  • 41. Data: 2023-01-02 15:38:55
    Temat: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Jan 2023 14:30:52 +0100, Liwiusz wrote:
> [...]
    eki-nad-dzieckiem-regulacje-prawne-i-szczegolne-przy
    padki

    > Jedno nie wyklucza drugiego.

    > Nie JFuj bez sensu.

    Ale ja ciekaw jestem - kto zaplaci.
    Takie wypadki rzadko sie zdarzaja, ale jednak.
    A odszkodowania mogą pójść w grube miliony, bo i koszta mogą być duze.

    > Mogę dać. Zresztą takie rozumowanie byłoby absurdalne, bo oznaczałoby,
    > że jak rodzić w ogóle nie kupił NNW, to żadne ubezpieczenie mu się nie
    > należy, bo wycenił życie na 0zł.

    No wlasnie jak nie wykupil, to moze nie byc podstaw do takiego
    myslenia. Swoje błędy bierze na siebie. Cudzych nie musi.

    Ale jesli wykupił, to jakąś wycenę mamy :-)

    J.

  • 42. Data: 2023-01-02 16:39:35
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Liwiusz pisze:

    > Niektórzy ubezpieczycielem zatem (np. Warta i PZU) mimo braku winy
    > dziecka i braku winy opiekuna wypłacają odszkodowanie

    Ty masz chorobę dwubiegunową?

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 43. Data: 2023-01-03 01:38:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No, niewatpliwie :-)

    > moze i kocham nadal, ale juz wiem, ze bylem niekochany :-(

    Ale kochasz tak, że rozwodzisz się, bo z innym będzie szczęśliwsza :)

    > No, uslugi budowlane ponoc mocno podrozaly, spawacze swietnie
    > zarabiaja ... chyba, ze nie o takich solidnych drobnych mowimy

    Mysle, że raczej w obrębie pewnych drabinek dochodowych, czyli
    generalnie nie ma być znaczącego pogorszenia sytuacji życiowej. Ktoś
    mieszkał we dworku, jeździł na wakacje na Malediwy, dziecko chodziło do
    prywatnych szkół etc. vs. Np. przecietna, klasa srednia i mieszkanie w
    nowym bloku.

    > Ale nadal cos tam pokazuje. Chocby to, ze chcialby wiecej, ale go nie
    > stac.

    Jakby go było stać to wyceniłby na więcej więcej. Poza tym błędne jest
    samo założenie, że w jakikolwiek sposób wycenia się tu jego zycie.
    Raczej wycenia się zabezpieczenie finansowe rodziny.

    > Ale chodzi mi o ubezpieczenie na zycie. Przy dlugotrwalej polisie -
    > wiadomo, klient kiedys umrze.

    A jakie są w tej chwili regulacje, w sensie, czy jest obowiązek
    ubezpieczenia na życie dla każdego, czy tez można np. dyskryminować ze
    wzgledu na wiek?

    > Ale sugerujesz, jakby wysokosc wyplaty zalezala od stopnia winy ...
    > a tu martwe dziecko jest dla rodziny martwym dziekiem.

    No ale wina jest często niezerojedynkowa, więc w kwestii pokrycia szkód
    czy zadośćuczynienia nie można się spodziewać, że ktos, kto przyczynił
    się do wypadku w 1% będzie płacić całość.

    > No chyba, ze mozna wine dzielic. Czasem pewnie mozna.

    Winę nie, ale przyczynienie się do powstania szkody?

    > Np szkola nie pilnowala korytarza, ale to rodzice kupili sliskie buty

    No np.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2023-01-03 10:23:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    IMO w W-wie tak jest (od paru lat takie wiadomości ze szkół i przedszkoli).
    No ale na Podkarpaciu może nadal korupcja ;-).

    -----

  • 45. Data: 2023-01-03 10:26:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej nie w Polsce(*).
    (*) spytać, czy nie dla byłego esbeka.

    -----

  • 46. Data: 2023-01-03 11:12:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Jan 2023 00:38:24 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > mieszkał we dworku, jeździł na wakacje na Malediwy, dziecko chodziło do
    > prywatnych szkół etc. vs. Np. przecietna, klasa srednia i mieszkanie w

    No coz - w sprawie cywilnej musisz wszystko udowodnic.
    Wiec jesli prywatna szkola cos daje, to trzeba wykazac ile konkretnie.
    Biegly musi spytac absolwentow i usrednic zarobki :-)

    Znacznie latwiej w przypadku pracownika, ktory juz zarabia
    i ma wysokie stanowisko i zarobki. Ale perspektywy awansu jak wycenic?

    Za to koszt tej prywatnej szkoly moze byc mało sporny ... brr, dziecko
    zmarlo, a my tu liczymy sie jak Zydzi :-(

    > A jakie są w tej chwili regulacje, w sensie, czy jest obowiązek
    > ubezpieczenia na życie dla każdego, czy tez można np. dyskryminować ze
    > wzgledu na wiek?

    Nawet jak nie mozna, to mozna rzetelną skladke wyliczyc i klient sam
    zrezygnuje. Bo nie wiem, czy na badania mozna wyslac, jak sie mlodych
    nie wysyla :-)

    No ale ja o regresie - ma czlowiek ubezpieczenie na zycie, wiadomo, ze
    kiedys trzeba bedzie wyplacic kwote, a tu pech - zostal przejechany
    na przejsciu. Zmarl na dlugo przed terminem.
    Nalezy sie regres, nie nalezy, czesciowo nalezy?

    > No ale wina jest często niezerojedynkowa, więc w kwestii pokrycia szkód
    > czy zadośćuczynienia nie można się spodziewać, że ktos, kto przyczynił
    > się do wypadku w 1% będzie płacić całość.

    Szkoła miala pod opieką 100% :-)

    > Winę nie, ale przyczynienie się do powstania szkody?

    > No np.

    J.

  • 47. Data: 2023-01-03 11:40:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.01.2023 11:12, J.F wrote:
    > Nawet jak nie mozna, to mozna rzetelną skladke wyliczyc i klient sam
    > zrezygnuje. Bo nie wiem, czy na badania mozna wyslac, jak sie mlodych
    > nie wysyla ?

    Jak ostatnio widziałem propozycje ubezpieczenia na życie na 0,5mln to
    nie były wymagane żadne badania. Na formularzu trzeba było za to
    poświadczyć że nie jest się chorym na xyz różnych dolegliwości i że na
    część tych dolegliwości obowiązuje karencja od kilku miesięcy do roku od
    podpisania umowy.

    Także tego. Może przy większych kwotach badania stają się obowiązkowe,
    ale taka umowa dość sprytnie przerzuca ryzyko na klienta.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2023-01-03 13:13:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No coz - w sprawie cywilnej musisz wszystko udowodnic.
    > Wiec jesli prywatna szkola cos daje, to trzeba wykazac ile konkretnie.
    > Biegly musi spytac absolwentow i usrednic zarobki :-)

    Chyba się nie rozumiemy. Pokazujesz np. fakturę opłat za szkołę. Sąd
    ocenia niepogorszenie sytuacji a nie celowość chodzenia do prywatnej
    szkoły, jazd konnych czy wycieczek na Malediwy.

> [...]
    >
    > Za to koszt tej prywatnej szkoly moze byc mało sporny ... brr, dziecko
    > zmarlo, a my tu liczymy sie jak Zydzi :-(

    Prywatna szkoła dziecka, które było na utrzymaniu zmarłęgo rodzica.

> [...]
    > na przejsciu. Zmarl na dlugo przed terminem.
    > Nalezy sie regres, nie nalezy, czesciowo nalezy?

    Nie rozumiem do końca co masz na myśli przez ten regres, ale zdaje się
    sama polisa na ogół reguluje co stanie się z chwilą śmierci
    ubezpieczonego.

    > Szkoła miala pod opieką 100% :-)

    Wad wrodzonych też pewnie nie dopilnują. Albo jadu kiełbasianego w kanapce.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2023-01-03 13:48:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Jan 2023 12:13:07 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Chyba się nie rozumiemy. Pokazujesz np. fakturę opłat za szkołę. Sąd
    > ocenia niepogorszenie sytuacji a nie celowość chodzenia do prywatnej
    > szkoły, jazd konnych czy wycieczek na Malediwy.

    Niepogorszenie, to renta sie nalezy w wysokosci pensji.
    Minus ewentualnie koszty utrzymania osoby ... politycy np maja jakies
    podejrzanie wysokie ... osmiorniczki lubią, czy co?

    Ale ja o smierci dziecka. Jeszcze nic nie zarabia ... ile
    odszkodowania sie nalezy?
    Bedzie jeszcze ze 40 lat pracowac, zarabiac, rodzicom pomagac :-)

    > Prywatna szkoła dziecka, które było na utrzymaniu zmarłęgo rodzica.

    A ja o przypadku, gdy poslales dziecko do prywatnej szkoly, kosztowalo
    cie to np 100 tys dodatkowo przez lata, a tu dziecko ktos przejechal
    ... albo w szkole ze schodow spadlo i sie zabilo ...

    > Nie rozumiem do końca co masz na myśli przez ten regres, ale zdaje się
    > sama polisa na ogół reguluje co stanie się z chwilą śmierci
    > ubezpieczonego.

    Regres to regres - jesli osoba A jest ubezpieczona, osoba B wyrzadzila
    jej szkodę, ubezpieczyciel osobie A wyplaci odszkodowanie, ale bedzie
    się domagal zwrotu od osoby B.

    No i niezle to dziala w przypadku drobnych szkod, czasem i wiekszych,
    ale zaciekawil mnie temat ubezpieczenia na życie ...

    > Wad wrodzonych też pewnie nie dopilnują. Albo jadu kiełbasianego w kanapce.

    A moze powinni, skoro ponoszą odpowiedzialnosc ? :-)

    J.

  • 50. Data: 2023-01-03 17:05:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Jan 2023 02:16:39 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > nie dobrze, wina szkoły

    Wina szkoly.

    > nie dobrze, wina szkoły

    Oj ... nie moze byc tylu nauczycieli ilu uczniow i uczniowie na
    smyczach.

    > nie dobrze, wina szkoły (brak odpowiedniej organizacji)

    Czy wina Panstwa, bo takie przepisy wydalo?

    > Działać robiąc rzeczy, które pozwolą zminimalizować ryzyko wypadku.
    > Jeśli zasoby (dostępni nauczycie, infrastruktura) są oczywiście
    > nieodpowiednie, informować o tym instytucję zwierzchnią.

    Nauczycieli jest ilu jest. Na przerwach tez chca odpocząc.
    O infrastrukture mozna oczywiscie zadbac w granicach sensownosci.
    A wypadki i tak sie mogą zdarzyc.
    Wina szkoły?

    > Jak spieprzył to odpowiada. Każdy działa na zasadzie pewnego ryzyka.

    > Niczyja. Tzn. silnik klienta i mógł się popsuć czego konsekwencje ponosi
    > klient. No chyba, że oceniając rozsądnie, mechanik powinien był
    > przewidzieć, że huknie i wyjdzie.

    No wlasnie. Fachowiec ... powinien przewidziec i zacząc od rozbierania
    silnika, czy jednak powinien uruchomic i popatrzec/posłuchac?

    > A jesteś mechanikiem po którym nalezy spodziewać się określonej wiedzy i
    > doświadczenia?

    > MZ to nie idzie po tym komu się zdarzenie losowe przytrafiło, a po tym
    > kim jest ta osoba, w jakiej roli występuje i czy będąc profesjonalistą
    > powinna była się spodziewać, że (tu), mógła to być zatarta rolka paska.

    > W roli: również, czy sam się określiłeś jako np. znawca przedmiotu, bo
    > jeśli nie, a znajoma nalegała to jakby ryzyko przechodzi na nią.

    Ale nie o osobę/nie o mnie chodzi. Wlascicielka widzi lekki dymek.
    W czasie jazdy.
    No to coz innego zrobic, jak wlasnie uruchomic samochod i patrzec co
    dymi.
    Zrobie to i ja, zrobi to i mechanik-fachowiec.

    A tu cos huknie i prawdziwa szkoda powstanie. Czyja wina?

    J.