  • 1. Data: 2008-10-02 10:04:15
    Temat: dlug, pisma przedprocesowe, windykatorzy itp itd
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Czy w przypadku długu:

    1.
    pisma przedprocesowe maja wazne znaczenie (bo jakies oczywiscie maja,to
    wiadomo, chodzi mi o praktyczne znaczenie), czy w zasadzie... mozna je
    pominac "taktownym milczeniem"?
    Jesli tak, to dlaczego?
    Czy dlatego, ze _tylko_zapowiadaja_ , ale sily sprawczej nie maja zadnej w
    momencie dotarcia do adresata?

    2.
    Dopiero gdy z sądu "coś" przyjdzie to nalezy działać i to szybko.
    Ale: jak dzialac? konkretnie plz.

    3.

    a/
    Co z pismami od firm typu "Kruk"? - najogolniej: do kosza takie papiery?

    b/
    A wlasciwie to na jakiej podstawie prawnej ONI dzialaja? {kruki, rozne firmy
    "poganiajace", windykujace itp itd...].

    c/
    Jaka jest praktyczna sila firm tego typu? Co moze spotkac z ich strony?

    Ktos na jakiejs grupie napisal, ze: "...Trochę niepotrzebnie wyrzuciłeś
    pisma od darmozjadów - najlepiej byłoby z każdym z nich składać
    zawiadomienie o próbie wyłudzenia oraz skargę do UKE..."

  • 2. Data: 2008-10-02 10:23:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 12:04:15 +0200, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > pominac "taktownym milczeniem"?
    > Jesli tak, to dlaczego?
    > Czy dlatego, ze _tylko_zapowiadaja_ , ale sily sprawczej nie maja zadnej

    Mają, o tyle, że jeśli wierzyciel go nie wyśle, a po otrzymaniu pozwu
    dłużnik przy pierwszej czynności zapłaci, to wierzyciel dostaje swoją
    kasę, ale zwraca dłużnikowi koszty procesu.
    W postępowaniu gospodarczym jest jeszcze ostrzejsze obostrzenie.

    > Dopiero gdy z sądu "coś" przyjdzie to nalezy działać i to szybko. Ale:
    > jak dzialac? konkretnie plz.

    Zależy co przychodzi ;-) jeśli pozew -- to pisać odpowiedź na pozew (albo
    płacić), jeśli nakaz to też jakiś sprzeciw czy zarzuty (albo płacić).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-02 19:25:31
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 2 Oct 2008 12:04:15 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > Ktos na jakiejs grupie napisal, ze: "...Trochę niepotrzebnie wyrzuciłeś
    > pisma od darmozjadów - najlepiej byłoby z każdym z nich składać
    > zawiadomienie o próbie wyłudzenia oraz skargę do UKE..."

    A dlaczego do UKE?
    Pytam z czystej ciekawości ;)

  • 4. Data: 2008-10-02 22:00:17
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Artur in news:1npu05qx6jewb$.qezg5ahayftv$.dlg@40tude.net
    > A dlaczego do UKE?
    > Pytam z czystej ciekawości ;)

    a licho wie;
    (opisalem problem kogos kto ma klopoty z operatorem telefonii komorkowej -
    moze to jakas org. tej branzy).

  • 5. Data: 2008-10-03 13:56:02
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 2 Paź, 12:23, Olgierd <n...@r...org> wrote:

> [...]
    > kasę, ale zwraca dłużnikowi koszty procesu.
    > W postępowaniu gospodarczym jest jeszcze ostrzejsze obostrzenie.

    Oczywiście wszelkie nie-polecone wywiewa wiatr ze skrzynki, wysoki
    sądzie.