  • 1. Data: 2005-03-30 17:27:03
    Temat: Dziwne zakazy - czy zgodne z prawem?
    Od: Genius <h...@o...pl>

    Przy osiedlowym boisku do koszykówki postawiono słupek z dwiema tablicami:
    1) Zakaz korzystania z boiska po 21:00
    2) Korzystanie z boiska tylko dla mieszkańców osiedla.

    Czy takie tablice mają jakąś podstawe prawną?

  • 2. Data: 2005-03-30 17:33:16
    Temat: Re: Dziwne zakazy - czy zgodne z prawem?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Genius napisał(a):

    > Czy takie tablice mają jakąś podstawe prawną?

    jaki jest status prawny osiedla?

    M.

  • 3. Data: 2005-03-30 17:37:24
    Od: Genius <h...@o...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > jaki jest status prawny osiedla?
    >
    > M.
    Właścicielem jest spółdzielnia jeżeli o to chodzi.

  • 4. Data: 2005-03-30 18:05:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Genius napisał(a):

    > Właścicielem jest spółdzielnia jeżeli o to chodzi.

    Statut + regulaminy spółdzielni

    Z założenia spółdzielnia służy zaspokajaniu potrzeb swoich członków +
    przepisy porządkowe

    M.

  • 5. Data: 2005-03-30 18:10:14
    Od: Genius <h...@o...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Statut + regulaminy spółdzielni
    >
    > Z założenia spółdzielnia służy zaspokajaniu potrzeb swoich członków +
    > przepisy porządkowe
    >
    > M.
    Czyli jeżeli spółdzielnia będzie miała odpowiednie ustawy w swoim
    statucie to wszystko będzie zgodne z prawem?

  • 6. Data: 2005-03-30 18:15:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Genius" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1) Zakaz korzystania z boiska po 21:00
    > 2) Korzystanie z boiska tylko dla mieszkańców osiedla.
    > Czy takie tablice mają jakąś podstawe prawną?

    Pewnie podstawę stanowi uchwała Zarządu albo zgoła walnego zgromadzenia.
    Myślę jednak, że te zakazy są nieegzekwowalne, przynajmniej w
    odniesieniu do ograniczenia użytkowników. O ile korzystanie po 21:00
    załóżmy może (bo nie musi) wiązać się z zakłócenie porządku publicznego
    i mogło by podlegać ewentualnej odpowiedzialności, o tyle nie bardzo
    sobie wyobrażam realizację ograniczenia kręgu uprawnionych do
    korzystania. Pracownicy spółdzielni nie mają prawa do legitymowania
    grających. Teren pewnie nie ogrodzony, tak więc nie można nakazać nikomu
    jego opuszczenia, bo i tak nakaz taki niczym nie skutkuje. Po za tym
    wywieszenie takich postulatów na słupie nie ma żadnego znaczenia
    prawnego, albowiem spółdzielnia nie ma mocy prawotwórczej w odniesieniu
    do osób nie będących jej członkami.

    Generalnie, to ja bym się zanadto nie przejmował takim pomysłem. Ktoś go
    do końca nie przemyślał. Głównie od strony praktycznej. Ciekawe co
    zrobią jak gość z osiedla obok będzie po cichu grał tam o północy? Wezwą
    policję? A może pozwą do sądu cywilnego o naruszenie własności. :-) Ktoś
    sobie w spółdzielni naprawdę szuka sam kłopotów.

  • 7. Data: 2005-03-30 18:23:34
    Od: Genius <h...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > policję? A może pozwą do sądu cywilnego o naruszenie własności. :-) Ktoś
    > sobie w spółdzielni naprawdę szuka sam kłopotów.

    No tego zakazu co do osób korzystających to nikt nie próbuje egzekwować,
    ale już pare razy sie zdażyło że straż miejska i gliny mieszały się
    (spisywały) po 21. O zakłucaniu porządku nie ma raczej mowy chyba że ta
    piłka aż tak strasznie głośno się odbija w odczuciu innych.

  • 8. Data: 2005-03-30 18:28:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    ta
    > piłka aż tak strasznie głośno się odbija w odczuciu innych.

    A jak już tak spisali, to co dalej?

  • 9. Data: 2005-03-30 18:33:46
    Od: Genius <h...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Genius" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > egzekwować,

    > ta

    > A jak już tak spisali, to co dalej?

    No nic :) Chcieli pokazać że niby fajni są :D No ale taki słupek to
    bardzo "szpeci otoczenie" wokół boiska :D I chciałem się zorientowac czy
    takie zakazy mogą być wystawiane przez spółdzielnie (myśle że za namową
    upierdliwej części mieszkańców którzy mieszkają tak daleko od boiska że
    nawet go nie widzą).

  • 10. Data: 2005-03-30 21:32:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    namową
    > upierdliwej części mieszkańców którzy mieszkają tak daleko od boiska

    Na swoim terenie, to oni mogą sobie wystawiać w zasadzie, co chcą - póki
    nie naruszą prawa. Wywieszanie pobożnych życzeń i dezyderatów prawem
    zakazane nie jest, toteż za samo powieszenie zrobić im nic nie można.
    Kwestą osobną jest moc prawna takiego obwieszczenia, która moim zdaniem
    jest silne wątpliwa.