  • 1. Data: 2009-11-15 19:53:04
    Temat: Gwarancja bez wyszczególnionego okresu
    Od: Mihauek <m...@t...pl>

    Witam wszystkich

    Mam dość nietypowy problem. Otóż jakiś czas temu kupiłem produkt (taki
    karabin do ASG) w sklepie. Dostałem paragon (z dnia 31.01.2009), kartę
    gwarancyjną z danymi produktu, datą sprzedaży, pieczątką sprzedawcy,
    jego podpisem, jak i warunkami gwarancji. Ku mojemu zdziwieniu (do
    dziś zachodzę w głowę, w jaki sposób mogłem to przeoczyć)
    spostrzegłem, że nigdzie nie ma napisanego okresu trwania tejże
    gwarancji. Czy może ktoś się orientuje, czy prawo jakoś reguluje taki
    przypadek i podaje "domyślną" długość trwania okresu gwarancyjnego?
    Tak jak w niektórych sklepach, że paragon jest równocześnie "kartą
    gwarancyjną" ? Czy to przypadkiem nie jest okres 12 miesięcy ?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    Mihauek

  • 2. Data: 2009-11-16 04:11:41
    Temat: Re: Gwarancja bez wyszczególnionego okresu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-15, Mihauek <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Tak jak w niektórych sklepach, że paragon jest równocześnie "kartą
    > gwarancyjną" ? Czy to przypadkiem nie jest okres 12 miesięcy ?

    Jeśli jesteś przedsiębiorcą to jest to nieprzypadkiem 12 miesięcy (art.
    577 kc). Jesli konsumentem to nie jest to w żaden sposób określone.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-11-16 07:24:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:11:41 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jeśli jesteś przedsiębiorcą to jest to nieprzypadkiem 12 miesięcy (art.
    > 577 kc). Jesli konsumentem to nie jest to w żaden sposób określone.

    To jeszcze wytłumacz dlaczego twoim zdaniem 577 KC nie dotyczy
    konsumentów? Bo coś ci się chyba pomyliło....

  • 4. Data: 2009-11-16 07:51:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-16, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > To jeszcze wytłumacz dlaczego twoim zdaniem 577 KC nie dotyczy
    > konsumentów? Bo coś ci się chyba pomyliło....

    Przepisy szczegółowe.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-11-16 09:21:11
    Od: Mihauek <m...@t...pl>

    Przedzwoniłem na infolinie konsumecką z UOKIK i się dowiedziałem, że
    skoro nie ma wyszczególnionego okresu to prawdopodobnie można
    traktować to jako gwarancję bezterminową, choć sam pan prawnik
    przyznał, że nie ma na to żadnego przepisu. Natomiast można się
    wesprzeć punktem 1 artykułu 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    Cywilnego.

    Art. 10.
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie
    w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin
    skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku.

    Otrzymałem informację z tejże infolinii, że popsucie się produktu w
    wyniku właściwego użytkowania jest interpretowane jako niezgodność
    towaru konsumpcyjnego z umową.

    link do całej ustawy http://www.skp.pl/images/stories/file/przepisy/Sprze
    daz-konsumencka/UOSWSK.pdf

    Aha, bo zapomniałem dopisać, że jestem konsumentem.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-11-16 09:23:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Mihauek pisze:

    > Aha, bo zapomniałem dopisać, że jestem konsumentem.

    ... i że nie piszesz o gwarancji. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-11-16 09:53:09
    Od: Mihauek <m...@t...pl>

    On 16 Lis, 10:23, spp <s...@o...pl> wrote:

    > ... i że nie piszesz o gwarancji. ;)
    >
    > --
    > spp

    Rozwalił mi się sprzęt i chcę go naprawić za darmo. Czy na podstawie
    gwarancji, czy na podstawie niezgodności towaru z umową, to już ma dla
    mnie drugorzędne znaczenie. ;)

  • 8. Data: 2009-11-16 09:56:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 15:51:33 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Przepisy szczegółowe.

    A dokładniej?

  • 9. Data: 2009-11-16 10:07:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > A dokładniej?

    Zajrzyj do ustawy, która reguluje niezgodność z umową - wyłącza ona
    działanie przepisów dotyczących gwarancji w relacji firma-konsument.

    --
    Liwiusz