  • 1. Data: 2010-06-10 08:56:01
    Temat: Delegacja a podpis na dokumentach
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Witam,
    Proszę Was o pomoc w następującej kwestii. Jest sobie dyrektor/kierownik
    instytucji (podobno ma nienormowany czas pracy, nie wiem czy to ma wpływ na
    całość ale żeby była jasność). Zostaje wysłany w delegację (wyjazd na 1
    dzień) i pytanie zasasdnicze jest, czy jego podpis może figurować na
    dokumentach wystawionych w tym wlaśnie dniu? Uprzedzę dodatkowo, że nikt
    inny tych dokumentów podpisać nie może. Wdzięczny będę za podstawę lub
    jakieś orzeczenia w tej materii.

    Pozdrawiam i dziękuję.

    Tomasz

  • 2. Data: 2010-06-10 09:33:41
    Temat: Re: Delegacja a podpis na dokumentach
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-10 10:56, Użytkownik Tomasz O. napisał:
> [...]
    > dokumentach wystawionych w tym wlaśnie dniu? Uprzedzę dodatkowo, że nikt
    > inny tych dokumentów podpisać nie może. Wdzięczny będę za podstawę lub

    Może podpisać rano przed wyjazdem może też podpisać zaległe
    dokumenty z dnia poprzedniego.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-10 15:01:17
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-06-10 11:33, RadoslawF wrote:

    > Może podpisać rano przed wyjazdem może też podpisać zaległe
    > dokumenty z dnia poprzedniego.

    ma laptopa i moze do tego przenosna drukarke, albo dokumenty wydrukuje
    na drukarce w hotelu/centrum konferencyjnym/u kontrahenta u ktorego
    akurat jest, ...
    A moze dokument napisal recznie na papierze kancelaryjnym (kto
    powiedzial, ze dokument to wydruk+podpis i ew. pieczatka?).

    Pozdro

    Maseł

  • 4. Data: 2010-06-10 17:10:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 10:56:01 +0200, Tomasz O. napisał(a):

> [...]
    > dokumentach wystawionych w tym wlaśnie dniu? Uprzedzę dodatkowo, że nikt
    > inny tych dokumentów podpisać nie może. Wdzięczny będę za podstawę lub

    Nie bardzo rozumiem. Moja kierowniczka jeździ na delegacje właśnie po to
    żeby podpisywać dokumenty (razem z klientem).
    Kodeks Pracy określa tylko zwrot kosztów. Reszta jest "normalnie".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2010-06-11 06:37:09
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Ja to rozumie i na to wskazuje zdrowy rozsądek. Niestety mój oponent takiego
    nie wykazuje i dlatego szukam jakiegoś paragrafu bądź orzecznictwa w tym
    temacie.

    Tomasz

  • 6. Data: 2010-06-11 10:19:21
    Temat: Data a podpis na dokumentach
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał
    >wysłany w delegację (wyjazd na 1 dzień) i pytanie zasasdnicze jest, czy
    >jego podpis może figurować na dokumentach wystawionych w tym wlaśnie dniu?

    Nie ma przepisu, który tego zabrania.
    Sprawa jest może inna i dotyczy raczej zgodności ze stanem faktycznego, tzn.
    co będzie jak ktoś się dowie, że dokument jest podpisany w innym dniu niż
    data figurująca na nim (bo jeśli szefa nie było fizycznie w tym dniu to nie
    mógł podpisac..., chociaz teoretycznie zawsze mógł to zrobić w podróży). I
    tego się pewnie obawia oponent.

    Z drugiej strony podbny problem powsataje, gdy np. dokument ma datę
    dzisiejszą, a zostanie podpisany przez presesa za dwa dni: jest to ok, czy
    poświadczenie nieprawdy (choć znikomie szkodliwe)???

    Albo umowa ma datę X, a przez jedną stronę podpisana w dniu X, a przez drugą
    w dniu Y, jaka jest data zawarcia umowy?