  • 1. Data: 2009-11-26 21:51:37
    Temat: Dom maklerski, inwestor, opłata za prowadzenie konta
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Sytuacja jest następująca: osoba fizyczna jest od lat inwestorem giełdowym,
    posiada portfel akcji obsługiwany poprzez konto w domu maklerskim.
    Prowadzenie konta podlega opłacie, która dotychczas była pobierana z
    pieniężnych zasobów konta będących wynikiem transakcji, dywidendy.
    Obecnie te zasoby pieniężne są zerowe.
    Dom maklerski kontaktuje się z klientem telefonicznie (nic na piśmie) i
    informuje, że brak środków pieniężnych na pokrycie opłaty za prowadzenie
    konta i jeśli one nie zostaną tam umieszczone, to - uwaga! - sprzeda walory
    właściciela w ilości koniecznej na pokrycie opłaty (kwota groszowa)!
    Czy jest możliwe i zgodne z prawem? Sprzedać cudzą rzecz bez wyroku sądu,
    bez jego zlecenia, dyspozycji (czy jak to się tam w handlu papierami
    wartościowymi nazywa), ot tak?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2009-11-26 22:05:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Lis, 22:51, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > Czy jest możliwe i zgodne z prawem? Sprzedać cudzą rzecz bez wyroku sądu,
    > bez jego zlecenia, dyspozycji (czy jak to się tam w handlu papierami

    A co mowi umowa? ;)

  • 3. Data: 2009-11-26 22:18:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    m.googlegroups.com BK
    <b...@g...com> pisze:

    > A co mowi umowa? ;)
    Nie wiem.
    Ale w różnych umowach mogą znajdować się klauzule niedozwolone.
    Ponadto w chwili obecnej walory mogą posiadać mniejszą wartość niż za którą
    zostały zakupione w momencie inwestycji i takie działanie spowoduje u
    klienta stratę.
    A jeśli jest wyższa to jeszcze 19% podatku od zysku kapitałowego poleci.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-11-26 22:39:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 23:18:54 +0100, Jotte napisał(a):

    > Nie wiem.
    > Ale w różnych umowach mogą znajdować się klauzule niedozwolone.

    Mogą.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2009-11-27 07:17:29
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    >W wiadomości
    m.googlegroups.com BK

    > Nie wiem.

    To grupa tym bardziej wiedzieć nie może
    Wystarczy ją przeczytać
    ze zrozumieniem rzecz jasna

> [...]
    > u klienta stratę.
    > A jeśli jest wyższa to jeszcze 19% podatku od zysku kapitałowego poleci.

    A kogo to interesuje
    Masz zapis w umowie to go stosuj
    Albo wpłać na konto kwote która pokryje opłaty
    Czy to takie trudne??

    Zresztą sam piszesz że sprawa groszowa
    Więc ile możesz stracić?
    3 grosze?

  • 6. Data: 2009-11-27 09:05:16
    Od: GK <g...@g...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > sądu, bez jego zlecenia, dyspozycji (czy jak to się tam w handlu
    > papierami wartościowymi nazywa), ot tak?

    To i tak jakiś dobry bank skoro najpierw dzwonią. Jeśli wysłali by
    pismo, prawdopodobnie doszło by kolejne kilka- kilkanaście złotych za
    wysłanie pisma...
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-11-27 09:27:00
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 26, 11:18 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > klienta stratę.
    > A jeśli jest wyższa to jeszcze 19% podatku od zysku kapitałowego poleci.

    To o czym tu gadac?

  • 8. Data: 2009-11-27 12:29:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:henv2p$p14$1@nemesis.news.neostrada.pl moje_przedmioty
    <m...@i...pl> pisze:

    > To grupa tym bardziej wiedzieć nie może
    > Wystarczy ją przeczytać
    > ze zrozumieniem rzecz jasna
    Nie znam zapisów rzeczonej umowy, zostałem zapytany o radę, a że nie mam
    wiedzy w tej materii to dałem pytanie na grupę.

    > A kogo to interesuje
    > Masz zapis w umowie to go stosuj
    > Albo wpłać na konto kwote która pokryje opłaty
> [...]
    Nie o to chodzi, zapłacić nie problem. Zainteresowało mnie w tej historii
    czy przedstawiony przez dom maklerski scenariusz (sprzedamy sobie własność
    naszego klienta na pokrycie kosztów) jest zgodny z prawem.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-11-27 12:35:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > Nie o to chodzi, zapłacić nie problem. Zainteresowało mnie w tej
    > historii czy przedstawiony przez dom maklerski scenariusz (sprzedamy
    > sobie własność naszego klienta na pokrycie kosztów) jest zgodny z prawem.

    Jeżeli sobie takie rozwiązanie strony zastrzegły w umowie to dlaczego nie?

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-11-27 12:40:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4b0fc779$1@news.home.net.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Jeżeli sobie takie rozwiązanie strony zastrzegły w umowie to dlaczego nie?
    Bo być może stanowi coś takiego klauzulę niedozwoloną.
    Zasięgam tu opinii.

    --
    Jotte