biedniejszych krajów Azji Płd-Wsch.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2019-10-21 20:44:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > takich. To nie była wyłącznie kwestia pieniędzy, bo można coś zrobić
    > siermiężnie ale schludnie i gdzieniegdzie tak było.

    No właśnie o tym piszę. W przeciwieństwie do wiesiaczka zachwyconego
    komuną pamiętam że był syf a jak coś było wspólne, to niczyje. Ba - sam
    popełniałem wandalizmy, które obecnie to byłaby ciężka patologia, a ja
    byłem raczej z tych grzeczniejszych. Po prostu wtedy nikt o nic co było
    wspólne (a wspólne było praktycznie wszystko) nie dbał.

    > Z PRLem jest ten kłopot, że często się wydaje, iż było lepiej. Ano było,
    > bo bylismy wtedy młodzi,

    Charakterystyczne jest to, że dziadkowe dobrze wspominają wczesny
    komunizm. Z naszego punktu widzenia to była tragedia - najpierw biedne
    XX lecie międzywojenne, potem wojna potem komunizm, a oni mówią, że było
    dobrze - bo młodzi byli!

> [...]
    > sytuacja jest odwrotna i niektórzy faktycznie się chyba tak
    > dowartościowują, jak wczesniej nie mogli.

    Wyjechałeś to nie wiesz, ale dzisiaj majster i hydraulik to takie samo
    panisko jak za komuny;)

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2019-10-21 21:34:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 21.10.2019 o 02:02, Marcin Debowski pisze:
    [...]

> [...]
    >komunizm. Z naszego punktu widzenia to była tragedia - najpierw
    >biedne XX lecie międzywojenne, potem wojna potem komunizm, a oni

    Po tym XX leciu miedzywojennym komuna mogla sie podobac.

    J.

  • 45. Data: 2019-10-21 22:22:04
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-21 o 21:34, J.F. pisze:

    > Po tym XX leciu miedzywojennym komuna mogla sie podobac.

    Aparatczykom ciągnącym profity z przynależności do partii i ich rodzinom.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2019-10-21 22:23:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 21:34, J.F. pisze:

    > Po tym XX leciu miedzywojennym komuna mogla sie podobac.

    Po wojnie to już wogole luz;)

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2019-10-21 22:27:01
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Po wojnie to już wogole luz;)

    Kto wypromował "wojskowego zamachowca stanu co konstytucję podeptał"
    na Polskiego Bohatera Narodowego? Komuniści jak sobie z niego wroga
    zrobili :-)

    Ja jakoś świetnie zapamiętałem GW sondaże na temat "dobrego imienia
    stanu wojennego". Rządziły postsolidaruchy (AWS+UW) poszło w górę.
    Rządziły postkomuchy (SLD+PSL) poszło w dół :-)

    --
    A. Filip

  • 48. Data: 2019-10-22 00:01:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 21:34, J.F. pisze:
    > Po tym XX leciu miedzywojennym komuna mogla sie podobac.

    tobie na pewno:))))))

  • 49. Data: 2019-10-22 02:31:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > byłem raczej z tych grzeczniejszych. Po prostu wtedy nikt o nic co było
    > wspólne (a wspólne było praktycznie wszystko) nie dbał.

    A raz do roku bywały czyny społeczne i wtedy się mały fragment
    porządkowało :)

> [...]
    > komunizm. Z naszego punktu widzenia to była tragedia - najpierw biedne
    > XX lecie międzywojenne, potem wojna potem komunizm, a oni mówią, że było

    Starsi ludzie (niekoniecznie bardzo) często się wręcz pogubili w nowej
    rzeczywistości, a ci z wiekszością życia w PRLu to już w ogólę. Weź,
    moja osobista matka tylko dlatego nie głosuje na pis, bo pis jedzie na
    komunę, a przecież powtało wtedy tyle ładnych szkół...

    > Wyjechałeś to nie wiesz, ale dzisiaj majster i hydraulik to takie samo
    > panisko jak za komuny;)

    Ale mechanizm inny, bo wtedy to i o kolanko było trudno. A dziś to efekt
    bliskiej emigracji, czy po prostu wszyscy już robią embiej?

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2019-10-22 02:33:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-21, RadoslawF <u...@d...invalid> wrote:

    > Aparatczykom ciągnącym profity z przynależności do partii i ich rodzinom.

    Niestety, nie tylko.

    --
    Marcin