  • 1. Data: 2005-03-30 16:58:44
    Temat: mieszkanie dla studentow
    Od: "Filip" <f...@w...pl>

    Witam.

    Pewnie problem byl juz poruszany na grupie ale jakos nie udalo mi sie go
    odnalezc. Prosze zatem o odpowiedz. Czy jesli wynajmuje w moim mieszkaniu
    pokoj studentowi to powinienem go zameldowac na pobyt czasowy? Oczywiscie
    podpisalem z nim umowe najmu lokalu mieszkalnego na czas okreslony.
    Pozdrawiam.

    Filip

  • 2. Data: 2005-03-30 18:18:02
    Temat: Re: mieszkanie dla studentow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Filip" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    Samo podpisanie umowy takiego obowiązku nie rodzi. Ale jak zamieszka, to
    powinieneś.

  • 3. Data: 2005-03-30 20:10:35
    Od: "Filip" <f...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Samo podpisanie umowy takiego obowiązku nie rodzi. Ale jak zamieszka, to
    > powinieneś.

    Skoro ktos podpisuje umowe to chyba oczywiste, ze tam zamieszka. Ale czy w
    zwiazku z tym musze go meldowac na pobyt czasowy? Jest w ogole jakies prawo,
    ktore o tym stanowi?

  • 4. Data: 2005-03-30 20:37:56
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Skoro ktos podpisuje umowe to chyba oczywiste, ze tam zamieszka.

    no niestety nie moge sie zgodzic, nie zawsze jak sie zawiera umowe, to potem
    sie ja wykonuje. mozesz go nie wpuscic albo nie moze nie przyjsc... wtedy
    nie trzeba go meldowac. tam samo hmm.. jak np. cos kupujesz na termin...
    nie jest wcale oczywiste, ze sie zaplaci :)

    konrad

  • 5. Data: 2005-03-30 21:15:24
    Od: "Filip" <f...@w...pl>

    Konrad vel Legislator wrote:

> [...]
    > nie trzeba go meldowac. tam samo hmm.. jak np. cos kupujesz na termin...
    > nie jest wcale oczywiste, ze sie zaplaci :)

    No dobrze, zagadzam sie. To jeszcze prosze mi powiedziec co mi grozi jesli
    nie zameldowalem takiego delikwenta a mieszka juz u mnie 4 miesiace, umowa
    konczy sie za 3 miesiace.

    Filip

  • 6. Data: 2005-03-30 21:22:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Skoro ktos podpisuje umowe to chyba oczywiste, ze tam zamieszka.

    "Nauka radziecka" zna cały szereg dowodów przeczących temu, co piszesz.
    Co do zasady nie jest to wcale oczywiste. Może na przykład w ostatniej
    chwili się rozmyślić.

    > Ale czy w > zwiazku z tym musze go meldowac na pobyt czasowy? Jest w
    ogole jakies prawo,
    > ktore o tym stanowi?

    Nie zameldowanie przez administratora domu stanowi wykroczenie. Praco
    tak naprawdę niemal martwe, chyba, że któraś ze stron złoży stosowny
    wniosek o ukaranie.

  • 7. Data: 2005-03-30 21:24:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    jesli
    > nie zameldowalem takiego delikwenta a mieszka juz u mnie 4 miesiace,

    Grzywna do 5,000 zł lub nagana - art. 147 kw.

  • 8. Data: 2005-04-01 10:03:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > Nie zameldowanie przez administratora domu stanowi wykroczenie.

    A czy na osobie, która tam mieszka (np. studencie) ciąży też jakiś obowiązek
    meldunkowy ? Czy to tylko zmartwienie administratora?

  • 9. Data: 2005-04-01 14:42:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A czy na osobie, która tam mieszka (np. studencie) ciąży też jakiś
    obowiązek
    > meldunkowy ? Czy to tylko zmartwienie administratora?

    Na nim również.

  • 10. Data: 2005-04-01 15:23:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > Na nim również.

    To sam się ma zameldować, jak właściciel nawet takiej woli, zgody nie
    wyraża?