  • 1. Data: 2009-11-27 00:15:59
    Temat: kadra kierownicza - pytanie- długie
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Stan faktyczny jest następujący. W zakładzie pracy, w regulaminie
    organizacyjnym zapisano taką oto strukturę: I.Wydział na czele z
    naczelnikiem, II Referat na czele z kierownikiem, IIa Sekcja na czele z
    osobą wyznaczoną do kierowania, III Wieloosobowe stanowisko pracy z osoba
    odpowiedzialna.
    Pytanie, czy owa osoba kierująca sekcją w myśl prawa może rościć pretensje
    do uznania za zaliczenie do kadry kierowniczej, chociażby najniższego
    szczebla, czy stanowisko, te uznawane jest za związane z podporządkowaniem
    służbowym pozostałych w tej komórce pracowników?

  • 2. Data: 2009-11-27 00:20:57
    Temat: Re: kadra kierownicza - pytanie- długie
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Agall pisze:
> [...]
    > szczebla, czy stanowisko, te uznawane jest za związane z podporządkowaniem
    > służbowym pozostałych w tej komórce pracowników?

    W mysla jakiego prawa ?
    Prawa piesci ?

  • 3. Data: 2009-11-27 00:45:02
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > W mysla jakiego prawa ?
    > Prawa piesci ?

    -Gdybym wiedziała, to bym tu nie pytała. Oczywiście obowiązującego prawa...
    Obojętnie: pracy, cywilnego, itd. Chodzi o zdefiniowanie, czy osoba
    wyznaczona (nie aktem mianowania, a zapisem w karcie praw i obowiązków
    pracownika) do kierowania taką wydzieloną z referatu komórką organizacyjną w
    zakładzie (sekcją) jest wolontariuszem, czy członkiem kadry.

  • 4. Data: 2009-11-27 15:15:02
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 01:45:02 +0100, Agall napisał(a):

    > -Gdybym wiedziała, to bym tu nie pytała.
    Nie próbuj dalej ciągnąć tej konwersacji
    bo za element wyszalni robić zapewne nie zamierzasz?

    Niestety akuratnie odpowiedzieć na Twoje pytanie nie potrafię. Może ktoś
    pomoże, AFAIR coś w kp?
    Jak rozumiem problem tkwi w jakimś dodatku 'za stanowisko kierownicze'.
    Radzę poszukać w jakichś innych uregulowaniach wewnętrznych, może w
    regulaminie pracy ,statucie itp. będzie definicja jak dana organizacja
    rozumie 'stanowisko kierownicze'. W znanej mi, definicja wskazuje na
    kierowanie i bezpośredni nadzór nad pracą innych, podległych pracowników. I
    od tego uzależnia tzw. dodatek funkcyjny.

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2009-11-27 15:33:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 27, 4:15 pm, poreba <d...@p...pl> wrote:

> [...]
    > kierowanie i bezpośredni nadzór nad pracą innych, podległych pracowników. I
    > od tego uzależnia tzw. dodatek funkcyjny.

    zapewne w gre wchodzi jakas pragmatyka sluzbowa lub ktoras z ustaw o
    pracownikach/urzednikach "czegostam" bo zapewne nie chodzi o firme
    prywatna tylko urzad lub sluzbe :)

    jesli jest taka mozliwosc powiedz nam czy to sluzba cywilna, pracownik
    samorzadu czy policjant... to moze pomoc ustalic czy kierownik sekcji
    jest na "stanowisku kierowniczym" i np. nalezy mu sie jakis dodatek
    lub np. nie nalezy mu sie cos... bo np. ma wowczas zadaniowy czas
    pracy.

  • 6. Data: 2009-11-27 16:57:32
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

> [...]
    > na "stanowisku kierowniczym" i np. nalezy mu sie jakis dodatek
    lub np. nie nalezy mu sie cos... bo np. ma wowczas zadaniowy czas pracy.

    /poz,1323,ustawa-z-dnia-27-sierpnia-2009-r-o-sluzbie
    -celnej.html )
    Proszę więc o obiektywny pogląd prawny, czy jeśli kierowałam, prowadziłam
    taką sekcję, to w sytuacji odmowy przyznania stopnia z korpusu oficerskiego
    mam prawo zarzucić przełożonym naruszenie prawa i jaki sąd będzie właściwym
    do ewentualnego rozpoznania sporu.
    Pozdrawiam. A

  • 7. Data: 2009-11-27 17:38:02
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Ciekawe np. na jakie badania lekarskie była kierowana ta osoba.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-11-28 16:33:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 17:57:32 +0100, Agall napisał(a):

    > taką sekcję, to w sytuacji odmowy przyznania stopnia z korpusu oficerskiego
    > mam prawo zarzucić przełożonym naruszenie prawa i jaki sąd będzie właściwym
    > do ewentualnego rozpoznania sporu.

    a wszystkie pozostałe warunki ustawowe do przyznania stopnia oficerskiego
    są spełnione ?
    Czy to pierwszy stopień oficerski ?

    Zazwyczaj mianowanie na pierwszy stopień oficerski ma charakter uroczysty,
    ale zdarzają się wyjątki.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

  • 9. Data: 2009-11-28 22:25:28
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    > a wszystkie pozostałe warunki ustawowe do przyznania stopnia oficerskiego
    > są spełnione ?
    * Istotą pozostaje to, iż mianowania dokonano bez jaichkolwiek propozycji.
    Poprostu według własnej interpretacji b.wysokich przełożonych, że kierowanie
    komórką organizacyjną zwanej sekcją nie zasługuje na definiowanie
    kierownictwa...
    > Czy to pierwszy stopień oficerski ?

    > Zazwyczaj mianowanie na pierwszy stopień oficerski ma charakter uroczysty,
    > ale zdarzają się wyjątki.
    -- link