  • 1. Data: 2005-03-30 17:19:49
    Temat: czy od uzyczenia za pieniadze trzeba placic podatek?
    Od: LukeMal <luke_costam@cos_tam_.pol>

    witam
    umowa uzyczenia mieszkania
    oplata za czyns, prad, etc
    oraz dla wlasciciela co miesiac 200zl za uzyczenie

    Czy te 200zl wlasciciel musi zglosic do Urzedu Skarbowego?
    Co jesli nie zgloszono a US sie dowie o fakcie "uzyczenia za pieniadze"
    na czarno?

    Lukasz

  • 2. Data: 2005-03-30 17:24:13
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "LukeMal" <luke_costam@cos_tam_.pol> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy te 200zl wlasciciel musi zglosic do Urzedu Skarbowego?
    > Co jesli nie zgloszono a US sie dowie o fakcie "uzyczenia za pieniadze"

    Kiedyś czytałem artykuł w dodatku prawnym Rzepy
    w którym było opisany ten sposób "omijania" prawa
    z adnotacją że już tego nie można robić bez płacenia podatków.
    Niestety nie pamiętam detali, ale jestem prawie pewien, że tak było.

  • 3. Data: 2005-03-30 17:50:44
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 19:19:49 +0200, LukeMal naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Czy te 200zl wlasciciel musi zglosic do Urzedu Skarbowego?
    > Co jesli nie zgloszono a US sie dowie o fakcie "uzyczenia za pieniadze"

    gratuluje pomysłu wprowadzeniu odpłatnego użyczenia :D czyli po polsku
    ..... najmu :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-03-30 17:59:07
    Od: LukeMal <luke_costam@cos_tam_.pol>

    Sebol wrote:
    > Dnia Wed, 30 Mar 2005 19:19:49 +0200, LukeMal naskrobał(a):

    > gratuluje pomysłu wprowadzeniu odpłatnego użyczenia :D czyli po polsku
    > ..... najmu :D

    to nie pomysl :-)
    uzytkuje mieszkanie na podstawie umowy uzyczenia miaszkania i jest punkt
    , w ktorym to jest napisane, ze placic wlascicielowi "bonus" musze :-)

    za najem podatek sie placi. podobno za uzyczenie NIE
    ale co z taka sytuacja... uzyczenie za kase?
    wlasciciel na 100% nie placi podatku.

  • 5. Data: 2005-03-30 18:16:32
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 19:59:07 +0200, LukeMal napisał(a):

> [...]
    >
    > za najem podatek sie placi. podobno za uzyczenie NIE
    > ale co z taka sytuacja... uzyczenie za kase?

    Użuczenie jest *bezpłatne* - jak płatne to tylko najem
    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-03-30 18:26:43
    Od: LukeMal <luke_costam@cos_tam_.pol>

    Mieczysław wrote:

    > Użuczenie jest *bezpłatne* - jak płatne to tylko najem
    reasumujac .... wlasciciel czyli uzyczajacy mi mieszkanie
    hmmmm no mam pewna niespojnosc w umowie w takim razie

    czy jesli zalezie mi za skore, to moge podeslac ksero umowy do Urzedu
    Skarbowego? :-)

  • 7. Data: 2005-03-30 19:41:27
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2005 20:26:43 +0200, LukeMal napisał(a):

    > reasumujac .... wlasciciel czyli uzyczajacy mi mieszkanie
    > hmmmm no mam pewna niespojnosc w umowie w takim razie

    o rodzaju umowy decyduje jej treść a nie tytuł lub użyte określenia

    > czy jesli zalezie mi za skore, to moge podeslac ksero umowy do Urzedu
    > Skarbowego? :-)

    a jak on płaci podatki ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2005-03-30 20:23:49
    Od: LukeMal <luke_costam@cos_tam_.pol>

    > a jak on płaci podatki ?

    a to chyba mozna sprawdzic?
    albo np wyslac kopie umowy do US, ze mam podejrzenie ze nie placi i zeby
    sprawdzili
    co Ty (Pan) na to? :-)