  • 1. Data: 2007-08-04 22:13:09
    Temat: Aplikacja
    Od: "Łukasz" <unkasz WYTNIJ_TO @o2.pl>

    Czy ktoś wie jak traktowana jest aplikacja w odniesieniu do WKU?
    Nie ma tego ani w ustawie ani w rozporządzeniach, przynajmniej ja sie nie
    doszukałem.
    W sumie jest to kolejny okres nauki, czy skutkuje to zatem odoczeniem, czy
    zwolnieniem od służby wojskowej?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-05 09:03:47
    Temat: Re: Aplikacja
    Od: "Arcadios" <a...@g...pl>

    Łukasz <unkasz WYTNIJ_TO @o2.pl> napisał(a):

    > W sumie jest to kolejny okres nauki, czy skutkuje to zatem odoczeniem, czy
    > zwolnieniem od służby wojskowej?

    Aplikacja sama w sobie nie daje podstaw do uzyskania odroczenia.
    BTW: Moim zdaniem aplikacja nie jest także okresem nauki w rozumieniu ustawy
    o powszechnym obowiązku obrony RP.

    W praktyce nie znam jednak żadnego aplikanta który byłby zmuszony przerwać
    aplikację z powodu powołania do zasadniczej służby wojskowej. Zwykle - po
    wykazaniu np. stosownym zaświadczeniem prezesa Sądu Okręgowego, że się
    aplikuje - WKU dawało ludziom spokój.

  • 3. Data: 2007-08-05 20:15:07
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > aplikację z powodu powołania do zasadniczej służby wojskowej. Zwykle - po
    > wykazaniu np. stosownym zaświadczeniem prezesa Sądu Okręgowego, że się

    W moim przypadku bylo ciekawe z WKU. Gdy dostalem sie na aplikacje
    prokuratorska (zaraz po studiach), to wezwali mnie do WKU zeby zapytac sie
    "co porabiam po studiach i czy nie chce czasam isc w trepy". Powiedzialem ze
    zaczynam aplikacje, pokazalem kwit i dali spokoj. 3 latka minely, zdalem
    egzamin i znowu dostaje kwit z WKU (ze 3 mce po egzaminie prok). Ide troche
    wystraszony, no bo jak beda mnie chcieli, to tym razem nie mam sie juz czym
    zaslonic. Jak stawilem sie w tym WKU, to mily pan major zaprosil mnie do
    pokoju i zapytal sie: skoczyl Pan juz ta apliakcje ? Mowie, ze owszem. A nie
    chece pan "przyodziać munduru" (cyt.) i rozpoczac prace jako asesor w
    wojskowej garnizowowej w miescie X. Akurat odmowilem, bo to na drugim koncu
    Polski, ale moral z tego taki, ze Wielki Brat patrzy na aplikantow i moze
    czasami dla nich miec takze mile niespodzianki.

    Cezar