  • 1. Data: 2010-01-14 14:54:55
    Temat: Odszkodowanie za braki w dostawie energii
    Od: "Agnieszka" <a...@b...USUN-TO.pl>

    Witam

    Od soboty (09.01.2010) od godz. 0:00 w nocy nie mam prądu. Mieszkam w domku
    jednorodzinnym - nie mam gazu, wszystkie urządzenia wymagają dostaw energii.
    Podobno prąd mają włączyć 16.01.2010. Czy w związku z tak długim okresem bez
    dostawy energii przysługuje mi jakieś odszkodowanie? Jakie dokumenty należy
    przyszykować do ubiegania się o nie.

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2010-01-14 19:06:48
    Temat: Re: Odszkodowanie za braki w dostawie energii
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 14-01-2010 o 15:54:55 Agnieszka <a...@b...usun-to.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > bez
    > dostawy energii przysługuje mi jakieś odszkodowanie? Jakie dokumenty

    Walczyc mozesz ale nierealne. Padniesz na "sile wyzszej" bowiem brak
    zasilania nie jest wina dostawcy energii
    lecz aury zimowej.
    Chyba, ze potrafisz udowodnic np: celowe pomijanie twojej posiadlosci w
    naprawach lini zasilajacej.

    leon

  • 3. Data: 2010-01-14 20:08:40
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Walczyc mozesz ale nierealne. Padniesz na "sile wyzszej" bowiem brak
    > zasilania nie jest wina dostawcy energii
    > lecz aury zimowej.

    Bo jak by gamonie te kabelki w glebie zakopali to tylko cos
    typu koparka moglo by je uszkodzic i wtety byl by winny :-)
    i nie bylo by zwalania na "sile wyzsza".

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 4. Data: 2010-01-14 20:28:33
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 14-01-2010 o 21:08:40 Zubaj <z...@r...pl> napisał(a):

    > Bo jak by gamonie te kabelki w glebie zakopali to tylko cos
    > typu koparka moglo by je uszkodzic i wtety byl by winny :-)
    > i nie bylo by zwalania na "sile wyzsza".

    A interesowales sie moze na temat przesylania energii przy wyzszych
    napieciach? To jest niemozliwe umiescic w ziemi.
    Albo linia zasilajaca idaca wzdluz drogi do miejscowsci przez las -
    sprobuj przekopac cos takiego na dlugosci paru kilometrow.
    Jezeli by tak chceli to np: polowa podkarpacia by przy lampach naftowych
    siedziala.

    pozdrawiam
    leon

  • 5. Data: 2010-01-14 21:44:07
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

> [...]
    > sprobuj przekopac cos takiego na dlugosci paru kilometrow.
    > Jezeli by tak chceli to np: polowa podkarpacia by przy lampach naftowych

    Nie niemozliwe tylko bardziej kosztowne :-)
    To tak jak bys pisal ze na saharze nie mozna w hokeja zagrac.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 6. Data: 2010-01-15 08:24:40
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik leon napisał:

    > Albo linia zasilajaca idaca wzdluz drogi do miejscowsci przez las -
    > sprobuj przekopac cos takiego na dlugosci paru kilometrow.

    Przekopywać nie trzeba, ale w lecie poobcinać gałązki i inne rzeczy
    które w zimie uszkadzają linie jak najbardziej można, a nie jak teraz
    pokazują że strażacy robią wycinkę tych gałęzi i drzew przez cały las
    (bo jakby chodziło tylko o usunięcie jednego zwalonego drzewa czy
    złamanej gałezi to przerwa trwałaby parę godzin a nie parę dni)

    ps. z drugiej strony takie awarie bardzo dobrze wpływają na myślenie o
    zaletach nowoczesnych pieców i skłaniają do niepozbywania się starego
    pieca na drewno, węgiel czy "co tam ma się pod ręką" lub zakup
    awaryjnego generatora prądu

  • 7. Data: 2010-01-15 13:15:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 21:28:33 +0100, leon napisał(a):

    > A interesowales sie moze na temat przesylania energii przy wyzszych
    > napieciach? To jest niemozliwe umiescic w ziemi.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    O!
    Co to za karkołomna teza?
    Chłopie - o jakim napięciu mówisz?
    400kV? Wiesz ile mamy takich linii?
    110kV? W czym problem by ułożyć linie kablową na napięcie 110kV?
    http://www.sae.com.pl/energy/prysmian/nn/Kable_nn_pl
    .pdf
    Mam nadzieję że więcej nie będziesz wprowadzał ludzi w błąd ;)

  • 8. Data: 2010-01-18 14:41:22
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

> [...]
    .pdf
    > Mam nadzieję że więcej nie będziesz wprowadzał ludzi w błąd ;)

    Kable w ziemi i wodzie to nie nowinka. Tylko koszt takie rozwiazania jest
    duzo wyzszy, po drugie to nie linie wysokiego napiecia siadaja zima tylko
    sredniego napiecia, lamia sie stare drewniane slupy, wystarczy je wymienic.
    Izolowany kabel jest duzo drozszy. Z Polski do Szwecji np mamy puszczony
    kabel DC ktorym mozna przesylac okolo 500MW (wychodzi ze okolic Slupska), w
    kazdym miescie sa setki km kabli w ziemi, ale to nie jest rozwiazanie na
    puszczanie produ do 5 domkow oddalonych o 20 km od miasta na jakims
    odludziu.