    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Egzekucja należności z wynagrodzenia.
    Date: Mon, 31 Mar 2003 18:58:42 +0200
    Sender: p...@o...pl@pepe.hechtsheim.wohnheim.uni-mainz.de

    <s...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:1805.00000c08.3e886f47@newsgate.onet.pl...

    > Chodzi mi o informacje o okresie, w którym wierzyciel rozlicza dłużnika,
    czyli
    > o przedawnienie egzekucji. Na pewno istnieją jakieś limity. Nie wierzę, że
    np.
    > egzekucja z wynagrodzenia prowadzona może być np. 30 lat.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin
    >
    > --

    Wyglada na to, ze nie ma przeszkod. Nie ma specjalnych terminow
    przedawnienia sie samej egzekucji. Ogolne zas terminy przedawnienia mowia
    np., ze bieg terminu przedawnienia nie biegnie na nowo, dopoki postepowanie,
    m.in. egzekucyjne nie zostanie zakonczone (art. 124 § 2kc). Jesli trwa
    potracanie kwot z pensji dluznika, to postepowanie egzekucyjne nie zostalo
    chyba zakonczone. Przynajmniej ja tak to rozumiem i nie widze podstaw, aby
    mialo byc inaczej.
    Poza tym - postepowanie upadlosciowe jest dopuszczalnie nie dla osob
    prawnych, lecz przedsiebiorcow, czyli w pewnych przypadkach takze osob
    fizycznych. Przedsiebiorcy sa jednak zwykle narazeni na wieksze zadluzanie
    sie niz zwykli konsumenci, stad dla nich taka regulacja, pozwalajaca czasami
    na redukcje zadluzenia.

    --
    pozdr
    Przemek