  • 11. Data: 2013-03-26 22:58:30
    Temat: Re: Działanie wymiaru sprawiedliwośći
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy to się nazywa "prawa nabyte"?
    > ;)

    Na wsi to sie nazywa mamtowdupizm....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 12. Data: 2013-03-27 00:50:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy prawdziwe są liczby na tej stronie czy to zwykła ściema?
    > http://forum-z.cba.pl/

    Te dane są zmanipulowane najprawdopodobniej - nie wiem na ile celowo.
    Przykładowo:

    - Z 90 000 skarg, Resort Sprawiedliwości uznał za zasadne tylko 3,8%.- no
    ale to świadczy równie dobrze o tym, że bezsensownie badano 86.580 spraw
    bezzasadnych. Musieli to robić sędziowie, którzy w tym czasie nie mogli
    zajmować się poważnymi sprawami.

    - Nie bulwersuje, że we Francji w 2008 r. było 9 sędziów/100 tys. ludności,
    a w Polsce 26, a postępowania gospodarcze w Polsce trwały 850 dni, a we
    Francji 76. - A co to ma do rzeczy? Trzebaby zbadać, ilu sędziów w Polsce,
    a ilu we Francji się zajmuje tymi sprawami gospodarczymi.

    - Uważasz za zasadne, że Polski prokurator miał 179 spraw/rok a Francuski 2
    674 - No ale po pierwsze w Polsce Prokurator sie zajmuje tym, czym we
    Francji Sędzia Śledczy. Po drugie ne wyobrażam sobie, by zajmował się 2674
    sprawami rocznie, bo to wychodzi ponad 10 dziennie, czyli zakładając, że
    sprawa ponad rok nie trwa, to by mu mniej, niż godzine na sprawę
    wychodziło.

    - Godzisz się, by na tak funkcjonujące Sądownictwo, wydawać 1,82% budżetu
    Państwa, podczas gdy w Anglii, Dania i Irlandii wydają 0,2%. - NO ale może
    oni maja większy dochód narodowy i stąd nawet większe kwoty stanowią
    mniejszy procent. Mam protestować przeciwko niskiemu dochodowi?

    - Sądzisz, że studenci Wydziału Prawa UW, którzy wg badań z 1999 r. w 61%
    akceptowali w swej przyszłej pracy zawodowej KORUPCJĘ, mogą być dziś
    dobrymi sędziami i prokuratorami? - Ale czy to znaczy, ze teraz akceptują?

  • 13. Data: 2013-03-27 01:11:25
    Temat: Re: Działanie wymiaru sprawiedliwośći OFFTOP
    Od: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>

    On 27.03.2013 00:50, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Te dane są zmanipulowane najprawdopodobniej - nie wiem na ile celowo.

    OFFtopicznie - dane z GUS tez sa zmanipulowane, zwlaszcza te dotyczace
    sredniej krajowej, bedacej podstawa naliczen oplat ZUS dla
    przedsiebiorcow...

    Jak? Srednia liczona jest z pominieciem... firm do 10 zatrudnionych.

    Czyli wszyscy "dzialajacy na jednoosobowej lub malej rodzinnej DG" nie
    sa liczeni (a taki warzywniak to nie robi kokosów) - bo zanizyliby srednia.

    A placic maja jak maja.

    No i statystyka GUS (zmanipulowana, ale w swietle prawa legalnie
    policzona) pokazuje, jak to mamy w tym kraju bogato (bo rednia z
    bogatszych firm, bo jak sa 10+ zatrudnionych to sa bogatsze) i jak te
    statysyki odstaja od rzeczywistosci.

    Zielona wyspa w glowach politykow.

    Tylko szczery Justin Bieber bez obciachu stwierdzil prawde (nieswiadomie
    zapewne).

    Welcome Russia

    Russia not Ireland.

    zen.aspx

  • 14. Data: 2013-03-27 08:40:15
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > ale to świadczy równie dobrze o tym, że bezsensownie badano 86.580 spraw
    > bezzasadnych. Musieli to robić sędziowie, którzy w tym czasie nie mogli

    To nie tak. U nas prawo jest tak skonstruowane że wszystko jest na korzyść
    sądu. Praktycznie tylko w sprawach karnych, jest jako tako, a i tak często
    budzi zastrzeżenia. W pozostałych wydziałach jest dno. Najbardziej
    krzywdzeni są ludzie w sądach ubezpieczeń społecznych (tam pełna mafia).
    Dlatego tak opornie wprowadza sie rejestrację procesu za pomocą wizji i
    dźwięku. Opór sędziów jest niesamowity. Koszt zapisania dźwięku z rozprawy
    jest w poniżej kilkunastu złotych, ale żaden sąd nie chce dopuścić takiego
    protokołu.
    No i u nas sędzia wydaje wyroki zgodnie z własnym sumieniem, a nie
    obowiązującym prawem (kodeksami i ustawami). A ponieważ obowiązuje zasada że
    z wyrokami sie nie dyskutuje to sądownictwo mamy takie jakie mamy (zgodnie z
    przysłowiem: koń jaki jest każdy widzi)

> [...]
    > dni, a we Francji 76. - A co to ma do rzeczy? Trzebaby zbadać, ilu sędziów
    > w Polsce, a ilu we Francji się zajmuje tymi sprawami gospodarczymi.

    Nie chodzi tylko o sprawy gospodarcze, lecz o obowiązujący tryb, u nas jest
    reguła: nastepna rozprawa za pół roku, najszybciej za kilka miesięcy. Gdzie
    indziej takie rozprawy odbywają sie z dnia na dzień.

    pozdr

  • 15. Data: 2013-03-27 09:23:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-26 13:39, Budzik pisze:
    > porozmawiaj z jakimkolwiek pracownikiem sądu - dowiesz się, jak "pracują"
    > sędziowie.
    > I nie chodzi tu o warunki, brak sprzetu itd.
    > Oni po prostu przychodzą do pracy jak do kawiarenki...
    To się tyczy chyba sporej części urzędników, nie tylko sędziów :->

    Maciek

  • 16. Data: 2013-03-27 17:43:07
    Od: Johnson <j...@m...pl>

    On Tuesday, March 26, 2013 11:07:38 AM UTC+1, hisjusz wrote:
    > Czy prawdziwe są liczby na tej stronie czy to zwykła ściema?

    http://www.tvn24.pl/bruksela-ocenia-polski-wymiar-sp
    rawiedliwosci,314799,s.html

  • 17. Data: 2013-03-28 00:29:09
    Od: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>

    On 27.03.2013 17:43, Johnson wrote:

    > http://www.tvn24.pl/bruksela-ocenia-polski-wymiar-sp
    rawiedliwosci,314799,s.html

    Czyli znow jestesmy lepsi od San Marino :D

    zen.aspx

  • 18. Data: 2013-03-28 08:09:19
    Od: Johnson <j...@m...pl>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 00:29:09 UTC+1 użytkownik hiki wiosna pierdle jak
    zimmmno napisał:

    > Czyli znow jestesmy lepsi od San Marino :D

    Proponuje jeszcze porównać to co mówi MS (co do długości rozpoznawania spraw)
    http://www.youtube.com/watch?v=oTmXnwY0B2g&feature=p
    layer_embedded
    choćby z tym
    http://prawo.rp.pl/artykul/792777,994372-Pierwszy-ra
    nking-wymiarow-sprawiedliwosci-w-krajach-UE.html

    Pomyśleć i wyciągnąć wnioski.