  • 1. Data: 2008-10-02 11:26:06
    Temat: Domena - nazwa firmy - problem
    Od: "Mereko" <...@...pl>

    Witam

    Kupilem domene .pl z mysla o sklepie internetowym. Nie bede podawal tu
    nazwy ale jest to ogolnie znany zwrot w mojej branzy skladajacy sie z dwoch
    slow po lacinie . Przyjmijmy ze ta domena to xxxyyy.pl. W trakcie prac nad
    sklepem znalazlem przez przypadek ze na allegro ktos dziala w zblizonej
    branzy i podaje w opisie aukcji nazwe xxxyyy jako nazwe swojej firmy (nie
    login na allegro)

    naglowek aukcji wyglada nastepujaca

    "XXX YYY" cos tam cos tam
    Jan Kowalski
    NIP

    Podejrzewam, ze taka nazwe firmu ma zgloszona na zgloszeniu dzialalnosci
    gospodarczej

    Ja natomiast takiej nazwy niegdzie nie zglaszalem dodatkowo moja nazwa firmy
    jest zupelnie inna. Ta rejestrowana domena miala byc taka dodatkowa marka
    ktora sobie wymyslilem.

    Jak myslicie - czy moge sie spodziewac jakis roszczen ze strony tej osoby, a
    jesli tak to czy beda one podstawne?

    M.

  • 2. Data: 2008-10-02 11:33:18
    Temat: Re: Domena - nazwa firmy - problem
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mereko" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jak myslicie - czy moge sie spodziewac jakis roszczen ze strony tej osoby,
    > a jesli tak to czy beda one podstawne?

    jak dla mnie, to jesli beda, to beda bezpodstawne
    bo jak sam wspomniales jest to ogolnie znany zwrot
    i nie jest to zarejestrowany znak handlowy

  • 3. Data: 2008-10-02 11:33:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 13:26:06 +0200, Mereko napisał(a):

    > Jak myslicie - czy moge sie spodziewac jakis roszczen ze strony tej
    > osoby, a jesli tak to czy beda one podstawne?

    Czy możesz się spodziewać - trudno powiedzieć. Lepiej będzie jeśli zwrot
    ten sprawdzisz w bazie znaków towarowych UPRP

    http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-10-02 11:47:12
    Od: "Mereko" <...@...pl>

    > Czy możesz się spodziewać - trudno powiedzieć. Lepiej będzie jeśli zwrot
    > ten sprawdzisz w bazie znaków towarowych UPRP
    > http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski

    Dzieki za link - poszukalem i nie wystepuje w takiej konfigiracji, tzn jako
    zwrot, wystepuja pojedyncze slowa jako czesci innych nazw: xxx 2 razy, yyy
    187 razy. Zreszta nie sadze zeby udalo sie to zarejestrowac poniewaz jest to
    zwrot ogolnie znany, wystepujacy w slowniku wyrazow obcych.

  • 5. Data: 2008-10-02 12:05:47
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 13:47:12 +0200, Mereko napisał(a):

> [...]
    > razy, yyy 187 razy. Zreszta nie sadze zeby udalo sie to zarejestrowac
    > poniewaz jest to zwrot ogolnie znany, wystepujacy w slowniku wyrazow

    To, że słowo jest powszechnie znane nie oznacza, że nie da się go
    zarejestrować. Wykluczona jest wyłącznie rejestracja znaku rodzajowego,
    tj. np. "FABRYKA BUTÓW" dla fabryki butów -- ale już np. dla kawiarni to
    by przeszło.

    Druga sprawa to ochrona firmy (nazwy) przedsiębiorstwa, ale tu naprawdę
    możliwości jest 1001.

    Czy Twoja działalność jest konkurencyjna dla tamtego przedsiębiorcy?

  • 6. Data: 2008-10-02 14:17:56
    Od: "Mereko" <...@...pl>

> [...]
    > możliwości jest 1001.
    > Czy Twoja działalność jest konkurencyjna dla tamtego przedsiębiorcy?

    Jest to ta sama branża tylko asortyment inny - zalozmy np. ze ja sprzedaje
    nowe samochody tylko z gornej polki a ta druga firma samochody uzywane do
    2000zl. Ciezko wiec powiedziec czy to sa konkurencyjne dla siebie firmy -
    miom zdaniem nie, choc dzialaja w tej samej branzy

  • 7. Data: 2008-10-02 15:41:13
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Mereko pisze:

> [...]
    > 2000zl. Ciezko wiec powiedziec czy to sa konkurencyjne dla siebie firmy -
    > miom zdaniem nie, choc dzialaja w tej samej branzy

    A ja dodam, ze tak naprawdę, to nic pewnego nie można powiedzieć, jak
    długo mowa o ogólnikach XXX YYY założeniach itd. każda sytuację trzeba
    oceniać in casu i dopiero wtedy można jakąś pewną opinię wydać.

    Pomijam już zupełnie, że sprawdzenie w bazach UP RP jest dalece
    niewystarczające.

  • 8. Data: 2008-10-03 09:59:07
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > sklepem znalazlem przez przypadek ze na allegro ktos dziala w zblizonej
    > branzy i podaje w opisie aukcji nazwe xxxyyy jako nazwe swojej firmy (nie
    (...)
> [...]
    > ktora sobie wymyslilem.
    >
    > Jak myslicie - czy moge sie spodziewac jakis roszczen ze strony tej osoby, a

    Na pytanie nie odpowiem, ale zasadnicza dygresja:

    Markę to sobie może tworzyć poważna firma, a nie byle gnojek z DG.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 9. Data: 2008-10-03 11:13:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Markę to sobie może tworzyć poważna firma, a nie byle gnojek z DG.

    a jak myslisz, skad sie wziela spora czesc tych "powaznych firm"?

  • 10. Data: 2008-10-03 11:16:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 03 Oct 2008 13:13:19 +0200, szerszen napisał(a):

    > a jak myslisz, skad sie wziela spora czesc tych "powaznych firm"?

    No skąd? Była sobie korpo i już ;-)