  • 11. Data: 2003-04-01 09:32:16
    Temat: Re: Egzekucja należności z wynagrodzenia.
    Od: s...@o...pl

    > Wyglada na to, ze nie ma przeszkod. Nie ma specjalnych terminow
    > przedawnienia sie samej egzekucji. Ogolne zas terminy przedawnienia mowia
    > np., ze bieg terminu przedawnienia nie biegnie na nowo, dopoki postepowanie,
    > m.in. egzekucyjne nie zostanie zakonczone (art. 124 § 2kc). Jesli trwa
    > potracanie kwot z pensji dluznika, to postepowanie egzekucyjne nie zostalo
    > chyba zakonczone. Przynajmniej ja tak to rozumiem i nie widze podstaw, aby
    > mialo byc inaczej.

    ok doczytałem się w KC, że roszczenia majątkowe ulegają przedawnieniu po 10
    latach, a okresowe i wynikające z działalności gospodarczej po 3 latach. tylko
    nie wiem, jak klasyfikować zobowiązania kredytowe do roszczeń majątkowych czy
    okresowych?

    suzin

  • 12. Data: 2003-04-01 13:12:03
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    suzin@op.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    tylko
    > nie wiem, jak klasyfikować zobowiązania kredytowe do roszczeń majątkowych

    Podpada to pod ogolny termin przedawnienia (10 lat). Ale poczytaj dalsze
    przepisy o przedawnieniu (i moj wczesniejszy post) - termin ulega przerwaniu
    przez egzekucje i jego bieg nie biegnie w tym czasie na nowo.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 13. Data: 2003-04-02 08:16:40
    Od: s...@o...pl

    > Podpada to pod ogolny termin przedawnienia (10 lat). Ale poczytaj dalsze
    > przepisy o przedawnieniu (i moj wczesniejszy post) - termin ulega przerwaniu
    > przez egzekucje i jego bieg nie biegnie w tym czasie na nowo.

    a czy mógłbyś bardziej łopatologicznie... jestem laikiem... tzn. w momencie
    rozpoczęcia egzekucji jest ona prowadzona do skutku i przedawnienie w tym
    przypadku nie ma zastosowania?

  • 14. Data: 2003-04-02 13:56:54
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    <s...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > a czy mógłbyś bardziej łopatologicznie... jestem laikiem... tzn. w
    momencie
    > rozpoczęcia egzekucji jest ona prowadzona do skutku i przedawnienie w tym
    > przypadku nie ma zastosowania?

    do zakonczenia postepowania bieg przedawnienienia jest przerwany i nie
    biegnie na nowo (art. 124 § 2 kc). a postepowania zwykle nie konczy sie
    przed sciagnieciem calej sumy, bo po co - wierzyciel ma przeciez prawo do
    pelnego zaspokojenia swoich naleznosci. niby dlaczego prawo mialoby tutaj
    dzialac na korzysc dluznika?

    --
    pozdr
    Przemek

  • 15. Data: 2003-04-02 15:05:31
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    s...@o...pl wrote:
    > a czy mógłbyś bardziej łopatologicznie... jestem laikiem... tzn. w
    momencie
    > rozpoczęcia egzekucji jest ona prowadzona do skutku

    może być

    i przedawnienie w tym
    > przypadku nie ma zastosowania?

    Ma, jeśli wierzyciel przez 10 lat nie będzie starał się egzekwować, to
    się przedawni. Inaczej każda czynność zmierzająca do egzekucji przerwie
    bieg przedawnienia, a więc 10 lat liczy się od początku.

    KG