  • 111. Data: 2005-03-31 06:32:37
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 02:18:55 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Regulamin szkoły nie jest przepisem równej rangi, co ustawa.

    Ale opiekę nauczyciel sprawuje z mocy ustawy, a taki sposób sprawowania
    opieki mieści się w normalnym rozumieniu tego pojęcia, robią tak rodzice i
    inne osoby działające "w ich miejsce", nie jest przy tym nigdzie
    zabroniony.

    RG

  • 112. Data: 2005-03-31 06:38:41
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 08:10:54 +0200, Sebol napisał(a):

    > no tak, już z dziada pradziada ustalono w RP że dzieci podludzie mają prawo do:
    > - otwierania japy na zawołanie nadzorcy
    <ciach>

    A imię jego "Demagogia" ;)

    > Przykro mi poinformować, że socjalizm już się skończył. Opiekunem prawnym
    > niepełnoletniej osoby są rodzice i to oni decydują i podejmują decyzje w
    > jego imieniu.

    Na terenie szkoły ustawowym opiekunem uczniów jest nauczyciel, dyrektor
    szkoły. Oni decydują w sprawach bieżącej opieki.

    Pokaż mi ustawę zabraniającą korzystania z komórki na sali sądowej.

    > Pokaż mi artykuł ustawy który odnosi się do ograniczenia prawa własności
    > ucznia?

    Ingerencja w sposoby korzystania przez ucznia z jego prawa własności wynika
    w uzasadnionych wychowawczo przypadkach z samej istoty pojęcia 'opieka'.

    RG

  • 113. Data: 2005-03-31 06:46:12
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 02:45:32 +0200, Jotte napisał(a):

    > Czy wówczas ordynator powinien widząc pacjenta np. czytającego SMS-a może wyrwać
    > mu komórę i oddać po wyzdrowieniu

    Lekarz nie sprawuje opieki nad pełnoletnim pacjentem.
    W stosunku do niepełnoletniego owszem - w razie uporczywego naruszania
    regulaminu może zabrać i oddać rodzicom.

    > Dyrektor szkoły? Wezwać rodziców? A skąd on ma władcze uprawnienia w
    > stosunku do nich?

    Art. 50 § 1 kpa.

    RG

  • 114. Data: 2005-03-31 06:47:47
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisali:

    > idąc twoim tokiem myślenia uczciowie = podludzie to nigdzie. Idąc normalnym
    > to wszedzie tam gdzie jest ochrona własności tj. konstytucja i KC oraz tam
    > gdzie są sankcje ze ich nieprzestrzeganie. W skórcie nie masz prawa
    > dysponować nie swoją rzeczą bez woli włąściciela nie wspominając o jego
    > sprzeciwie.

    Jak moj dzieciak gra na trabie, ktora dostal od ciotki i budzi sasiadow,
    to nie moge mu jej zabrac?

    > pokaż mi ustawę która zabrania korzystania przez ucznia z komórki.

    Pokaz mi ustawe, ktora nakazuje uczniom noszenie mundurka.
    A niektore szkoly tego wymagaja i nikt sie do Trybunalu Konstytucyjnego
    nie odwoluje.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 115. Data: 2005-03-31 06:49:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisali:

    > A jest to normalnie przyjęty w społeczństwie sposób sprawowania opieki nad
    > małoletnią?

    Pewnie nad Andrzejem w ten sposob sprawowali.
    "Andrzejku, powiedz kilka slow do mikrofonu..." ;>>>

  • 116. Data: 2005-03-31 07:11:37
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 00:18:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W mojej ocenie przyjąłem (na korzyść dyrektora) że miał on prawo
    > zabrania tej komórki w związku z naruszeniem regulaminu szkoły. Pogląd
    > dyskusyjny, ale przy takim założeniu, w chwili zakończenia zajęć nie
    > zwracając komórki ją przywłaszczył, albowiem postąpił, jak ze swoją.

    Tak jak zabrałbym piłkę, którą dzieci grają wprost pod moim oknem, nie
    reagując na upomnienia. Zabrałbym i oddałbym dopiero rodzicom.

    > Przyjęcie, że samo zabranie już było bezprawne - a osobiście tak
    > uważam - powoduje, że możemy wziąć pod uwagę albo kradzież (278 kk) -
    > bowiem bezprawnie zabrał w celu przywłaszczenia

    Tylko ten cel będzie ci trudno przed sądem wykazać.

    > albo zmuszanie do określonego zachowania (wydania komórki)

    "Zmuszanie" do określonego zachowania w uzasadnionych wychowawczo
    przypadkach wynika z samej istoty pojęcia 'opieka'. W literaturze
    funkcjonują tu dwa pojęcia: "nacisk interpersonalny", czy szerzej -
    "przemoc socjalizacyjna". Jest to wręcz niekiedy obowiązek opiekuna -
    zmusić.

    > odłóżmy na razie na bok wywodzenie tego prawa z pedagogiki

    Ponieważ zaprzeczasz, że jest ona źródłem prawa oświatowego, czy też
    ponieważ nie jesteś w tej materii specjalistą?

    > No i pozostaje roszczenie cywilne ucznia do Szkoły jako organu.

    Art. 5 kc. (bo wystąpiło nadużycie prawa własności) i art. art. 354 § 1
    oraz 355 § 1 kc. (bo jest to przyjęty sposób wykonania zobowiązania opieki
    nad cudzym dzieckiem w tej sytuacji).

    > 2) Czy zabierając komuś rzecz bez jego zgody

    Nie "komuś", ale podopiecznemu, za którego ponoszę prawną odpowiedzialność.

    RG

  • 117. Data: 2005-03-31 07:16:48
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Dokładnie!
    Chociaż w tym konkretnym przypadku chciałbym mieć podstawy, że tak naprawdę jest w
    usiech (w każdej szkole, w jednej
    szkole, w publicznej szkole, w prywatnych szkołach???), a że nie jest to jedynie Twój
    obiegowy sąd.
    JaC

  • 118. Data: 2005-03-31 07:26:10
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia 31 Mar 2005 06:19:51 GMT, Budzik napisał(a):

    > a to przepraszam.
    > Mogłbys zacytowac, albo podac m-id, bo starałem sie dokladnie czytac ten
    > watek, ale mozliwe ze cos pominalem.

    Faktycznie gość wysłał ten post tylko na jedną grupę:
    pl.soc.edukacja.szkola

    RG

  • 119. Data: 2005-03-31 09:15:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >To jest kwestia sporna, to raz, dwa mówiłem hipotetycznie, bo wątpie

    dla myslacego czlowieka jest to logiczne

    >Cytujesz jego post, i dodajesz "a opócz tego" lub" a jeszcze".
    >Czyli zgadzasz sie z opinia.Pozostałe są zresztą równie bzdurne.

    pierwsz aosoba jakiej powinienes cokolwiek zarzucic jest on, takze chamstwem
    jest w tym przypadku najazd na mnie

    >Kup sobie może jakis podręcznik do prawa karnego.
    >bedziesz porzynajmniej wiedział o czym piszesz.Zakładając
    >ze potrafisz przyswoić tyle tekstu

    i Ty o chamstwie mowisz.

    P.

  • 120. Data: 2005-03-31 09:19:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > widze że ciebie nie nauczyła pojecia sarkazmu - przeczytaj jeszcze raz co
    > napisałem :)

    doslownie wzialem :-)

    niedaleko pojawil sie podobny absurd:
    "Jeśli sprawa była by czysta, to na pewno nie było by tyle szumu o tą
    komórkę.
    Podejrzewam, że rodzice "poszkodowanego" przez dyrektora trzecioklasisty
    nic nie wiedzą, że ich syn ma komórkę.
    Przecież, gdyby wiedzieli, to nie szukał by "adwokata", a poprosił by
    rodziców."
    stad nerwy.

    P.