    From: "Martinezz" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Długie - Baterie Nokia z Chin i problemy
    Date: Wed, 18 May 2005 12:17:28 +0200
    Sender: m...@o...pl@ajt129.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam

    Mój znajomy który jest w Chinach przesłał mi baterie do telefonów. Wysłał jedną
    paczke w której znajduje się 300 baterii. Twierdził że towar jest oryginalny.
    Płatność miała być po otrzymaniu baterii i sprawdzeniu ich w serwisie Nokia.
    Urząd Celny powiadomił Nokie o tym przesyłce. Nokia
    stwierdziła że baterie są podrobione i nie dopuszcza ich do obrotu co za tym
    idzie baterie zostaną zniszczone. Całe szczęście że za nie nie zapłaciłem. Urząd
    Celny stwierdził w wcześniejszej rozmowie że jeśli baterie okażą sie podrobione
    to nie składam żadnych dokumentów tylko towar zostanie zniszczony. Dzisiaj
    dostałem pismo z kancelarii prawnej zajmującej sie interesami Nokii że proponują
    mi ugode jeśli zapłace 7000 zł za to że sprowadziłem baterie podrobione. Mam
    wysłać pismo do Urzędu Celnego że zgadzam się na zniszczenie baterii a kopie
    tego pisma mam wysłać kancelarii prawnej.
    Gdybym wiedział że baterie są podróbkami to za żadne skarby bym się w to nie
    ładował.
    W piśmie z kancelarii okazało się że baterie przyszły w trzech paczkach i
    ogólnie jest ich 600 sztuk a ja wiem o jednej paczce (300 sztuk).
    Nie wiem teraz co zrobić bo żadnych papierów w Urzędzie Celnym nie składałem
    odnoście odprawy celnej. Wg. mnie niech biora te baterie i wysyłaja do Chin lub
    je niszczą.
    Problem pozostaje z kancelaria prawną. Nie mam zamiaru zapłacić za podrobiony
    towar tym bardziej że nie wiedziałem o tym.
    Wydaje mi się że jeśli wyśle pismo do Urzędu Celnego o zniszczeniu baterii a
    kopie do kancelarii to by było równoznaczne z tym że sie przyznaje do
    sprowadzenia podrobionych baterii i że o tym wiedziałem ?
    Nie wiem teraz co zrobić, jeśli ktoś się z czym takim spotkał albo wie jak coś
    takiego załatwić to bardzo bym prosił o pomoc.

    P.S.1. Troche to dziwne było że najpierw przesyłają towar a później miałem
    zapłacić ale sami stwierdzili że jeśli coś będzie nie tak to mam odesłać towar
    na ich koszt.

    P.S.2. Rozmawiałem z ludkami z Nokii i kancelarii jeszcze przed sprowadzeniem
    baterii i wszyscy mówili żeby mi zdjęcia towaru przesłali ewentualnie certyfikat
    jeśli produkuja dla Nokii ale jeśli to jest zwykły sklep to certyfikatu mieć nie
    musi.

    Troche chyba chaotycznie to wszystko napisałem ale jestem wkurzony jak cholera.

    Pozdrawiam wszystkich i za ewentualne odpowiedzi dziękuje.

    Marcin