    From: "Krzysztof Szatanik"
    <d...@b...inaczej.nie.dojdzie.o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dostęp do internetu i jego braki (długie)
    Date: Thu, 19 Feb 2004 20:05:08 +0100

    Witam

    Od roku korzystam z usług pewnego prowidera w kwesti dostępu do
    internetu. Ostatnio jednak jakość tej usługi tragicznie się pogorszyła.
    Bardzo często (i często na dłuższy czas) nie ma wyjścia na świat poza sieć
    lokalną providera (a więc nie realizowana jest w tym czasie umowa z winy
    providera).

    Jako że instalację przyłączenia do sieci prowidera (antena i urządzenie
    radiowe, jako że sieć jest siecią radiową) wykonałem samodzielnie na swój
    koszt. Z tej strony nie mam żadnych problemów, gdyż sygnał do gatewaya
    (głównego komputera mojego providera) mam cały czas bezproblemowo. Nie ma
    tylko wyjścia od komputera providera na świat.

    Niestety, w treści umowy (bardzo lakonicznej, jak ktoś chce to mogę
    tutaj zamieścić) nie ma nic na temat odpowiedzialności za niewywiązywanie
    się z umowy (a więc brak dostępu do internetu). Jednak słyszałem gdzieś
    kiedyś że ta kwestia jest jakoś regulowana odgórnie (coś jak np. brak prądu
    itp). Czy jest to prawda. Czy jest są jakieś regulacje które mogą wymusić na
    moim prowiderze aby skoro się nie wywiązuje w pełni z umowy zmniejszył mi
    wysokość abonamentu?

    Specjalnie w tym celu zainstalowałem ostatnio program do monitorowania
    sieci, podający mi dokładne informacje tym kiedy i jak długo nie było
    połączenia ze światem. Czy informacje z tego programu mogły by być jakimś
    dowodem że provider nie wykorzystuje się z umowy?

    Bardzo bym prosił o pomoc, a szczególnie podanie odpowiednich aktów
    prawnych i jakiegoś zrozumiałego opisu jak te akty interpretować, abym miał
    jakieś narzędzie w walce z providerem o polepszenie jakości łącza (a
    właściwie jego niezawodności).

    --
    Z pozdrowieniami,
    Krzysztof Szatanik.