  • 1. Data: 2013-03-26 08:26:55
    Temat: Budowa hali handlowej na działce mieszkaniowo usługowej.
    Od: "koneczny" <e...@o...pl>

    Działka sąsiadująca z moją działką w planie zagospodarowania w gminie ma
    status 3.25 MN-U tzn. mieszkaniowa i usługowa. Jakiś czas temu do powiatu
    wpłynęło pozwolenie o budowę na tej działce sąsiadującej marketu o
    powierzchni 480 m2 (działka ma 1050 m2) z pomieszczeniem magazynowym trzema
    masztami, bilbordem przebudową wjazdu na działkę, miejscami parkingowymi.
    Mimo, że w gminie plan zagospodarowania dot. tej sąsiedniej działki mówi o
    funkcji mieszkaniowo usługowej, gdzie mieszkanie jest częścią dominującą, to
    starający się o pozwolenie zamierzają wybudować na tej działce hale
    handlowo-usługową bez funkcji mieszkaniowej. Pomimo, że sąsiedzi tej
    działki podnosili ten problem śląc do wydziału budownictwa w powiecie
    protesty mówiące o niezgodności planowanej budowy hali z miejscowym planem
    zagospodarowania. Powiat nie odpowiadając na nasze protesty kazał tylko
    nanieść nieznaczne zmiany na projekcie planowanej budowy min. przebudowa
    drogi dojazdowej i ponownie powiadomił sąsiadów działki o wpłynięciu
    projektu budowy hali handlowo-usługowej celem zapoznania się z projektem i
    wniesienia uwag. Czy takie działania powiatu są zgodne z prawem ?

  • 2. Data: 2013-03-26 09:19:00
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Weź mi wytłumacz jak pięciolatkowi. Plan dopuszcza zabudowę mieszkaniową
    i usługową. Ktoś chce postawić usługową.

    Rozumiem że ty nie chcesz mieć marketu za płotem. Ale to miałoby być
    bezprawne czemu?

    gacek

  • 3. Data: 2013-03-26 09:19:47
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > sąsiedniej działki mówi o funkcji mieszkaniowo usługowej, gdzie
    > mieszkanie jest częścią dominującą, to starający się o pozwolenie

    A jesteś pewny, że mieszkanie ma być dominujące? Być może oznacza to, że
    może być mieszkaniowa lub usługowa lub oba na raz. Szczegóły są
    dokładnie (powinny być dokładnie) opisanie w planie zagospodarowania.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2013-03-26 11:35:46
    Od: "koneczny" <e...@o...pl>

    Plan zagospodarowania tej działki przewiduje mieszkanie i usługę (łącznik
    "i" decyduje o tym, że musi być jednocześnie mieszkanie i usługa)
    Dalej w planie zagospodarowania podane jest, że część usługowa może
    obejmować maksymalnie trzydzieści procent powierzchni budynku.

  • 5. Data: 2013-03-26 14:59:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    koneczny wrote:
> [...]
    > może
    > obejmować maksymalnie trzydzieści procent powierzchni budynku.

    czyli proejtk powinien iść od ręki do kosza...

    może trzeba to zgłosić do wyższej instancji?

  • 6. Data: 2013-03-28 23:15:55
    Od: "koneczny" <e...@o...pl>

    > czyli proejtk powinien iść od ręki do kosza...
    >
    > może trzeba to zgłosić do wyższej instancji?

    Właśnie się zastanawiam, czy zgłościć to do wyższej instancji, czy od razu
    do prokuratury złożyć wniosek o podejrzeniu popełnienia przestępstwa