eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2013-03-23 20:31:49
    Temat: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam,

    Telewizja "N" zmieniła warunki umowy (od 1 kwietnia przestaje
    nawawać część kanałów) i w związku z tym chcę wypowiedzieć
    umowę w trybie braku akceptacji nowych warunków, ze skutkiem
    na 31.03.2013.

    Umowę zawierałem w 2011 i wtedy passus o rozwiązaniu umowy
    w tym trybie znajdował się w art. 59 ust. 2 ustawy, a po nowelizacji
    jest on w art. 60a ust. 2. Zatem na jaki numer artykułu powinienem
    się powołać, żeby było prawidłowo?


  • 2. Data: 2013-03-24 08:59:04
    Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ikarek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kikvup$fqn$...@s...aioe.org...
    > Zatem na jaki numer artykułu powinienem
    > się powołać, żeby było prawidłowo?

    Po prostu napisz, że w związku z usunięciem gwarantowanych kanałów rozwiązujesz
    umowę...


  • 3. Data: 2013-03-24 11:59:14
    Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Telewizja "N" zmieniła warunki umowy (od 1 kwietnia przestaje
    > nawawać część kanałów) i w związku z tym chcę wypowiedzieć
    > umowę w trybie braku akceptacji nowych warunków, ze skutkiem
    > na 31.03.2013.
    >
    > Umowę zawierałem w 2011 i wtedy passus o rozwiązaniu umowy
    > w tym trybie znajdował się w art. 59 ust. 2 ustawy, a po nowelizacji
    > jest on w art. 60a ust. 2. Zatem na jaki numer artykułu powinienem
    > się powołać, żeby było prawidłowo?

    Z reguły powołujesz się na obecny stan prawny. Na wszelki wypadek możesz
    odnaleźć go w regulaminie świadczenia usług (powinien być powtórzony i, o
    ile pamiętam, jest - sam z niego korzystałem) i powołać się na zapis
    regulaminowy.
    Łatwiej zrozumieją.


  • 4. Data: 2013-03-24 13:26:39
    Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:514edc82$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Z reguły powołujesz się na obecny stan prawny. Na wszelki wypadek możesz
    > odnaleźć go w regulaminie świadczenia usług (powinien być powtórzony i, o
    > ile pamiętam, jest - sam z niego korzystałem) i powołać się na zapis
    > regulaminowy.
    > Łatwiej zrozumieją.

    Dzięki. Wolałbym się powołać na ustawę, gdyż ich regulamin nie jest do
    końca z nią zgodny, tj.:
    - skraca termin powiadomienia o zmianach i czas na wypowiedzenie do 14 dni
    - możliwość wypowiedzenia ustanawia od momentu *dokonania* zmian,
    a nie ich ogłoszenia - co oznacza, że przez cały miesiąc trzeba by korzystać
    z oferty, która już nam nie odpowiada.

    Może zacytuję odpowiednie fragmenty regulaminu, obowiązującego
    od 2011 (który n.b. zniknął wczoraj z ich serwera) - będę wdzięczny
    za Wasz komentarz - bo moim zdaniem, regulamin wrzuca do jednego
    worka przyczyny wymienione w ustawie, które w ogóle nie dają prawa
    do rozwiązania umowy (zmiana prawa) oraz własne widzimisię (przyczyny
    ekonomiczne, niski poziom oglądalności) i, krakowskim targiem, daje na
    wszystko 14 dni. Nie wydaje mi się, żeby to było zgodne z prawem
    w tym zakresie, który ogranicza uprawnienia wynikające z ustawy.

    "ITI Neovision zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany liczby i
    rodzaju programów wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej
    z ważnych przyczyn prawnych, ekonomicznych, technicznych lub
    organizacyjnych, niezależnych od ITI Neovision. Za ważne przyczyny, uznaje
    się w szczególności: utratę uprawnień do rozprowadzania, nadawania programu
    przez ITI Neovision, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę
    satelity, niski poziom oglądalności programów, niedostateczną jakość
    techniczną programu uniemożliwiającą jego prawidłowe udostępnianie przez
    ITI Neovision, jak również zobowiązanie do określonych działań w związku
    z decyzją właściwego organu władzy publicznej lub administracyjnej lub
    orzeczeniem sądu.

    8. W przypadku zmiany przez ITI Neovision liczby i rodzaju programów
    wchodzących w skład Pakietu, Opcji Dodatkowej z przyczyn
    określonych w ust. 7 niniejszego Rozdziału, ITI Neovision poinformuje
    Abonentów o zakresie zmian z co najmniej 14 - dniowym wyprzedzeniem. W
    przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w zdaniu poprzedzającym,
    Abonentowi przysługuje, w ciągu 14 dni od dokonania zmian, prawo do
    rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec
    miesiąca, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu
    Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia."


  • 5. Data: 2013-03-29 14:24:28
    Temat: Re: nowe Prawo telekomunikacyjne a wypowiedzenie "starej" umowy
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Ostateczne wyjaśnienie, po konsultacji z prawnikiem:

    - dostawcy usług telewizji sat. nie podlegają pod ustawę
    Prawo telekomunikacyjne w zakresie, który obejmuje
    umowy z abonentami o dostarczanie treści
    - zatem powoływanie się na tę ustawę przy rozwiązaniu
    umowy nie jest poprawne i należy się opierać o zapisy
    umowy/regulaminu oraz ew. KC

    To tyle, celem zamknięcia wątku.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1