  • 1. Data: 2005-04-16 12:30:45
    Temat: Edukacja prawna za granicą
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Interesuje mnie, czy za granicą edukuje się ludzi prawnie.
    Moim zdaniem każdy obywatel powinien nabyć elementarne zasady prawa już na
    etapie edukacji. Przynajmniej powinien wiedzieć, że są kodeksy:
    - wykroczeń
    - karny
    - cywilny
    i mniej więcej orientować się jakie zagadnienia są w tych kodeksach
    poruszane.

    Z kodeksów to chyba kodeks pracy jest najlepiej znany.

    Jak wygląda edukacja prawna obywateli za granicą ? Ktoś wie ?

    --
    Krzysztof - 'kw1618' > http://grupy.3mam.net
    Pisz e-listy nie e-maile !!

  • 2. Data: 2005-04-16 16:58:41
    Temat: Re: Edukacja prawna za granicą
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:Vz78e.6517$0z2.2711@news.chello.at...

    > Jak wygląda edukacja prawna obywateli za granicą ? Ktoś wie ?

    W bardziej cywilizowanych krajach najmuje się prawnika jak sie ma nawet mały
    problem, bo w tamtych krajach jest wolny rynek na usługi prawnicze.

    vertret

  • 3. Data: 2005-04-16 17:45:28
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik vertret(at)op.pl napisał:

    > W bardziej cywilizowanych krajach najmuje się prawnika jak sie ma nawet mały
    > problem, bo w tamtych krajach jest wolny rynek na usługi prawnicze.

    W Polsce tez sobie mozesz najac prawnika...

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-04-16 18:13:19
    Od: alet <a...@h...com>

    Mithos wrote:

    > W Polsce tez sobie mozesz najac prawnika...

    ... a nawet sedziego :-P

  • 5. Data: 2005-04-16 18:21:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    alet napisał(a):
    > ... a nawet sedziego :-P

    ..i zaplacic 150 zl za 15-minutowa porade w stylu "to pan wezmie i
    zrobi, panu tam powiedza jak to ma byc"..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-04-17 01:59:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <Vz78e.6517$0z2.2711@news.chello.at>, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > - karny
    > - cywilny
    > i mniej więcej orientować się jakie zagadnienia są w tych kodeksach

    Dopóki prawo jest tak małoklarowne i efemeryczne jak w PL to prawdę
    mówiąc nie widzę sensu.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-04-17 07:29:49
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

    > Jak wygląda edukacja prawna obywateli za granicą ? Ktoś wie ?

    W Polsce chyba teraz w szkolach srednich sa jakies podstawy prawa czy
    cos takiego. Stad pojawiaja sie tu czasem posty o napisanie aktu
    oskarzenia itp. (co to ma do podstaw prawa to ja nie wiem).

    Kolejny swietny pomysl edukacyjny to przedmiot zwany przedsiebiorczosc
    (albo podstawy przedsiebiorczosci). Pewnie ucza tam zarzadzania
    przedsiebiorstwem zatrudniajacym 1k pracownikow...

    A najlepsze jest to, ze przedmioty prowadza nauczyciele, co kilka lat
    byli np. chemikami i pozniej musieli sie douczyc podstaw prawa.

    Taka edukacja to naprawde nie ma sensu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos