  • 1. Data: 2008-10-01 20:39:45
    Temat: Upierdliwa prokurator zaskarża wyrok uniewinniający
    Od: armar <a...@p...fm>

    Witam

    Miałem sprawę karną z art 207 par 1 KK wymyśloną przez ex-małżonkę
    na potrzeby pozbawienia mnie praw rodzicielskich.
    Przyznałem się w Sądzie, że dałem kilka klapsów synowi
    - ponoć to już nie jest środek wychowawczy dla ojców.
    Aby było śmieszniej zgłosiłem na policji, że ex-żona
    bije syna pasem (tolerowałem dopóki nie polała się krew z głowy
    od metalowej sprzączki - czasami i ją wyprowadza z równowagi).
    Dostałem pismo z prokuratury, że matka może bić dziecko pasem,
    a sprzączką dostał przypadkiem, gdy wyciągała pasek ze spodni
    (trzeba być Prokuratorem, by wyciągać pasek ze szlufek
    trzymając za drugi koniec, a nie właśnie za sprzączkę).
    Aha - znęcałem się też nad rodziną, gdyż gdy się dowiedziałem
    o jej gachu wymsknęło mi się w złości "kurwo" i "szmato",
    a nawet ją uderzyłem w twarz...

    Właściwie nadal mam sprawę karną, gdyż uniewinniający mnie
    wyrok Sądu Okręgowego został zaskarżony apelacją
    pani Prokurator Małgorzaty K. z Krakowa
    (prosiłbym o kontakt osobę, która może podejrzewać
    z jakiego powodu tak usilnie usilnie stara się
    dokuczać mężczyznom - a na pewno Sędziemu i mi).
    Niemniej jednak mam pytania:

    1. Jeśli Prokurator nie powoływał osoby na świadka,
    ewentualnie powoływał, ale Sędzia odrzucił taki wniosek,
    to czy fakt niepowołania takiej osoby może być podstawą
    do zaskarżenia wyroku?
    (ponoć na podstawie art. 167 kp i 352 kpk)

    2. Czy prokurator może przesłuchiwać małoletniego
    syna oskarżonego bez poinformowania o przesłuchaniu
    i bez obecności obrońcy oskarżonego?
    Jakie to ma skutki prawne, jeśli tuż po takim przesłuchaniu
    okazuje się, że lekarz wydaje opinię odmowną
    na temat ponownego przesłuchania małoletniego,
    tym razem w obecności obrońcy?

    3. Szukam dobrego (i naprawdę taniego) adwokata z Krakowa,
    a po odpowiedzi z Prokuratury w sprawie bicia przez matkę pasem
    jedenastolatka zwyczajnie nie wiem co dalej robić...
    Aha - uprzedzam, że wedle opinii (jakiej nie widziałem
    na oczy, ale Prokurator tak wypisała) mam zaburzenia osobowości
    i na tym tle zaburzenia adaptacyjne i zachowania.

    --
    Pozdrawia Marek

    P.S. Przepraszam jeśli u kogoś ta wiadomość pokaże się
    wraz z wycofaną z powodu błędów na groups.google.pl

  • 2. Data: 2008-10-01 21:30:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    armar pisze:

    > dokuczać mężczyznom - a na pewno Sędziemu i mi).

    Czemu uważasz, że chce dokuczyć sędziemu ? Jak byś został skazany i
    zaskarżył byś wyrok, też znaczyłoby że chcesz dokuczyć sędziemu ?

> [...]
    > to czy fakt niepowołania takiej osoby może być podstawą
    > do zaskarżenia wyroku?
    > (ponoć na podstawie art. 167 kp i 352 kpk)

    Może. Często prokurator "śpi", a dopiero jak przegra to się mobilizuje i
    zgłasza wnioski dowodowe.

    > 2. Czy prokurator może przesłuchiwać małoletniego
    > syna oskarżonego bez poinformowania o przesłuchaniu
    > i bez obecności obrońcy oskarżonego?

    Przeczytaj art. 185a kpk

    > Jakie to ma skutki prawne, jeśli tuż po takim przesłuchaniu
    > okazuje się, że lekarz wydaje opinię odmowną
    > na temat ponownego przesłuchania małoletniego,
    > tym razem w obecności obrońcy?

    Nie rozumiem. Chciałeś by go przesłuchać ponownie i jakiś biegły
    powiedział że to nie wskazane dla małoletniego?
    Jeśli pierwsze przesłuchanie odbyło się z naruszeniem art. 185a to sąd
    musi zgodzić się na drugie przesłuchanie, bo inaczej taki dowód nie
    będzie dowodem.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-10-01 22:46:23
    Od: armar <a...@p...fm>

    Johnson pisze:

    > Czemu uważasz, że chce dokuczyć sędziemu ?

    "zarzucam obrazę przepisów postępowania",
    "poczynienie ustaleń dowolnych i sprzecznych z dowodami
    i wskazujących na braki logiczne", "błędnych wniosków",
    "błędnym ocenieniu", "pomimo iż dowody [...] poczynił dowolne ustalenia"
    "Jest rolą Sądu zadawać pokrzywdzonemu konkretne pytania"
    - to jest wyjątkowo bezczelne, szczególnie gdy prokurator
    przysypia na rozprawach zamiast przesłuchiwać. :))
    I takie pieprzenie całkowicie bez sensu przez 4 strony
    o tym jak to ja psychicznie się znęcałem nad małżonką...
    której się ktoś inny spodobał, a ja przecież jest temu winien.

    > Jak byś został skazany i zaskarżył byś wyrok,
    > też znaczyłoby że chcesz dokuczyć sędziemu ?

    Poszukałbym jakiejś podstawy do zaskarżenia wyroku,
    a nie doszukiwał się błędów Sędziego poczynionych na podstawie
    wzajemnie wykluczających się zeznań własnych świadków.

    > Może. Często prokurator "śpi", a dopiero jak przegra to się mobilizuje i
    > zgłasza wnioski dowodowe.

    No to szkoda, że sobie nie pospała jeszcze kilku dni po wyroku... :/

> [...]
    > Jeśli pierwsze przesłuchanie odbyło się z naruszeniem art. 185a to sąd
    > musi zgodzić się na drugie przesłuchanie, bo inaczej taki dowód nie

    Problem jest taki, że przesłuchano syna nawet nie pytając go o to,
    czy chce zeznawać przeciwko własnemu ojcu. Ma 11 lat.
    Przesłuchano go podczas postępowania Prokuratury,
    (4 czerwca 2007, Sygn akt. II Kp 375/07/K), więc nie było jeszcze
    aktu oskarżenia przeciwko mnie.
    Nie mogłem więc mieć obrońcy z urzędu, czy z wyboru,
    gdy się jeszcze nie toczyła wobec mnie sprawa w Sądzie - a tą rozpoczęto
    dopiero 30 listopada 2007 (Sygn II K 1748/07/K).
    Sygnatury nie mają nic wspólnego ze sobą.
    Ex-teściowa się odgrażała, że zapłaci komu trzeba i nawet
    cały scenariusz przygotowała, który na szczęście sobie wzajemnie
    tylko w części potwierdziły, bo teściowa zwyczajnie lubi zmyślać
    i troszkę za dużo mi dołożyła w tematach, o których tylko ex-żona
    powinna wiedzieć.
    Przypuszczam, że Prokurator wzięła pieniądze i tak poprowadziła sprawę,
    bym nie mógł ani ja, ani mój obrońca uczestniczyć w przesłuchaniu syna.
    Oczywiście nie chodziło o przestępstwa z rozdziału XXV Kodeksu karnego,
    tylko o zwykłe klapsy rodzicielskie, gdy ciągnął córkę za włosy.

    Aha - uprzednio nie napisałem, że chodzi o Kraków. :)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 4. Data: 2008-10-01 23:32:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    armar pisze:

> [...]
    > "błędnym ocenieniu", "pomimo iż dowody [...] poczynił dowolne ustalenia"
    > "Jest rolą Sądu zadawać pokrzywdzonemu konkretne pytania"

    No i? Bywają tacy "sędziowie"...

    > - to jest wyjątkowo bezczelne, szczególnie gdy prokurator
    > przysypia na rozprawach zamiast przesłuchiwać. :))

    Wiesz, zasadniczo na każdej rozprawie danej sprawy jest zupełnie losowy
    prokurator.

  • 5. Data: 2008-10-02 04:30:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    armar pisze:

> [...]
    > - to jest wyjątkowo bezczelne, szczególnie gdy prokurator
    > przysypia na rozprawach zamiast przesłuchiwać. :))

    A ty co byś pisał jakbyś przegrał? Chwaliłbyś sąd, że wszystko zrobił
    bardzo dobrze? Pomyśl.

    Oczywiście. Nie rozśmieszaj mnie.

  • 6. Data: 2008-10-02 19:22:51
    Od: armar <a...@p...fm>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No i? Bywają tacy "sędziowie"...

    Nie będę zaprzeczał, ale w tym przypadku jasno widać,
    że "taka" właśnie jest ta prokurator...
    która nawet nie stara się o przedstawienie dowodów podczas rozpraw
    (swoją drogą nie mogła tego zrobić z braku dowodów),
    tylko próbuje wygrać sprawę z powodu rzekomych uchybień Sędziego
    w procedurach. Żenujące, ale najwyraźniej nie dla pani Prokurator...

    > Wiesz, zasadniczo na każdej rozprawie danej sprawy
    > jest zupełnie losowy prokurator.

    A ja (czyli Państwo) nie dość, że ma za to płacić,
    to jeszcze tracić czas na wyjaśnianie pomówień?
    Martwi mnie, że jak pani Prokurator przez ponad rok czasu
    lekceważyła toczące się postępowanie sądowe
    i nawet nie przeczytała "swojego" aktu oskarżenia to ja teraz
    mam "za karę" kolejny rok latać do Sądu i tracić czas i zdrowie.

    Jeśli nie zanudzam, to mam jeszcze jedno pytanie:
    Na jakiej podstawie prawnej Prokurator może zażądać
    przesłuchania małoletniego w postępowaniu przygotowawczym
    bez choćby informowania strony o takim przesłuchaniu?

    Znalazłem tylko art 23 kpk, który jednoznacznie określa,
    że tylko w przypadkach demoralizacji małoletniego albo
    o gorszącym wpływie na niego można małoletniego przesłuchać.

    Nie ukrywam, że skoro taki dowód z przesłuchania małoletniego
    bez obecności obrońcy oskarżonego nie jest dowodem w sprawie
    w przypadku niemożności powtórzenia przesłuchania,
    to jednak pani Prokurator ma to w nosie i zarzuca mi,
    że się znęcałem również nad żoną, skoro znęcałem się nad dzieckiem,
    a to wnosi właśnie na podstawie owego zeznania syna:
    "Tata mnie bije, jak czasami jestem niegrzeczny.
    Jak jestem niegrzeczny, to tata mnie nie bije"
    i dalej:
    "Tata bije mnie tylko w pupę. Jak tata mnie bije w pupę,
    to mnie boli. Po tych uderzeniach często płaczę,
    ale śladów nie mam na pupie. Tata bije mnie w pupę otwartą ręką.
    Nie bije mnie pięścią, nie bije mnie paskiem."
    I tu właśnie zabrakło mojego obrońcy by zapytał syna,
    czy matka go bije paskiem od spodni, co jak myślę zakończyło by
    temat mojej sprawy karnej, a rozpoczęło sprawę karną
    matki maltretowanego dziecka...
    Tak więc pani Prokurator odebrała mi prawo do obrony
    i jeszcze żąda 18 miesięcy pozbawienia wolności
    za te kilka klapsów wymierzonych niegrzecznemu dziecku.

    Zaprawdę prawdę głosi stopka Johansona... ;(

    --
    Pozdrawia Marek

  • 7. Data: 2008-10-02 19:25:35
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    armar pisze:

> [...]
    > "błędnym ocenieniu", "pomimo iż dowody [...] poczynił dowolne ustalenia"
    > "Jest rolą Sądu zadawać pokrzywdzonemu konkretne pytania"

    Normalne zwroty, których używa sie w apelacji, wręcz obowiązkowe.

  • 8. Data: 2008-10-02 19:32:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Normalne zwroty, których używa sie w apelacji, wręcz obowiązkowe.

    To są zwroty tych co lepiej napisać nie potrafią ...

  • 9. Data: 2008-10-02 20:10:46
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    > Jeśli nie zanudzam, to mam jeszcze jedno pytanie:
    > Na jakiej podstawie prawnej Prokurator może zażądać
    > przesłuchania małoletniego w postępowaniu przygotowawczym
    > bez choćby informowania strony o takim przesłuchaniu?

    A byłeś strona w momencie przesłuchania? Sam piszesz, że nie...
    Wskazano ci podstawę prawną - art. 185a kpk.

  • 10. Data: 2008-10-02 20:13:28
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Johnson pisze:

    > To są zwroty tych co lepiej napisać nie potrafią ...

    OK. Niech Ci będzie. Ja nie widzę nic złego w sformułowaniach o obrazie
    przepisów, czy dowolności ustaleń, ale niech będzie, ze nie potrafię lepiej.
    Tym niemniej daleko temu do dokuczania. Albo inaczej - kiepski to
    sędzia, co by takie zwroty z apelacji za dokuczanie jemu przyjął.