  • 41. Data: 2010-06-11 09:30:24
    Temat: Re: Doręczenie nie adresatowi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    .B:artek. pisze:

    > Jeżeli wyraźnie się umówisz, to OK. Jeżeli natomiast kurier sam
    > zadecyduje, że może zostawić sąsiadowi, bo tam ma napisane w
    > regulaminie, to już nie - z przyczyn wskazywanych wcześniej.

    Sugerujesz, że regulamin nie jest częścią zawartej umowy?

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2010-06-11 09:40:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 11-06-2010 11:30, Liwiusz pisze:
    > Sugerujesz, że regulamin nie jest częścią zawartej umowy?

    Sugeruję, że nie musi być. Podstawę wskazałem wcześniej - art. 385(1-3) KC.

    --
    .B:artek.

  • 43. Data: 2010-06-11 09:44:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Sugerujesz, że regulamin nie jest częścią zawartej umowy?

    Jest kwestia z kim została zawarta ta umowa. Bo nie z odbiorcą. Odbiorca
    jest przekonany, że będzie to standardowa usługa kurierska.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 44. Data: 2010-06-11 09:47:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    .B:artek. pisze:

    > Sugeruję, że nie musi być. Podstawę wskazałem wcześniej - art. 385(1-3) KC.

    Regulamin jest ogólnie dostępny, stosowany masowo, z dowodem nie
    będzie zatem problemu.

    Poza tym nie zmieniaj tematu - najpierw twierdziłeś, że doręczenie
    zastępcze jest w ogóle niemożliwe, a teraz tylko mówisz, że trzeba
    dowodu na zawarcie takiej umowy.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2010-06-11 10:50:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.06.2010 11:20), .B:artek. wrote:

    > Odbierając paczkę wcale nie poświadczasz, że otrzymałeś ją w całości.
    > Możesz ją odebrać uszkodzoną, natomiast to od Ciebie zależy czy będziesz
    > chciał spisywać protokół szkody.

    Problem w tym , że żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku, musisz
    a) paczkę otworzyć przy kurierze, b) wiedzieć czego należy się w środku
    spodziewać.

    W przypadku sąsiadów to nie zawsze jest wykonalne.

    p. m.

  • 46. Data: 2010-06-11 10:59:29
    Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>

    > Odbierając paczkę wcale nie poświadczasz, że otrzymałeś ją w całości.
    > Możesz ją odebrać uszkodzoną, natomiast to od Ciebie zależy czy będziesz
    > chciał spisywać protokół szkody.

    W dalszym ciagu pozywam osobe ktora odebrała, twierdzac ze to ona zniszczyła
    zawartosc.
    Mysle ze jej argument ze odebrala od kuriera zniszczona ale nie chcialo jej
    sie spisywac protokołu
    nie przejdzie w sądzie. Mogla nie odbierac.
    Przy zalozeniu ze ta odpowiedzialnosc o ktorej wczesniej napisalem,
    przechodzi.

  • 47. Data: 2010-06-11 11:48:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-06-2010 12:59, Borzymir pisze:

> [...]
    > nie przejdzie w sądzie. Mogla nie odbierac.
    > Przy zalozeniu ze ta odpowiedzialnosc o ktorej wczesniej napisalem,

    Na zdrowy rozum powinna przechodzić. Jak inaczej?
    Kurier zostawia paczkę u sąsiad bo regulamin mu pozwala, sąsiad się
    zgodził (przecież mógł odmówić, nikt go pod pistoletem nie trzymał) i
    sąsiad może teraz zostawić paczkę na deszczu, bo mu się np. nie chce
    wnieść do domu?

    Z drugiej strony co i rusz natykam się na ludzi którzy robią coś, o co
    ich nikt nie prosił, na dodatek źle, narażają innych na koszty albo co
    najmniej dodatkową pracę i się obrażają, bo "chciałem pomóc".
    I jeszcze osoby postronne (czytaj - te które nie muszą potem sprzątać
    tego bajzlu) stają po stronie tego "pomagacza" bo miał dobre intencje.

    Ale to jest chyba problem społeczny bardziej niż prawny.

    Dorosły człowiek nie powinien oczekiwać, że nie poniesie konsekwencji
    swoich czynów (lub zaniechań) tylko dlatego, że zrobił komuś przy okazji
    "uprzejmość".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 48. Data: 2010-06-11 12:27:24
    Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>

> [...]
    > I jeszcze osoby postronne (czytaj - te które nie muszą potem sprzątać tego
    > bajzlu) stają po stronie tego "pomagacza" bo miał dobre intencje.

    o! to, to właśnie!

  • 49. Data: 2010-06-11 16:03:15
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 11-06-2010 11:47, Liwiusz pisze:
    > Regulamin jest ogólnie dostępny, stosowany masowo, z dowodem nie będzie
    > zatem problemu.

    Uhm. Nie wszystko co jest napisane w regulaminie obowiązuje jego
    adresatów. Powtórzę się, art. 385 (3) pkt 2 KC.

    > Poza tym nie zmieniaj tematu - najpierw twierdziłeś, że doręczenie
    > zastępcze jest w ogóle niemożliwe, a teraz tylko mówisz, że trzeba
    > dowodu na zawarcie takiej umowy.

    Chyba nie dość uważnie moje wypowiedzi czytasz.

    --
    .B:artek.

  • 50. Data: 2010-06-14 12:55:56
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Wbrew woli" to trzeba najpierw udowodnić, że nie przedstawił
    > regulaminu, czy przedstawił nieprawdziwy. Bo to, że ktoś regulaminu nie
    > czytał, to akurat ma najmniejsze znaczenie.

    A ja bym zdelegalizował regulaminy :-) Chcesz podpisać umowę szczególną to
    spisz i daj klientowi do podpisu. Inaczej ... prawo lokalne.