  • 1. Data: 2005-08-23 13:23:43
    Temat: help!!! chcą mnie wymeldować
    Od: piter <o...@i...pl>

    sytuacja wygląda tak:
    jestem właścicielem 1/8 gospodarstwa rolnego tj dom i parę hektarów
    ziemi w którym mieszkałem do ślubu w 2001
    teraz mieszkam u żony 15 km dalej ale jestem na stałe zameldowamy w
    gospodarstwie
    nieoficjalnie przez urzędnika dowiedziałem sie brat chce mnie wymeldować
    powstają pytania:
    1. Czy mozna mnie wymeldować mimo że jestem współwłaścielem posesji
    2. Czy moge zameldować się tymczasowo u żony i ile takie zameldowanie
    może trwać i czy w takiej sytuacji brat może mnie wymeldować
    3. I w ogóle co zrobić żeby mnie nie mógł wymeldować
    Pozdrawiam O.P.

  • 2. Data: 2005-08-23 13:36:46
    Temat: Re: help!!! chcą mnie wymeldować
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    piter napisał(a):
    > 1. Czy mozna mnie wymeldować mimo że jestem współwłaścielem posesji
    Tak. Zameldowanie nie ma zwiazku z byciem wlascicielem. Mozesz byc
    wlascicielem wielu posesji ale zameldowanie stale mozesz miec tylko jedno.
    > 2. Czy moge zameldować się tymczasowo u żony i ile takie zameldowanie
    > może trwać i czy w takiej sytuacji brat może mnie wymeldować
    Nie tylko mozesz ale *powinienes*. Niestety nie zlikwidowano
    kretynskiego przepisu o obowiazku meldunkowym. Ile moze trwac meldunek
    czasowy to dokladnie nie wiem, ale studenci w akademikach meldowani
    defaultowo sa na 5 lat, a jesli ktos studiuje dluzej, to sobie moze
    przedluzyc - wiec pewnie nie ma ograniczenia.
    A czemu nie zameldujesz sie na stale u zony?
    > 3. I w ogóle co zrobić żeby mnie nie mógł wymeldować
    Mieszkac tam gdzie jestes zameldowany

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-08-23 13:43:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piter" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy można mnie wymeldować mimo że jestem współwłaścielem posesji

    Oczywiście

    > 2. Czy moge zameldować się tymczasowo u żony i ile takie
    zameldowanie
    > może trwać i czy w takiej sytuacji brat może mnie wymeldować

    Możesz, i wówczas poniekąd zablokujesz mu możliwość wymeldowania.

  • 4. Data: 2005-08-23 13:52:04
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Zameldować się tymczasowo u żony.
    Tzn ze nie mozna wymeldowac kogos, kto jest zameldowany czasowo pod
    innym adresem?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-08-23 15:18:05
    Od: piter <o...@i...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    >

    > Oczywiście

    > zameldowanie

    > Możesz, i wówczas poniekąd zablokujesz mu możliwość wymeldowania.

    a ile teoretycznie takie tymczasowe zameldowanie moze trwać

  • 6. Data: 2005-08-23 18:51:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:def9n1$pcv$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > Tzn ze nie mozna wymeldowac kogos, kto jest zameldowany czasowo pod
    > innym adresem?

    W praktyce tak, bowiem domniemywa się, ze osoba ta nie zamieszkuje w
    okresie tymczasowego zameldowania pod stałym adresem, ale po
    zakończeniu tego zameldowania powróci pod stały adres.

  • 7. Data: 2005-08-23 18:51:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a ile teoretycznie takie tymczasowe zameldowanie może trwać

    W nieskończoność. Będzie przedłużał załóżmy raz na rok.

  • 8. Data: 2005-08-24 07:25:36
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > W nieskończoność. Będzie przedłużał załóżmy raz na rok.

    Wystarczy nawet raz na 5 lat :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 9. Data: 2005-08-25 15:20:08
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > zameldowanie
    >
    > Możesz, i wówczas poniekąd zablokujesz mu możliwość wymeldowania.

    Pytanie tylko brzmi: po co (w jakim celu) blokować?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 10. Data: 2005-08-25 19:44:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie tylko brzmi: po co (w jakim celu) blokować?

    Tego, to ja już nie wiem. Skoro pyta, to odpowiadam.