  • 1. Data: 2006-03-29 20:54:05
    Temat: Dług i ucieczka męża za granicę
    Od: Gregory <g...@a...invalid>

    Pisze w imieniu znajomej, która coraz bardziej popada w skrajne załamanie.

    Znajoma, jej mąż i dzieci. Jeszcze niedawno byli szczęśliwą rodziną. Potem
    mąż zaczał ją zdradzać, zaciągać kredyty o których ona nie miała pojęcia, a
    on nie zamierzał spłacać. Wyjechał do miejscowości rodziców, znalazł sobie
    inną, o swojej rodzinie zapomniał. A banki zaczęły ściągac należnośći od
    znajomej, komornik itp. wszystko po najmniejszej linii oporu bo ona na
    miejscu z dziećmi, ma jakąś pracę za troszkę więcej niż minimum socjalne.
    Jakoś już prawie wychodziła na prostą z długami. Z wypłaty co miesiąc jej
    odciągają znaczną kwotę.

    On wyjechał do Anglii i tam pracuje przysyłając sporadycznie, bardzo
    niewielkie kwoty "na odczepne", które nawet nie starczają na podstawowe
    potrzeby dzieci.
    Niedawno wyszła tu w Polsce sprawa, że zanim wyjechał miał jakieś
    zadłużenie na karcie debetowej i dług już urósł do ok 20 tys zł. Oczywiście
    on nic sobie z tego nie robi a znajoma załamana bo za chwilę będzie miała
    kolejnego komornika na karku. Od wypłynięcia tej sprawy, on przestał się z
    Anglii odzywać.Pracuje legalnie, rozlicza się z tamtym fiskusem

    Czy jest jakaś możliwość ściągnięcia go za te długi? Czy znajoma ma jakąś
    szansę by wszczęto jakieś postępowanie, nie wiem, by ustalić, gdzie on
    mieszka w Angli, gdzie pracuje i nałożyć na niego te wszelkie zadłużenia?

    Niestety nie maja jeszcze rozdzielności majątkowej, a sprawa rozwodowa
    dopiero na początku toku i wiadomo, że bank, komornik idą po najmniejszej
    linii oporu znowu wejdzie na pensję zanjomej.

    Przepraszam za taki długoi wywód

    Czy za niepłacenie alimentów przez męża mozna ściagać jego rodziców?
    --
    _/_/_/ Gregory - Poznaniak
    _/ _/ -------------------

  • 2. Data: 2006-03-29 23:23:42
    Temat: Re: Dług i ucieczka męża za granicę
    Od: " KITLE.PRV.PL" <operacja2000 @yahoo.com.mx>

    Użytkownik "Gregory" <g...@a...invalid> napisał

    > Czy za niepłacenie alimentów przez męża mozna ściagać jego rodziców?

    tak, zgodnie z prawem jak ojciec nie placi mozna scigac najblizszych
    czlonkow jego rodziny.
    a jesli nie czlonkow to na pewno rodzicow
    --
    CZARNA LISTA LEKARZY
    www.kitle.135.it - bez reklam.

  • 3. Data: 2006-03-30 07:02:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Gregory napisał(a):

    > Niestety nie maja jeszcze rozdzielności majątkowej, a sprawa rozwodowa
    > dopiero na początku toku i wiadomo, że bank, komornik idą po najmniejszej
    > linii oporu znowu wejdzie na pensję zanjomej.

    Jak nie mają rozdzielności i są nadal małżeństwem to IMO nie ma szans.
    Bank będzie ścigał tego kogo mu wygodniej, a w dodatku mąż może się
    nadal zadłużać jeżeli ktoś mu da kredyt, a spłacać go będą solidarnie
    (to znaczy w praktyce tylko ona).

  • 4. Data: 2006-03-30 07:38:35
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    A czy nie jest tak, że jeśli żona nie wyrazi zgodę na kredyt, to ściaganie
    może być nieskuteczne? Gdzieś kiedyś o tym trąbili i teraz za każdym razem,
    jak bieżemy kredyt z żoną (ale na jedno z nas lub drugie), to wymagają
    podpisu drugiej strony, że się zgadza.

    Teraz, to pewnie musztardza po obiedzie, bo pani uznała roszczenie, ale tak
    na przyszłość, to chyba może się z takiego spłacania jakoś wykręcić?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-03-30 14:39:48
    Temat: Re: Dług i ucieczka męża za granic
    Od: "Adam Kijak" <d...@h...pl>

    > Czy za niepłacenie alimentów przez męża mozna ściagać jego rodziców?
    > --
    Wyciąganie alimentów od dziadków, chociaż zgodne z prawem, jest niestety
    przejawem wyrafinowanego sadyzmu i trzeba mieć tupet, żeby
    tak postępować. Poczekaj, aż kiedyś Twój syn zrobi dziecko jakiejś
    przypadkowej pannie, a potem Ty będziesz musiał fundować nowe ciuchy jakiejś
    lafiryndzie, o której nawet nie wiesz, ile klas skończyła i jedyne, co
    będzie Cię z nią wiązało, to że Twój dorosły przecież już
    od wielu lat synuś ciachnął ją po pijaku na jakiejś imprezie, ale już
    nawet nie pamięta na której.

    Pozdrowienia
    Adaś

  • 6. Data: 2006-03-30 15:00:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Adam Kijak" <d...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedyne, co będzie Cię z nią wiązało, to że Twój dorosły przecież już
    > od wielu lat synuś ciachnął ją po pijaku na jakiejś imprezie, ale już

    Nie ma przed tym jakiegoś zabezpieczenia? Do końca życia trzeba się bać
    nieodpowiedzialności własnych dzieci?

    PS Chodzi o zabezpieczenie "po fakcie", ale nie postinor ;-).

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2006-03-30 15:30:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński wrote:

    > Nie ma przed tym jakiegoś zabezpieczenia? Do końca życia trzeba się bać
    > nieodpowiedzialności własnych dzieci?

    Cóż, dzieci też trzeba umieć wychować - jak nie masz kwalifikacji...

    Z drugiej strony "nasz" kochany rząd tak biadoli nad spadkiem przyrostu,
    becikowe wprowadza, to żeby było tak na prawdę sprawiedliwie takie
    obciążenie powinni wziąć osobiście na siebie premier, prezydent, 'ojciec
    dyrektor' i reszta tej sitwy ;->

  • 8. Data: 2006-03-30 16:06:39
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    proponuje
    przyjrzec sie kazdemu tytulowi wykonawczemu pod katem:
    1. czy jest klauzula przeciwko malzonce
    2. z jakiej czynnosci wynika dlug i przeanalizowac te czynnosc i tytul
    wykonawczy pod katem przepisow art. 36 i n KRiO - przepisy mocno sie
    zmienily wiec trzeba brac pod uwage kiedy zostala dokonana czynnosc
    3. poczytac przepisy o egzekucji wraz z komentarzem i orzecznictwem w
    szczegolnosc 845§2 kpc oraz 787 i n KPc, 825, , 840 i n.
    4. zapoznac sie z art. 52 krio z uwzglednieniem zwrotu
    "Sąd może ustanowić rozdzielność majątkową z dniem wcześniejszym niż dzień
    wytoczenia powództwa, w szczególności, jeżeli małżonkowie żyli w
    rozłączeniu"

    5. wystapic o alimenty przeciwko dziadkom

    tak na goraco to tyle

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-03-30 17:12:25
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Adam Kijak napisał(a):
> [...]
    > jedyne, co będzie Cię z nią wiązało, to że Twój dorosły przecież już
    > od wielu lat synuś ciachnął ją po pijaku na jakiejś imprezie, ale już

    Zajmij się wychowaniem syna w taki sposób, żeby wyrósł na
    odpowiedzialnego za swoje działania człowieka, który nie sypia z
    przypadkowymi lafiryndami ( o których nawet nie wiesz, ile klas
    skończyły), kontroluje się nawet po pijaku, a jak coś nawywija, to
    potrafi wyjść z opresji z twarzą, a nie powoduje zwalenie obowiązku
    alimentacyjnego na biednych, schorowanych rodziców.

    Justyna

  • 10. Data: 2006-03-30 19:35:47
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

> [...]
    > Bank będzie ścigał tego kogo mu wygodniej, a w dodatku mąż może się
    > nadal zadłużać jeżeli ktoś mu da kredyt, a spłacać go będą solidarnie
    ciekawe bo na grupie bylo iz mozna sciagac tylko z jego majatku
    osobistego, badz pensji.
    inni podnisli kwestie zarzadu zwyklego. tu jezeli mamy wkoty spore to
    zarzad
    zwykly nie obowiazuje

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka