  • 281. Data: 2005-04-08 16:56:35
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    RomanO napisał(a):

    > Liczy się litera prawa o komórkach nie piszą ;-)
    > http://www.menis.gov.pl/oswiata/archiwum/procedury.p
    hp

    Właśnie podłożyłeś swojego imiennika, który niedawno (w innym wątku
    poświęconym własnie przeszukaniom) uparcie twierdził, że nauczyciel ma
    pełne prawo do przeszukania rzeczy osobistych dziecka.

    M.

  • 282. Data: 2005-04-08 17:06:42
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    RomanO napisał(a):
    > Napisano??
    > A co to za pisemko, pewnie jakiś tam "regulamin"?

    A nie rozporządzenie przypadkiem?

    KG

  • 283. Data: 2005-04-08 17:45:34
    Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>

    > Właśnie podłożyłeś swojego imiennika, który niedawno (w innym wątku
    > poświęconym własnie przeszukaniom) uparcie twierdził, że nauczyciel ma
    > pełne prawo do przeszukania rzeczy osobistych dziecka.
    <...>
    A Ty położyłeś mojego dyskutanta:
    Skoro nie ma prawa przeszukać, musi zabrać dowód w sprawie!
    Jest sprawa: Schował do torby jakiś płyn w butelce... (być może alkohol?)
    Trzeba dać do analizy cały plecak!
    Albo sam podda się rewizji albo...."prześwietlenie" oplombowanej torby w
    obecności rodziców?

    RomanO

  • 284. Data: 2005-04-08 17:47:32
    Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    <...>
    > A nie rozporządzenie przypadkiem?
    O maturze itd, tak.
    O klasówkach nie: A niech tam sobie SMSują!?

    RomanO

  • 285. Data: 2005-04-08 17:51:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    RomanO napisał(a):
    > Skoro nie ma prawa przeszukać, musi zabrać dowód w sprawie!

    powiedziałbym inaczej - nie ma prawa przeszukać, to tym bardziej zabrać
    to dalej idące naruszenie prawa własności

    KG

  • 286. Data: 2005-04-08 17:58:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    RomanO napisał(a):

> [...]
    > Trzeba dać do analizy cały plecak!
    > Albo sam podda się rewizji albo...."prześwietlenie" oplombowanej torby w

    "dowodem w sprawie" - jak rozumiem karnej. Bo w jakiejkolwiek innej
    sprawie zabieranie dowodów siłą, o ile pamiętam, nie wchodzi w grę. A
    jak sprawa karna, to policja. Tak, jak opisuje to miłościwie Ci panująca
    procedura.

    Wiedziałem, że praca w szkole ogłupia. Nie wiedziałem, że aż tak

    M.

  • 287. Data: 2005-04-08 18:31:25
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2005 18:56:35 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > poświęconym własnie przeszukaniom) uparcie twierdził, że nauczyciel ma
    > pełne prawo do przeszukania rzeczy osobistych dziecka.

    A odkąd to jakaś tam procedura opracowana przez urzędnika jest ważniejsza
    od ustawy? MENiS się myli, nie biorąc pod uwagę, że takie postępowanie
    opiekuna mieści się w pojęciu należycie starannej opieki nad dzieckiem, w
    normalnym (i powszechnie stosowanym w praktyce!) rozumieniu pojęcia
    'opieka'.

    RG

  • 288. Data: 2005-04-08 18:39:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d36dcp$fnd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Właśnie podłożyłeś swojego imiennika, który niedawno (w innym wątku
    > poświęconym własnie przeszukaniom) uparcie twierdził, że nauczyciel ma
    > pełne prawo do przeszukania rzeczy osobistych dziecka.

    A i wreszcie przy okazji znalazła się procedura zatrzymywania tych
    przedmiotów mających stanowić dowód w sprawie. Jak wół napisano, ze
    nauczyciel nie ma prawa i jest to czynność zastrzeżona dla Policji. W
    tej sytuacji proponuję zakończyć dyskusję, bo już nawet MEN jest
    zbieżnego z moim zdania, a przecież to jego wytyczne podobno miały
    dyrektorów uprawniać do tego.

  • 289. Data: 2005-04-08 18:41:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dzieckiem, w
    > normalnym (i powszechnie stosowanym w praktyce!) rozumieniu pojęcia

    Wszyscy wokół Ciebie się mylą! - nie chcę być zgryźliwy, ale zastanów
    się - może jednak to Ty nie masz racji.

  • 290. Data: 2005-04-08 18:43:45
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2005 20:41:25 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wszyscy wokół Ciebie się mylą! - nie chcę być zgryźliwy, ale zastanów
    > się - może jednak to Ty nie masz racji.

    Gdyby mojego zdania nie podzielało kilku sędziów i dwóch profesorów prawa,
    to faktycznie bym się zastanowił.

    RG